Sphere - středověké MMORPG z Ruska

  • 35
Masové hraní přes internet by mohlo být směrem, kterým se budou počítačové hry v třetím tisíciletí vyvíjet, zvláště díky stále se zvyšujícímu počtu uživatelů a zkvalitňování přenosu dat. Není proto divu, že se online hry líhnou jedna za druhou a z chutného koláče s velkým marmeládovým $ se pokusí urvat si část i ruští 1C s MMORPG Sphere.
Sphere

Bylo nebylo, za dávných časů putoval Evropou jeden mnich, který tak pilně studoval, až se naučil jak vytvořit Vesmír. Jenže už byl starý a hlavu měl plešatou a děravou a občas mu z ní vytekly některé tu méně, tu více podstatné informace. Když se jednou pokoušel vytvořit si svůj vlastní vesmír, kterému dal tvar koule, dopustil se díky své stařecké senilitě a mírné přiožralosti malé, téměř nepostřehnutelné chybičky, která ale měla nedozírné následky. Mnich Batist byl spolu s dalšími několika tisíci lidí vcucnut do Koule, kterou sám vytvořil, a magický průchod za nimi se neprodyšně uzavřel, čímž všem nedobrovolným lidským obyvatelům odřízl jedinou cestu zpět.

Sphere bude MMORPG, na kterém právě pracují ruští vývojáři z týmu Nikita a má být situováno do světa podobného středověké Evropě, rozděleného na rozsáhlých pět kontinentů, které by měly být posety stovkami barvitých a různorodých lokací. Jako v každé jiné fantasy RPG hře můžeme i zde počítat s kvanty předmětů, kouzel a nepřátel. Bestiář bude obsahovat kromě klasických potvor, jako jsou zombie i méně obvyklé, jmenujme například harpyje, útočné jednorožce, nebo jakési zmutované orky se psí hlavou. Většina ze silnějších monster pak bude strážit Sphere nějaký magický předmět či truhlici, a tím budou pro zkušenější hráče představovat jakési chodící a chrochtající kasičky, zatímco slabší hráči a začátečníci se budou muset jako obvykle spojovat do skupin, aby měli šanci postavit se alespoň těm nejmenším příšerkám.

Před příšerami, ale i před nepřátelsky laděnými protihráči budete moci hledat útočiště za městskými hradbami, kam se monstra neodváží, a kde jsou všechny výtržnosti tvrdě trestány. Hráči si budou vytvářet postavy a roli budou hrát nejen klasické atributy jako síla, obratnost a magické schopnosti, ale za úspěšně splněné úkoly mohou též získat významnější sociální postavení, a tak se z vašeho podkoního může po několika úspěšných akcích ve prospěch ostatních (ne tedy pokud jednáte ve svůj osobní prospěch, jako když se například vydáte někoho zavraždit a okrást) stát baronem či vévodou. Podobně budou kouzelnicky zaměření hráči získávat postavení v hierarchii obce čarodějnické. Tyto vlastnosti hráče pak budou klasicky ovlivňovat možnost používání různých druhů zbraní a kouzel.

Ve Sphere budou existovat dvě magické školy - škola alchymistická a škola mantry. Zatímco ta první opravdu dostojí svému jménu a mág v ní vycvičený bude podoben spíše klasickému alchymistovi, jak si jej přestavujeme podle AD&D, adepti školy mantry jsou naopak obvyklými kouzelníky se vším všudy, se zaříkávadly, svitky, špičatými klobouky a dlouhými plášti.

Sphere Graficky zatím vypadá prostředí Sphere nadprůměrně a jak je dnes již dobrým zvykem a u online her přímo nutností, bude Koule podporovat změny denní doby a počasí. Bohužel ale vzhledem k absenci jakýchkoliv modelů hráčů (jak již jste si jistě všimli v naší galerii) a nepřátel nemůžeme adekvátně posoudit její technické kvality.

A to je bohužel vše. Je divné, že se autoři nenamáhali vypustit nějaké obsáhlejší a podrobnější informace, zvláště pak proto, že Koule má vyjít už v prvním kvartále příštího roku. Uvidíme, zda se nakonec podaří Sphere nějak výrazněji přitáhnout pozornost hráčů zamilovaných do Everquestu a Asherons's Callu a netrpělivě očekávajících jejich druhá pokračování.