Soul Reaver 2 pro PS2 se kvapem blíží, takže není úplně od věci představit tu některé herní aspekty, jichž se u této akční adventury s third person perspektivou nadějeme. Příběh tématicky navazuje na konec prvního dílu; znovu tu bude v hlavní roli bývalý nohsled lídra klanu vampírů jménem Raziel, jenž bude pronásledovat svého nepřítele a bývalého pána Kaina. Během tohoto dobrodružství vyjdou na povrch některá dříve nevyřčená fakta a mají být zodpovězeny otázky ohledně dávné a mýtické rasy Nosgothu stejně jako o genocidě vampírů.
Po grafické stránce to asi nebudeme příliš moci srovnávat s PSX verzí. Vizuální podoba totiž díky hardwaru PS2 vypadá naprosto skvěle. Detailnější textury, některé působivé efekty jako je kupř. déšť dopadající na ramena hlavního hrdiny, skvěle zpracovaná mlha, rozhraní světla a stínu, mnohem více polygonů (např. hlavní postava bude mít 10x více polygonů než na 32-bitové PSX) a hlavně konstantních 60fps. Dále variabilní a rozsáhlejší herní prostředí a výborná architektura jednotlivých lokací, jíž si budete muset opravdu všímat – třebas kvůli vyřešení nějakého puzzlu. Takto např. uzříte na zdi obraz s egyptským motivem, který vám dá zřejmou nápovědu, že pro nutný postup v další místnosti musíte použít masivní zrcadlo a nastavit jej pro odražení světla, jež vám pak odhalí tajnou chodbu.
Také hudební stránka vyhlíží navýsost uspokojivě. Vedle opětovně skvělé herní atmosféry se nadějeme výborného namluvení, kteréžto bude v rukou stejného týmu lidí co v jedničce, přičemž se nadějeme i nových tváří – uvedu alespoň jméno Rene Auberjonois ze Star Trek: Deep Space Nine.
Samozřejmě, důležitou součástí hry bude její akční část, jež má být mnohem propracovanější než v minulosti. Raziel disponuje novými pohyby, zbraněmi a možnostmi. Pro lepší rozpoznání právě zacíleného nepřítele se pod ním objeví specifická červená ikona. Pro atak využijete dvou tlačítek - ▲ a ■, jedno je pro lehký výpad a druhé pro drtivý útok. Nadějete se tak série dvou či tří po sobě jdoucích seků, přičemž je skvělé, že toto combo lze dále obměňovat! Navíc je každé combo odvislé od typu zbraně (čtyři druhy) ve vašem držení, ať již to mají být Razielovy spáry či kopy, artefakt, jenž jste právě odejmuli svému protivníkovi, či samotný magický meč Soul Reaver, který tu má mít opravdu širokou škálu využití. Díky magické rozrůzněnosti budete mít na řadě míst možnost Soul Reaver (jenž vám zůstává i tehdy, když jste zranění) „nabít“ specifickou esencí. Přičemž takový Light Reaver vám mimo jiné umožní suplovat pochodeň, takže se není třeba bát při pohybu v temnotách atp. Skvělý nápad. Raziel se nyní umí plnohodnotně krýt, spolu se strafováním je nutno zmínit ještě přikrčení se, zde pro útok na menší oponenty či pro sehnutí se, resp. vyhnutí se vysoko vedenému výpadu protivníka. Totéž však dokáží v praxi provést i někteří nepřátelé, takže souboje budou skutečně mimořádně zajímavé. Nemluvě o některých Razielových brutálních fatalitách, kdy náš hrdina zvládne prorazit soupeřův blok, popadne jej do pařátů a vzápětí jej roztrhne na kusy. Uáá!
V prvním díle se hráč mohl nepřátelům poměrně jednoduše vyhnout. Zde to nemá být tak snadné, navíc budete muset střet leckdy sami vyhledat. Když má oponent ve svých rukou klíč k uzavřeným dveřím, není ani jiná volba. Nicméně díky komplexnějšímu soubojovému systému nebude tato část tak repetitivní co dříve.
Další zajímavostí budiž fakt, že nepřátelé mají útočit ve skupinách s lídrem ve svém středu. Pokud jej rozpoznáte a zlikvidujete jako prvního, ostatní kreatury budou oslabené a jejich odpor má být menší.
Vedle obvyklého bojování a vysávání duší, přechody mezi spektrálním a materiálním světem, se tu dočkáme také řady zajímavých a hlavně variabilnějších puzzlů (páky, klíče, Razielova schopnost manipulovat objekty – jako posunovat či otáčet kvádry, či nové možnosti meče Soul Reaver). Adventurní část má tedy býti mnohem bohatší, což je jedině dobře.
Koneckonců, též příběhu je věnováno daleko více místa, story bude mnohem propracovanější, jednotlivým postavám tu bude poskytnut větší prostor, je tu 4x více dialogů než v předchozí Razielově inkarnaci a časté monology hlavního hrdiny vám objasní případné otázky nad směrem vašeho dalšího putování. Pro vyhnutí se bezcílnému bloudění je zde implementován kompas a dále ještě vítaný doplněk v podobě herní mapy.
Takže to vypadá, že úspěšně sehraná dvojice Crystal Dynamics/Eidos tu přivede na svět další hodnotný projekt, jenž vedle příjemně rozšíří tuto obecně velice žádanou žánrovou oblast. A jestliže v případě Soul Reaver 2 chcete více obrázků, zkuste naší dřívější galerii.