Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Spellforce – lepší než Warcraft III?

  12:00
Stateční bojovníci, zlotřilí orkové, prohnaní temní elfové. Zlé síly, mocné magické monumenty, pomsta, drsní vesničané a šlechetní rytíři. Takové jsou kulisy chystaného titulu Spellforce: The Order of Dawn.

Volker Wertich z firmy Phenomic při prezentaci hry Spellforce na E3

Na letošním veletrhu E3 byly prezentovány nejen již oznámené a netrpělivě očekávané tituly, ale i hry do té doby neznámé, jež ovšem nevypadají o nic hůře. Jedním z takových nových kousků je i kombinace realtimové strategie a RPG s názvem Spellforce: The Order of Dawn, která díky svému fantasy pojetí, žánrovému zařazení i vynikajícímu 3D zpracování bude možná velkým konkurentem notně hypované (a řekl bych až přehypované) záležitosti Warcraft III od společnosti Blizzard Entertainment. Titul Spellforce byl v Los Angeles prezentován několikaminutovou herní sekvencí komentovanou Volkerem Wertichem, vedoucím projektu a designérem firmy Phenomic, která hru pro společnost JoWood připravuje.

Celá hra začíná výběrem a tvorbou hlavního hrdiny, s nímž se budete probojovávat celou kampaní. Jak už název titulu našeptává, většina důležitých věcí souvisí s magií a kouzly. Tím je dáno i zaměření našeho hlavního hrdiny, který bude problémy řešit nejen hrubou silou, ale zejména mocnými zaklínadly. Kromě klasické magie, do níž spadají kouzla útočná (firebally, blesky a podobné legrácky), obranná, léčivá a speciální (například při prezentaci použitá Spellforce hypnóza), se ke slovu velkou měrou dostanou i zaklínadla vyvolávačská. Vzhledem k tomu, že na začátku každého scénáře (nebo alespoň většiny scénářů) bude váš mág osamocen, je jasné, že si bude muset ku pomoci nějaké bytosti vyvolat. Takový rituál ovšem nelze provést kdykoliv a kdekoliv si vzpomenete, ale jen na určitém místě – v blízkosti speciálního magického monolitu. Těch bude na mapě obvykle poskrovnu a budou se o ně logicky vést tuhé boje, jelikož jejich kontrola je životně důležitá. Aby to bylo ještě složitější, monumentů bude několik druhů, přičemž každý bude určen pro vyvolávání jiné kategorie tvorů. Nejběžněji a v nejhojnějším počtu vyvolávanou jednotkou budou pracovníci, které můžete použít víceméně klasickým RTS způsobem. O něco vzácnějšími tvory budou hrdinové, kteří coby silné jednotky mohou doprovázet hlavní postavu či bojovat samostatně. K dispozici by měly být i další obelisky, které umožní například doplňování magické energie nebo vyvolávání kouzelných tvorů. Každý druh monumentu se od ostatních liší již svým vzhledem; například obelisk pro přivolávání hrdinů má podobu statného bojovníka se zdviženou paží třímající meč.

Spellforce

Vzhledem k tomu, že ve Spellforce přeci jen převažuje část strategická, jistě vás zajímá, jak je vyřešena fáze výstavby základny a resource management. Vězte tedy, že obě tyto části hry se nesou v duchu klasické RTS. Jakmile pomocí již zmíněných monumentů vyvoláte potřebné pracanty, můžete je poslat těžit suroviny či stavět domy. Při prezentaci nám Volker předvedl typické rubání dřeva a těžbu kamene, přičemž tyto a podobné činnosti lze urychlit výstavbou příslušné budovy, v tomto případě domku dřevorubce a kameníka. Kromě takovýchto hospodářských budov se samozřejmě dočkáme i celé řady staveb dalších, v nichž bude možno trénovat řadové vojáky či vyrábět předměty, které poté můžete přidělit svému mágovi a jeho pomocníkům. Nebude chybět ani základní budova – Head Quaerter. Při stavění budov bychom se ve finální verzi měli dočkat i klasického vizuálního ztvárnění postupného dokončování dané stavby, i když ve verzi prezentované na E3 ještě nebyla tato grafická funkce implementována.

Nedílnou součástí každé strategie jsou samozřejmě boje a jejich aktéři – Spellforce bojovníci, hrdinové a různá monstra. Již výše jsem uvedl, že nejsilnějšími jednotkami na vaší straně obvykle budou, společně s hlavní postavou, vyvolaní hrdinové. Těch můžete mít v jednu chvíli po svém boku pět a příjemné je, že na výběr by mělo být z mnoha profesí (například bojovník, nekromant, elementalista). Tyto hrdiny můžete přiřadit ke svému čaroději a vyrazit společně do boje, který by měl díky dobře řešenému interfacu umožnit i složitější magické bitky. V horní liště totiž máte ikonky svých reků (kterých je maximálně šest; čaroděj + pět hrdinů) a pod nimi symboly schopností a kouzel, kterými disponují. Při bitvě pak stačí označit cíl a kliknout na příslušný symbol, hrdina již udělá sám vše potřebné – rozběhne se na soupeře s tasenou sekerou, spustí střelbu z luku, vrhne kouzlo atp. Přesto, že Volker v krátké ukázce předvedl pouze boj čtveřice hrdinů se smečkou vlků a třemi temnými elfy, můžeme říci, že bojová fáze vypadá velmi dobře. Hrdinové samozřejmě nemusí vždy doprovázet mága, ale mohou bojovat i na vlastní pěst, stejně jako běžní vojáci trénovaní ve městě nebo magičtí tvorové přivolaní u speciálních monumentů.

Již v úvodu jsem nakousl RPG ladění celé hry. Autoři do Spellforce Spellforce skutečně zakomponovali principy role-playing, a to zejména co se hlavního hrdiny týče. Váš čaroděj se totiž bude s nasbíranými zkušenostmi zlepšovat ve svých schopnostech, bude se učit nová kouzla a postupně se mu budou zpřístupňovat noví hrdinové, vojáci a pracovníci. Vylepšovat si budete moci i své vybavení, i když Volker zatím neupřesnil, zdali nalezené, vyrobené či jinak získané předměty bude možno přenášet do dalších scénářů v rámci kampaně. Doufejme, že ano.

Z obrázků rozprostřených kolem článku jste již jistě pochopili, že hra bude zpracována ve 3D. To samozřejmě přináší volnost kamery (mimochodem o dost větší volnost, nežli jsme mohli vidět v beta verzi Warcraft III) a možnost různých pohledů. Kromě klasického rotování a zoomování běžného i u jiných 3D strategií nám autoři přichystali i pohled třetí osoby nastavený za záda hlavního hrdiny, přepnout se dokonce můžete i do FPS a prohlížet si svět očima svého čaroděje. Ne že by snad TPS a FPS pohled byl ve strategiích něčím úplně novým, ale ve Spellforce máte díky velmi dobré grafice opravdu pocit, že pobíháte po lese a díváte se na práci svých dřevorubců, stojíte u monumentu a vyvoláváte mocné hrdiny, popřípadě na Spellforce pahorku před vesnicí čelíte po boku svých věrných hordě dobyvačných orků. Hra poběží na vylepšeném enginu ze hry AquaNox a měla by zvládat i mohutné bitvy početných vojsk, stejně jako efekty doprovázející sesílání všemožných kouzel, což bylo dobře patrné i při Volkerově prezentaci.

Spellforce by měla být hotova koncem tohoto roku a musím říci, že jsem na její finální podobu opravdu zvědav. Již v úvodu jsem nastínil jistou podobnost tohoto titulu a dlouho očekávaného Warcraftu III. Přesto, že je zatím díky různé fázi vývoje, trochu odlišnému pojetí a naprosté absenci informací o multiplayeru ve Spellforce obtížné obě hry srovnávat, zatím vše nasvědčuje tomu, že Warcraft by v této hře mohl získat velmi silného konkurenta.

PS: Pokud se chcete pokochat více obrázky, máte možnost v naší galerii, navíc jsme pro vás připravili i více než dvouapůlminutový trailer z E3.

Autor:
Témata: bitka, Blizzard, Warcraft
  • Nejčtenější

Odešla z Twitche, přesto je Amouranth stále nejsledovanější streamerkou světa

Kaitlyn Michelle Siragusa, vystupující na internetu pod přezdívkou Amouranth, se stále sluní na...

Nejlepší česká hra dekády se vrací. Kingdom Come 2 vyjde ještě letos

Dlouhých šest let museli fanoušci ohromného českého hitu Kingdom Come: Deliverance čekat na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Populární stránka pro sdílení modifikací nevydržela nápor fanoušků Falloutu

Stránka Nexus Mods, která je hlavním uzlem pro sdílení modifikací počítačových her, zaznamenala...

KVÍZ: Jak dobře znáte českou historickou hru Kingdom Come: Deliverance?

Čerstvě oznámené pokračování české hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance bude přímo navazovat na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Udělali nám z postaviček ošklivce, stěžují si hráči mobilních Pokémonů

Nová aktualizace populární mobilní hry Pokémon GO je podle hráčů naprostá katastrofa. Ve hře se...

BlizzCon 2024 nebude

Letošní ročník akce BlizzCon, na níž fanoušci oslavují hry studia Blizzard, tedy značky jako...

Jsou na vás hry moc těžké? V budoucnu vám možná pomůže umělá inteligence

Nový patent Sony věští budoucnost hraní, kdy může vzniknout nový nejnižší stupeň obtížnosti. Hru za...

Simulátor offroadového ježdění MudRunner vyjde i pro virtuální realitu

V MudRunnerovi se sice jezdí daleko pomaleji, než ve většině ostatních automobilových simulátorů,...

OBRAZEM: Paper Mario: The Thousand-Year Door je další příkladný remake

Paper Mario: The Thousand-Year Door je remake akčního RPG s tahovými souboji, které původně vyšlo v...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...