Steven Spielberg

Steven Spielberg | foto: Reuters

Spielbergův herní projekt vznikal bez něj. Chyběl mu směr

  • 4
O vývoji Spielbergovy hry LMNO nevyplulo na veřejnost příliš informací, údajně totiž nebylo o čem mluvit. Tvrdí to nezávislý vývojář Jason Rohrer, který se práce na projektu zúčastnil.

Se základním herním konceptem přišel režisér Steven Spielberg, na jeho zpracování se však podle Rohrera příliš nepodílel.

Hra měla kombinovat akrobatický pohyb a úkoly z adventur a her na hrdiny. Důležitý měl být vztah mezi hráčem a postavou nazvanou EVE. Titul měl v hráčích vzbuzovat emoce.

"Způsob, jakým dávali dohromady veliké skupiny lidí, se zdál zvláštní a neefektivní," řekl Rohrer pro časopis Edge.

"I pro navržení důležitých, ústředních částí hry nechali všechny ty lidi předhazovat nápady... Na jedné z těch schůzek jsem byl. Nedůležití producenti, vedoucí kreativci, a všichni mezi, byli v místnosti, házeli si nápady tam a zpět. Chyběla soudržná kreativní vize," tvrdí Rohrer.

Podle Rohrera byl potřeba člověk, který by jasně udával směr. O vedoucí kreativní pozici se přitom dělili dva lidé. "Je to zvláštní způsob, jak dělat věci," poznamenal Rohrer.

"Spielberg byl pochopitelně tou velkou kreativní vizí za celým projektem, ale ani (na schůzkách) nebyl přítomný. Přišel zhruba každý týden a setkal se s nimi. Aby viděl, co dělají. Ale nebyl tam, když jsem byl přítomný já a nikdy jsem s ním neměl možnost mluvit," říká Rohrer.

Dva vedoucí kreativci se tak snažili interpretovat Spielbergovu vizi bez jeho přítomnosti. "Možná proto to nakonec ztroskotalo," spekuluje Rohrer.

LMNO bylo pracovní označení pro hru, kterou vyvíjela společnost Electronic Arts společně s režisérem Stevenem Spielbergem. Titul byl oznámen v roce 2005 a koncem roku 2010 Electronic Arts potvrdilo jeho zrušení.


Témata: Electronic Arts