Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Space Empires - výroba vesmíru na tahy

  12:00aktualizováno  26. září 7:25
To, co svým hráčům nabízí tahle hra, to vám jen tak někdo nenabídne. Vytvořit vlastní sluneční systémy, mlhoviny, pulsary, červí díry a planety; k tomu vlastní rasy, které budou hromadně chodit pracovat do vašich vlastních továren, a k tomu obrovské možnosti technologického vývoje ... opravdu se na takový úkol cítíte?
Space Empires IV

Pokud někdy začínám svoje články poznámkou o tom, že jméno té či oné firmy většině z nás nic neřekne, pak v případě autorů Space Empires IV by se platnost takového tvrzení nejspíš blížila absolutním 100%. O firmě Malfador Machinations slyším poprvé v životě a o moc lepší to není ani s vydavatelem - společností Shrapnel Games (o té už jsem sice někde slyšela, ale zaboha si nemůžu vzpomenout v jaké souvislosti). Protože tohle ale nemá být reklamní článek ani na jednu ze jmenovaných firem, bude lepší věnovat pozornost jejich společnému dílu - tahové vesmírné strategii Space Empires IV.

Hra umožňuje vytvoření i destrukci téměř všeho, co lze ve vesmíru najít. Galaxie, mlhoviny, červí a černé díry, pásy asteroidů, bílé trpaslíky, dvojhvězdy a samozřejmě planety a slunce - všechno tohle si můžete nejen snadno vyrobit, ale stejně snadno zničit. Je ovšem třeba počítat s tím, že pokud zničíte planetu na strategickém místě, může následně dojít ke zničení třeba celého slunečního systému. Na druhou stranu pokud se vám nelíbí některá z kolonií, kterou jste kdysi zbudovali a zapomněli hlídat, je mnohem jednodušší vyhodit do vzduchu rovnou celou planetu než se párat s jejími jednotlivými částmi.

Space Empires IV

Pro tento typ hry je jednou z nejdůležitějších vlastností košatost technologického stromu - tedy kolik možností skýtá vědecký výzkum, výroba technologií a tak podobně. Space Empires IV se soustřeďuje na tři hlavní kategorie - teoretická věda, aplikovaná věda a vojenská technologie. Objevy z teoretické vědy logicky přidávají nové větve i do obou dalších kategorií, přičemž každá větev může být naprosto jinak dlouhá. Někdy vede dál i přes desatero dalších výhonků, jindy končí ve slepé uličce hned po prvním větvení. Obsahově tyto větve pokrývají všechna témata potřebná pro vaši činnost - od konstrukce ručních zbraní až po planetární inženýrství. To je samo o sobě zajímavou kapitolou - na každé planetě můžete měnit atmosféru, nerostné bohatství, množství vody a spoustu jiných ukazatelů, podle nichž by se pak měl řídit výběr vhodné rasy pro tu kterou planetu. Na planetách pak můžete (ba přímo musíte) stavět nejrůznější továrny. Potřebujete produkovat hromady věcí, těžit suroviny a stavět flotily, takže potřebujete i řady továren. Ty se dají (stejně jako v RTS) upgradovat; většinou podle toho, kam jste dospěli v technologickém vývoji.

Space Empires IV

Space Empires IV jsou natolik složitou a komplexní hrou, že vám nemůžu vyjmenovat ani třetinu toho, co hra nabízí. Nejenže se v ní skrývají stovky různých nastavení a voleb (ani jsem se nezmínila o tom, že velkou část pravidel lze předefinovat a vy tak můžete vlastnit unikátní planety, rasy, kosmické lodě i zbraně hromadného ničení), ale všechny části jsou navzájem provázané - čím víc planet zkolonizujete, tím víc plavidel k tomu potřebujete, tím víc musíte těžit surovin, tím víc stoupá vaše poptávka po pracovní síle a tak dál až do nejmenších podrobností. Místo nezbylo ani na popis bojů i obchodování, množství slunečních systémů (100) a jejich ras (10), náhodně generovaných map nebo nepředvídatelných událostí, ke kterým ve vašem impériu dochází (zemětřesení, supernovy, rebelie nebo kosmické bouře). Přesto je myslím docela jasné, pro koho by mohlo být Space Empires IV vhodnou hrou a pro koho ne. Té první skupině bych ještě vzkázala, že datum vydání je stanoveno přesně na 23. října 2000.

Autor:




Nejčtenější

Shenmue 3
VIDEO: Trailer k Shenmue 3 nejspíše sám o sobě nikoho nenaláká

Mezi všemi těmi naleštěnými trailery působí ukázka z Shenmue 3 jako ošklivé kačátko. Hra však sází na úplně jiné trumfy než jen líbivou grafiku.  celý článek

Jaenette Voerman - Vampire the Masquerade: Bloodlines
Vymodlená pokračování. Třicet her, které snad neřekly poslední slovo

Některá pokračování s nadějí vyhlížíme rok co rok, v jiné už ani nedoufáme. Níže nabízím svůj seznam čítající rovných třicet kousků. Při jeho sestavování...  celý článek

Cities: Skylines - Green Cities
Strategie Cities: Skylines se v další expanzi zaměří na zelená města

Zelená města mají být města budoucnosti. V budovatelské strategii Cities: Skylines si je ovšem v rámci expanze Green Cities postavíme už tento rok.   celý článek

Biomutant
Nově oznámený Biomutant vypadá jako Kung Fu Panda pro dospělé

Konečně zase nově oznámená hra, která nemá v názvu číslovku. Biomutant láká na otevřený svět a možnost přizpůsobit si vlastního hrdinu k obrazu svému.  celý článek

Far Cry 5
VIDEO: Ve Far Cry 5 budeme kultisty masakrovat i traktorem

V akci Far Cry 5 se pustíme do křížku s fanatickou sektou v Hope Country v současné americké Montaně. Nové video je rozšířený gameplay trailer z výstavy E3,...  celý článek

Další z rubriky

Project Scorpio
Seznam her, které využijí výkonu Xboxu One X. Je jich přes sto

Xbox One X bude na nějaký čas nejvýkonnější konzole na světě. Prodávat se začne 7. listopadu za 13 490 korun a níže můžete nahlédnout do seznamu her, které...  celý článek

Shenmue 3
VIDEO: Trailer k Shenmue 3 nejspíše sám o sobě nikoho nenaláká

Mezi všemi těmi naleštěnými trailery působí ukázka z Shenmue 3 jako ošklivé kačátko. Hra však sází na úplně jiné trumfy než jen líbivou grafiku.  celý článek

Mass Effect: Andromeda
Je to oficiální. Žádný další příběhový přídavek pro Andromedu nebude

To, o čem se dosud jen neoficiálně šeptalo, je nyní potvrzené. Mass Effect: Andromeda opravdu nedostane žádný další přídavek do hry jednoho hráče.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.