Southpark: Deep Impact

Southpark: Deep Impact
Southpark: Deep Impact Je čas, kdy usedám k počítači z jiného důvodu, než abych se lognul na net, něco zapařil, nebo dělal na Rainbow Six (pochybný webmag na GameStaru - by Vreco) - je to čas, kdy v televizi začíná Southpark. Začínám žhavit ATI All In Wonder Pro a přitom začínám sfoukávat svíčky u počítače. Je vytvořena perfektní atmosféra pro ještě záživnější sledování Southparku. The game begins!
Ano, konečně někoho napadlo koupit licenci a pustit se do tvorby hry podle nejsledovanějšího televizního seriálu v USA. Takto dobře učinil Acclaim. Díky Ti Acclaime! P.S.: Mohl's to ale udělat líp :-). They killed Kenny! You bastards!
Bohužel, Southpark je zklamáním na plné čáře. Jedinými plusy je pouze pár věcí: silný duch seriálu s černým humorem který je obsáhlý ve hře a možnost zabít Kennyho, bohužel jen v multiplayeru. Mínusů je však více - kousané textury, podprůměrná hudba, nepřehlednost při hře (Acclaim to vysvětluje, že je to z důvodů velikosti hlavních hrdinů). Toto je jen výčet z nedostatků a erráčů ve hře. We killed Kenny! Yppee!!!
Southpark: Deep Impact Hra má sice 5 episod, ale každá z nich je o rozsahu cca 4 až 5 levelů. V první episodě bojujete především s krocany, jednou se mi tam objevily i krávy a UFO. Jako Tank (nepřítel který dělá jeho podřadnější výplody, v tomto případě krocan) tam jsou o trochu větší krocani, kteří nemohou útočit. Boss je zde obrovský roboto-krocan, se kterým bojujete dokonce dvakrát. Druhá episoda je o klonech s velkými hlavami (znalci si jistě vzpomínají). Tanci tam jsou o něco větší klony, kteří si sem tam zaútočí. Jako boss se schovává obrovská nestvůra, vypadající jako když naplpete trochu víc plastelíny na sebe. No takhle pitomě to jde dál a dál... Oh my god, they killed Kenny. You bastards!
Zbraní zde máme od jedničky po devítku, tedy kdo umí počítat tak 9 :-). Sněhové koule, základní zbraň, hodně neúčinná, průměrná rychlost palby a special attack je, že ji pomočíte a potom ihned hodíte. Pokud nevíte proč se potom nemůže držet, tak si to vyzkoušejte. Druhou zbraní je míč. Krásný červený, také zde je rychlost střelby je průměrná. V druhém módu ho házíte dál s větší silou, ale delší dobu trvá dobytí. Southpark: Deep Impact Míč můžete i chytat zpět. Zvon se speciálním vystřelovačem. Je sice nesilný, ale zato je perfektně rychlý a jeho náboje se dají sebrat. Druhý mód je vystřelení tří zvonů zaráz. Sponkovač je parodie na kulásek. Je velice rychlý a účinný. Na druhý mód se musí 4x nabít, vystřelíte potom sice pouze jeden náboj, ale zato velice účinný. Terrence & Phillip, známe to figurky, se hází, jeden z nich bouchne hned, druhý si počká na našlápnutí. Elektrická zbraň je neúčinná, má tři nudné módy a popisovat ji raději nebudu. Sniperská slepice, parodie na ostřelovací pušku, druhým módem zaměříte a pak pif! Vyletí vajíčko. UFO weapon je nudná zbraň na vysílání paprsků které ovládá UFO. Druhý mód je zahození zbraně (!). Cowlauncher je pravda nejúčinnější zbraň v Southparku. Vystřelí krávu, která vybuchne a vydá ze sebe pud, který ubírá životy. Druhý mód je balistický. Touto zbraní končí výpis všech bojeschopných věcí ve hře, nepočítám-li Kennyho. I killed Kenny, I killed Kenny!
Southpark nepoužívá svůj vlastní engine, má prý využívat technologii Turoka 2. Bohužel to tak ani trochu nevypadá. Nejhůř dopadly asi textury. V každém místě se sekají. Je to způsobeno pokusem o zavedení pravého Southparkovského 2D vzhledu do třidéčka. Špatné stínování je druhým problémem. V častých podzemních chodbách nejde poznat, zdali se tunel svažuje dolů, nebo jestli je tam zrovna hodně špatné stínování. Kenny is dead!
Southpark: Deep Impact
Výrobce: Acclaim
Distributor: Acclaim
Minimální konfigurace: Pentium 200 MHz, 32 MB RAM
Doporučená konfigurace: Pentium MMX 266 MHz, 64 MB RAM
Verdikt: Jo, Southpark, to je ONO!
Hodnocení 8/10
S hudbou je to z jedné strany triumf, z druhé nuda. Výborné jsou zvukové efekty, nudná je hudba. Poslouchání "Hurray, Kenny!!!" je krásná, nemusela by při tom teda hrát ta hudba. Dál no comment. Hey, who killed Kenny?
Atmosféra ve hře je výborně Southparkovská, lépe to snad autoři do třidéčka dát nemohli. Humor ze seriálu se dostal i do hry a je to výborně prokládané rozhovory, ve kterých je i obrazně ukázán, například pokud se dostanete do Šéfova domu lásky, bude s vámi mluvit a v pozadí v posteli bude mít ženskou. Ano, takový je Southpark.

Témata: Humor, Robot, UFO