Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Špionážní Splinter Cell: Conviction PC sází na akci více než kdy dříve

Frustrovaný a zestárlý agent pátrá na vlastní pěst po mužích, kteří jsou zodpovědní za smrt jeho dcery.
80

Splinter Cell Conviction

Platforma: PC
Výrobce: Ubi Soft Montreal

  • svižná hratelnost
  • zajímavý a dobře podaný příběh
  • rozmanitost herní náplně
  • odklon od tradičních stealth prvků
  • místy rozporuplná AI

Nový díl se nese v akčnějším a svižnějším duchu, a byť možná pamětníky předchozích dílů nepotěší, jde o vynikající titul.

Herní karta

Na monitory počítačů se popáté vrací agent s tím nejtvrdším možným výcvikem, Sam Fisher. Poslední dobrodružství s podtitulem Conviction už ale neexceluje v oblasti tiché likvidace (stealth). Vydalo se daleko přímočařejší cestou. A rozhodně se nehraje špatně.

Už během prvních minut zjistíte, že dění je svižné a velmi akční. Pokud na to přijde, vždycky lze protivníky vystřílet. Pak se ale ochudíte o koření tohoto titulu, kterým je právě stealth počínání. Není sice nezbytně nutné, ale hra pak bývá o mnoho zábavnější.

Kdo nehrál předchozí díly, bude si připadat jako ryba vhozená do příliš velkého rybníka. Ne, co se týče herních mechanismů, ale příběhového pozadí. Od začátku jsou na vás sypány odkazy na předchozí dění. Přestože se hra dá hrát i bez jejich znalostí, v zápletce se snadno ztratíte.

Noví hráči se ale přes tento fakt snadno přenesou. Vysloužilejší se konečně dozvědí, jak to celé bylo.

Splinter Cell: Conviction (PC)Dění začíná zdánlivou idylkou na Maltě. Situace se rázem mění, když se ozývá stará známá Grim, aby nám sdělila, že máme v patách bandu zabijáků. Inu, nezbývá než zvednout Samovu zadnici a začít konat.

Poté se rozjíždí veletoč událostí, jež nebudu přibližovat, ale které rozhodně nepostrádají spád. Vyprávění příběhu je svižné. Probíhá v retrospektivě a párkrát jsme navnaděni na pozdější dění záblesky z toho, co bude následovat.

Není problém vžít se do patálií hlavního hrdiny. Právě příběh vás motivuje k dalšímu hraní.

Recenze konzolové verze (X360)

"Nejnovější inkarnace Sama Fishera rozhodně není nepovedeným kouskem. Atmosféra starých dílů mu ovšem chybí a to i díky řadě inovací, působících ve výsledku spíše rušivě než "cool". Rovněž pokračování v akčním duchu podle našeho názoru sérii dvakrát nesvědčí a krev a brutalita nejsou samospásné. Technicky je ale titul v dobré kondici, takže do budoucnosti hledíme s optimismem."

Celou recenzi čtěte zde

Akce začíná. První, čeho si člověk všimne, je situace ohledně nábojů v základní pistoli. Disponujeme jejich neomezeným množstvím. Jediné, co nás brzdí ve zběsilých přestřelkách, je kapacita zásobníku. Zbraně, které tentokrát sbíráme i od padlých protivníků, jako samopaly a útočné pušky, již mají množství munice omezené.

Splinter Cell: Conviction (PC)

Co chybí je motivace vypořádávat se s nepřáteli ručně. Není problém nakouknout za roh a jednou přesně mířenou ranou odstranit část našeho problému.

Ohledně skrývání ve stínech panuje poměrně jasná domluva: jestliže je obraz šedivý, nacházíme se ve tmě. Někdo se nejspíš nezbaví dojmu, že je šedivý téměř pořád a mohou ho objevit pouze nepřátelé vybavení baterkou.

Splinter Cell: Conviction (PC)Noktovizor se protentokrát nekoná. Jediné, co ho trochu připomíná, jsou sonarové brýle zvýrazňující nepřátele třeba i přes zeď. Naštěstí pouze jako světélkující šmouhy, kdy nevidíme téměř nic jiného. Nosit je častěji opravdu nejde.

Jedním z našich nepřátel jsou i zdroje světla. Ty lze likvidovat přesně mířenými ranami z pistole. Vzhledem k neomezenosti nábojů se jedná o rozumné řešení.

Způsobů, jak odstranit neřáda z naší cesty je hned několik. První nabízenou variantou se stává přesně mířená rána do hlavy. Na nepřátele s helmou musíme vystřelit vícekrát. Další nabízená možnost bývá tiché eliminování. Zde se otevírá několik možností.

Jednak lze protivníka odstranit přiblížením zezadu, jeho chycením a následným zabitím. Pokud lezeme po římse a náš protivník stojí v okně, není problém ho popadnout a vyšoupnout ven. Když se pohybujeme nad nepřítelovou hlavou, často neodoláme možnosti skočit na jeho záda a tiše ho vyřadit ze hry.

Splinter Cell: Conviction (PC)Další dostupné prostředky se nesou v klasickém akčním stylu. Přijde tak vhod i granát, řízená mina nebo klasická, hlučná, střelná zbraň.

Sam má ve svém báglu ještě několik dalších vychytávek. Například přenosné EMP, které vyřadí vše elektrické v dosahu, nebo třeba kamerku pro nahlížení pode dveřmi. Tu jsem ale využil jen ze začátku.

Jediným důvodem, proč nepřátele zabíjet "ručně", který si vynucuje hra, je funkce "likvidace". V praxi jde o možnost označit několik cílů (počet záleží na zbrani), a ty potom stiskem jedné klávesy eliminovat.

Protivníci nejsou zrovna nejchytřejší. Avšak nelze jim vytýkat, že by viděli i to, co nemají. Během hraní jsme upozorňováni na skutečnost, že nepřátelé něco zahlédli. A následně i na to, že nás objevili. Zafixují si naší poslední pozici a tam poté pátrají. Bohužel se často stávalo, že po lokaci zmateně pobíhali a při přestřelce vběhli přímo přede mě.

Splinter Cell: Conviction (PC)

Jindy naopak působili chytře a ostražitě, přesto ale nemůžu konstatovat, že by byla umělá inteligence globálně povedená. Často jsem s ní byl spokojen, abych následně své mínění změnil.

Co se týče herních mechanismů, tak je největší výhodou i úskalím právě akčnější pojetí. Obtížnost oproti dřívějšku obecně klesla. Největší problémy působí ryze střílecí pasáže, na které taky narazíme.

Splinter Cell: Conviction (PC)Náplň jako taková ale díky tomu získává, což mohu tvrdit také o znovu hratelnosti. Ve většině případů je na výběr, jak danou situaci řešit. Kdo si dá práci s hledáním cesty k likvidaci po jednom, bude se bavit o mnoho lépe. Najdou se i perličky jako pronásledování prchajícího cíle.

Oživením vyprávění příběhu jsou výslechy hlavnějších padouchů. V zásadě se ale nejedná o nic extrémně interaktivního. Prostě v dané chvíli zmáčkneme požadovanou klávesu a zdroj informací dostane například ránu pěstí.

Poznámka k protipirátské ochraně

Splinter Cell: Conviction využívá nepopulární ochranu od UbiSoftu, která vyžaduje neustálé připojení k internetu. Sériové číslo se tak opět váže na váš osobní Ubi účet. Během recenzování jsem na výraznější problém narazil jen jednou, a to když se hra přerušila zhruba na půl minuty kvůli ztrátě spojení se serverem.

Mnoho hráčů potěší rozmanitost lokací a zbraňového arsenálu. Místa, jež navštívíme, jsou dostatečně variabilní a střídají se dost často na to, aby omrzela. Dostupných zbraní je také dostatek a navíc nechybí možnost je drobně vylepšovat.

Splinter Cell: Conviction (PC)Po technické stránce není nový Splinter Cell nijak výjimečný, avšak ostudu taky nedělá. Zejména pěkná byla po celou dobu hraní hudba a ani na dabing si stěžovat nebudu.

Největším problémem Conviction se stává herní doba kampaně. Za jedno až dvě odpoledne máte po všem. Situaci zachraňuje akorát případné opětovné hraní, kooperativní multiplayer nebo zábavný mód pro jednoho hráče lovec. Zde postupně eliminujeme nepřátele v dané lokaci. Méně povedený je režim, v němž bráníme důležité místo od přicházejících protivníků.

Série Splinter Cell se prostě poddala době, v níž je populární zjednodušovat. Nový díl se proto nese v akčnějším a svižnějším duchu, a byť možná pamětníky předchozích dílů nepotěší, jde o vynikající titul.

Autor:

Hodnocení hry

Redakce

80 %

Čtenáři

81 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 376 čtenářů

Témata: dabing, Interaktivní
  • Nejčtenější

Generuje obrázky do hry pomocí AI, za 10 hodin práce vydělá 350 tisíc

Tvůrci virtuálních kartiček Champions of Otherworldly Magic přiznávají, že vizuální podobu jejich...

Je Fallout nejlepší videoherní seriál? Recenzenti mají jasno

Sci-fi seriál natočený podle populární série her Fallout sbírá v zahraničí skvělá hodnocení. Vypadá...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Zavzpomínejte si na magická devadesátá léta ve hrách

Devadesátá léta patří v oblasti počítačových her mezi zlatou éru. V době rychlého rozmachu...

Čeští Warhorse slibují brzké oznámení nové hry. Co by to tak asi mohlo být?

Více než šest let od vydání nejvýznamnější české hry posledních let Kingdom Come: Deliverance...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nová zbraň do Call of Duty stojí více než samotná hra

V rámci propagace posledního filmu o obřím opičíkovi King Kongovi přibyla do populární hry Call of...

Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu

Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...

Digitální láska. Kdo jsou nejzajímavější videoherní milenci

Premium Láska je prý něco, po čem touží spousta z nás. A očividně není řeč jen o reálných osobách, ale...

Vrací se Rayman, ale zase ne tak, jak bychom si přáli

Série Rayman patří k těm nejlepším hopsačkám vůbec, nový díl je ovšem v nedohlednu. Letos se chystá...

Take-Two v únoru řekli, že nebudou propouštět. Teď propouští 5 % zaměstnanců

Společnost Take-Two je dalším gigantem videoherního průmyslu, který se odhodlal k masivnímu...

eMimino soutěží: Vyhrajte balíček v hodnotě 1 000 Kč z dm drogerie
eMimino soutěží: Vyhrajte balíček v hodnotě 1 000 Kč z dm drogerie

Milovníci kosmetiky pozor! Tento týden soutěžíme o pět velkých balíčků v celkové hodnotě 5000 Kč. Zapojte se do soutěže a vyhrajte lákavý balíček...

Náhle zemřel zpěvák Maxim Turbulenc Daniel Vali, bylo mu 53 let

Ve věku 53 let zemřel zpěvák skupiny Maxim Turbulenc Daniel Vali. Letos by se svou kapelou oslavil 30 let na scéně....

Vykrojené trikoty budí emoce. Olympijská kolekce Nike je prý sexistická

Velkou kritiku vyvolala kolekce, kterou pro olympijský tým amerických atletek navrhla značka Nike. Pozornost vzbudily...

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by použil tester, nebo...

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Ve StarDance zatančí Vondráčková, Paulová, hvězda Kukaček i mistryně světa

Tuzemská verze celosvětově mimořádně úspěšné soutěže StarDance britské veřejnoprávní televizní společnosti BBC se už na...