Soul Calibur II

  12:00
Na pokračování jedinečné bojovky od Namco určitě spousta lidí netrpělivě čekala. Co tato hra nabízí? Má ty samé neduhy jako třeba série Tekken? Opakují se vývojáři, anebo se vydali jiným směrem? Čtěte v naší recenzi!

Soul Calibur II

Když jsem před nějakým časem zahlédl informace o tom, že se připravuje pokračování slavné série Soul Calibur, tak mi srdce zaplesalo. V této chvíli mám ošem na celou věc poněkud jiný názor. Pravděpodobně jste již četli recenze na amerických herních serverech a proto se možná divíte, že se ke hře, která všude dostala výborná hodnocení, vyjadřuji s jistým skepticismem. Na následujících řádcích se vám budu ze všech sil snažit vysvětlit, proč může být tato bojovka pro někoho absolutní bombou a pro někoho - jako jsem já - "pouze" hrou nadprůměrnou.

Jak vlastně začít... Originální Soul Edge jsem začal hrát ještě za starých dobrých časů na PSOne. Tehdy to byl titul, který byl ve svém žánru velice originální. Byl extrémně rychlý, měl docela pěknou grafiku a používaly se zde všechny možné druhy zbraní, jež jste si mohli najít ve Weapon Master módu. Zbraně se však postupně opotřebovávaly, tudíž byl herní koncept založen na tom, abyste více uhýbali, než pouze vykrývali údery protivníka. Ve druhém dílu na Dreamcastu se hodně věcí změnilo a Soul Calibur pro tuto konzoli od Segy se stal doslova kultovním a nepřekonatelným titulem, k němuž byste dlouho hledali konkurenceschopnou bojovku. Troufám si navíc říci, že na svou dobu to byla jedna z nejlépe vypadajících her a to i se zohledněním PC platformy. Kromě vizuální stránky vynikal SC i v mnoha jiných aspektech. Hra byla více vyvážená, více taktická (zbraně se již nerozbíjely) a byl zde Soul Calibur II podařený režim Mission Battle. SC ovšem trpěl tak trochu syndromem "náhodné akce", související se zuřivým prstokladem. I když jste měli natrénováno (v mém připadě minimálně 800 zápasů a to si ještě možná hodně ubírám), kolikrát se vyplatilo spíše mačkat všechna tlačítka, čehož resultem bylo udivující kombo, které bylo jinak dosti těžké aplikovatelné :-). To se nicméně SC dalo díky jeho vysokým kvalitám prominout.

V případě SC2 autoři slibovali spoustu vylepšení, nové postavy, nový Mission mód, atd. Ano, tohle tady všechno je, ale asi takhle. Polovina (nových) bojovníků jsou předělané postavy ze Soul Caliburu na Dreamcastu, nemluvě o eventuálních klonech stávajících bijců. Dobře, frajer co hází nějaké zelené nesmysly z ruky a Link ze Zeldy jsou sice hodnotné přídavky, ale to je přeci jenom trochu chudá nadílka. Misson mód samotný se změnil jen minimálně a je v podstatě absolutní kopií Edge Master režimu z původního Soul Edge. Můžete opět nakupovat zbraně a procházet růnými levely, které se jen tak mimochodem skoro pořád opakují a trestuhodné je, že i na nejtěžší obtížnost se mi podařilo tento režim projít během jednoho dne pařby - a co jsem získal? ... nějakou tu novou postavu (respektive buď kostým nebo nějakého zatraceného klona), nějaké ty zbraně a levely. Dobře, jsem veterán série, ale aby mi poslední boss dal práci stylem jeden úder a kryt a takhle pořád dokola, tak to je podle mě fakt odbytá práce... ale co naplat. Máme tu ještě pořád hru pro dva hráče, která zůstala stejně kvalitní a slibuje kupu dobré a časově téměř nevyčerpatelné zábavy.

Soul Calibur II

Takže tady je ten základní problém SC2 - tato hra se v podstatě nezměnila!!!! Sliby chyby. Možná, ale opravdu jenom možná, jestli jsem tedy neměl vlčí mlhu, tak trošičku se zlepšilo vykrývání mečem s následným rozhozením a odkrytím soupeře. Přislo mi, že v SC2 má vykrývání lepší časovou toleranci. Pokud se nezměnila nijak výrazně hra, tak patrně došlo aspoň ke znatelnému upgradu grafiky, ne? Chyba lávky přátelé, nic takového se nekoná; postavy jsou sice přemodelované a vypadají jinak, než jejich předchozí inkarnace, a vše je ještě dále vyrenderované dle dnešních vysokých standardů, ale to rozhodně nestačí... my chtěli víc!!!! Chtěli jsme ve všech ohledech stejně revoluční hru, jakou byla ta předchozí, a s ohledem na to, že víme, že na to autoři mají, je "zklamání" o to větší.
Samozřejmě, že člověk, který se dostane k této hře vůbec poprvé a předchozí díly neviděl, dostane na věc úplně jiný názor. My, co sledujeme sérii od jejího počátku, jsme však asi všichni čekali něco trochu jiného.

Co se mi moc líbilo je intro. Je dynamické a veskrze povedené, takže za to nějaký ten bodík nahoru. Herní principy jsou klasické, je to bojovka, u níž je velice důležité využívat k boji třetí rozměr. Běh hry jako takové se ovšem trochu zpomalil, anebo mi to aspoň tak přišlo. Nicméně i tak je pořád zběsile rychlá a lidem, kteří jsou zvyklí hrát třeba výhradně Tekkena, může přijít SC2 jako poněkud ulítlá záležitost.

Soul Calibur II

Ocenil jsem jako přídavek sympatickou postavu šermíře ze Španělska a prakticky od začátku jsem s ním začal hrát. Dále jsem ocenil, že Mitsurugiho trochu upravili a mírně zpomalili, už to není ta stará postava, která byla neskutečně rychlá a ještě k tomu šíleně silná. Cervantes zůstal při starém dobrém boji se dvěma meči a je stejně kvalitní, co dřive. Další specifická postava Voldo opět nezklamala a potvrdila, že někdo ve společnosti Namco asi bere tvrdé drogy :-). Nunčakář je sice jiný než Maxi, ale charakter je úplně stejný - pokud začnete s tímto bojovníkem mačkat všechna tlačitka, tak se určitě zasekne na nekonečném kombu, mezi kterým vám někdo dá na zadek :-). A tak můžeme jít dál a dál.

Nic se výrazně nemění a o tom celá tato recenze je; Soul Calibur II je určitě hodnotná hra pro někoho, kdo sérii nikdy neviděl. Pro takového člověka jsou zde ukryty hodiny a hodiny skvělé zábavy. Ale pro toho, kdo SC zná, jde vlastně spíše o takový datadisk, který navzdory všemu uvedenému stojí za to si zahrát a možná i koupit. Protože je to po čertech kvalitní titul, i když kopíruje, resp. vykrádá sám sebe.

Soul Calibur II
Výrobce/Vydavatel Namco
Platforma GameCube, PlayStation 2, Xbox
Multiplayer: ano, 2 hráči
Vibrace/Analog: ano/ano
Paměťová karta: ano, 4 bloky
Verdikt: Namco si tady výrazně ušetřilo práci, ale i tak se jedná o nepřehlédnutelnou bojovku!
Hodnocení: 75% - pro veterány
85% - pro nováčky(info)

Autor:
Témata: Xbox, Zelda
  • Nejčtenější

Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us

novinky 24. 3. 2024 19

Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...

Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí

novinky 23. 3. 2024 22

Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně

novinky 22. 3. 2024 10

Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...

Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky

novinky 26. 3. 2024 20

Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova

novinky 27. 3. 2024 33

V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...

Vypadají zajímavě, datum je nejasné. Stihne těchto 20 her letošní vydání?

magazín 29. 3. 2024 3

Máme za sebou teprve první čtvrtletí letošního roku, takže u spousty her pořád není jasné přesné...

Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák

novinky 28. 3. 2024 1

Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...

Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry

novinky 28. 3. 2024 6

Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...

Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost

novinky 27. 3. 2024 3

Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...

Prodej apartmánů 25 m2
Prodej apartmánů 25 m2

Josefův Důl - Antonínov, okres Jablonec nad Nisou
4 990 000 Kč

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...