Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Spielbergův herní projekt vznikal bez něj. Chyběl mu směr

aktualizováno 
O vývoji Spielbergovy hry LMNO nevyplulo na veřejnost příliš informací, údajně totiž nebylo o čem mluvit. Tvrdí to nezávislý vývojář Jason Rohrer, který se práce na projektu zúčastnil.

Steven Spielberg | foto: Reuters

Se základním herním konceptem přišel režisér Steven Spielberg, na jeho zpracování se však podle Rohrera příliš nepodílel.

Hra měla kombinovat akrobatický pohyb a úkoly z adventur a her na hrdiny. Důležitý měl být vztah mezi hráčem a postavou nazvanou EVE. Titul měl v hráčích vzbuzovat emoce.

"Způsob, jakým dávali dohromady veliké skupiny lidí, se zdál zvláštní a neefektivní," řekl Rohrer pro časopis Edge.

"I pro navržení důležitých, ústředních částí hry nechali všechny ty lidi předhazovat nápady... Na jedné z těch schůzek jsem byl. Nedůležití producenti, vedoucí kreativci, a všichni mezi, byli v místnosti, házeli si nápady tam a zpět. Chyběla soudržná kreativní vize," tvrdí Rohrer.

Podle Rohrera byl potřeba člověk, který by jasně udával směr. O vedoucí kreativní pozici se přitom dělili dva lidé. "Je to zvláštní způsob, jak dělat věci," poznamenal Rohrer.

"Spielberg byl pochopitelně tou velkou kreativní vizí za celým projektem, ale ani (na schůzkách) nebyl přítomný. Přišel zhruba každý týden a setkal se s nimi. Aby viděl, co dělají. Ale nebyl tam, když jsem byl přítomný já a nikdy jsem s ním neměl možnost mluvit," říká Rohrer.

Dva vedoucí kreativci se tak snažili interpretovat Spielbergovu vizi bez jeho přítomnosti. "Možná proto to nakonec ztroskotalo," spekuluje Rohrer.

LMNO bylo pracovní označení pro hru, kterou vyvíjela společnost Electronic Arts společně s režisérem Stevenem Spielbergem. Titul byl oznámen v roce 2005 a koncem roku 2010 Electronic Arts potvrdilo jeho zrušení.

Autor:


Témata: Electronic Arts


Nejčtenější

Ilustrační foto
Hacker z provozu vyřadil giganty. Vlastní firmu, která před útoky chrání

Hackerská síť Mirai měla loni na svědomí výpadky služeb Twitteru, PlayStation Network, ale třeba i magazínu The Verge. A podle obsáhlé investigativní reportáže...  celý článek

BadFly Interactive
V zahraničí řeší české vývojáře, vyhrožovali kvůli negativním recenzím

Říká vám něco název BadFly Interactive? Pokud ne, nejste sami. Tak se jmenuje malé české studio, které vytváří nezávislé hry. A v souvislosti s projektem Dead...  celý článek

Tekken 7
Tekken 7 vyjde v červnu. Bonusy ke konzolovým verzím se liší

Sedmý Tekken je již dva roky na automatech, ale pro PC, PlayStation 4 a Xbox One vyjde teprve letos 2. června. Datum nově oznámilo vydavatelství Bandai Namco.  celý článek

SOMA
Hlavní inspirací hrůzostrašné hry Amnesia byla série Resident Evil

Resident Evilu 6 fanoušci vyčítali přílišnou akčnost, právě starší díly série však byly hlavní inspirací pro tituly od Frictional Games. Tedy děsivé hry jako...  celý článek

Resident Evil 7: Biohazard ve virtuální realitě PlayStation VR
RECENZE: Poznáte, co je strach. Resident Evil 7 se vrací ke kořenům hororu

Série, která etablovala žánr hororu, ho postupem času sama zavrhla. Sedmý díl je však vzkříšením všudypřítomného strachu i hádanek, zkrátka všeho, co dělalo...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.