Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Splinter Cell: Conviction – špion na cestě za pomstou

  0:02aktualizováno  0:02
Muž, který ztratil rodinu i agenturu, které věřil, ohlašuje návrat. Představujeme, jak bude vypadat nový Splinter Cell.

Fanoušky dlouho očekávaný sequel špionážní série Splinter Cell byl skutečně představen na herní akci E3 v Los Angeles. To definitivně potvrdil třetí tajemný trailer s hlasem Micheala Ironsida (herec, jenž nadaboval hlavní postavu hry, Sama Fishera), v němž satelit zamířil na střechy budov Los Angeleského konferenčního a výstavního centra. Ubisoft trailery nepojal jako klasické renderované lákače na hru, ale rovnou jako pozvánku na výstavu.

První ukázku z hraní mohli diváci spatřit již na tiskové konferenci Microsoftu před E3. Ubisoft ještě těsně před tím nechal „na oko“ uniknout renderovaný trailer a hned poté nastala pro každého fanouška této hry prudká smršť informací. Herní gigant zvolil taktiku dlouhého mlčení a pak náhlou informační explozi. A vyšlo mu to.

SCCVývojáři zcela změnili celý původní koncept, soudě podle toho co předvedli na jaře 2007. Tehdy totiž Conviction prezentovali jako stealth akci založenou na splynutí s davem a zcela upustili od původního konceptu hry světel a stínů . UBI nicméně vyslyšelo hlasy konzervativních fanoušků a k těmto milovaným prvkům hru vrátilo zpět - do jisté míry. Akce se mnohem zrychlila a to přímo ve stylu Jasona Bourna. Sam už není onen zarostlý chlapík „odnikud“, který v ulicích Washingtonu budil spíš odpor. Na všechno ze starého Convictionu můžeme zapomenout. Sam se oholil, ostříhal a je z něj zcela nový hrdina.

Sam už nebude pracovat pro NSA, ani pro nějakou teroristickou organizaci, jak tomu bylo ve Splinter Cell: Double Agent, nýbrž bude jednat na svou vlastní pěst. Analogie s Jasonem Bournem je tedy zcela na místě.

Na začátku minulého dílu jsme se dozvěděli, že Samova dcera Sára tragicky zemřela při střetu s autem. To, co se zdálo být jako nehoda, možná však úplně nehoda nebyla a Sam zjišťuje, že spiknutí možná prorůstá až do samotné NSA. Vydává se tedy po cestě za pravdou, přičemž ví, že se nemůže spolehnout vůbec na nikoho. Jeho hnací silou je tedy touha po pomstě. Sam byl totiž využit a zrazen agenturou, která ho léta cvičila a které celou tu dobu tak věřil.

SCCVyslechne tedy pár bouchačů a zjistí, že za smrtí jeho dcery stojí jistý Andrew Kobin, obchodník se zbraněmi žijící na Maltě. Ve chvíli, kdy se z něj ale snaží dostat informaci o tom, kdo jej najal, vtrhne do domu speciální jednotka nových Sprinter Cellů cvičená v Třetí sekci a oba jsou nuceni se vzdát. Sama si opět žádají v NSA.

UBI nás ujišťuje, že ačkoliv od NSA Sam odchází, zůstane mu většina z dříve přítomných pomůcek a různého hi-tech vybavení – noční vidění nevyjímaje.

Hlavní změny doznal především design samotných misí. Hra se přesunula do obydlených oblastí (Malta, Washington DC, ...), Sam už neobléká latexový obleček, ale civilní oblečení a vstoupí i mezi lidi. Do ucha nám již Lambert ani nikdo jiný nehlásí momentální situaci a průzkum terénu je zcela na nás.

Jako úplná novinka přichází možnost naplánovat si každou údernou akci dopředu. Pokud má hráč se Samem vtrhnout do nějaké místnosti, ve které si předem zjistí pozice nepřátel (pomocí zrcátka pode dveřmi, optický kabel z inventáře asi zmizí), může si nepřátele označit, a ve chvíli, když se rozhodne celou akci spustit, Sam vtrhne do místnosti a odpraví nepřátele přesně ve stanoveném pořadí. Tento systém se velmi podobá tomu , co můžeme vidět např. v Rainbow Six Vegas a vývojáři si ho pochvalují. Bohužel toho o něm zatím víc nevíme.

Takto naplánované akce mohou vypadat velice efektně – Sam vykopne dveře, ve vteřině rozstřelí světlo, odpraví jednoho nepřítele, druhého chytí pod krk a použije ho jako lidský štít. Za zmínku také stojí především nový systém vyslýchání postav. Jakkoliv se vám mohl zdát původní systém mačkání „ždímacího tlačítka“ přitažený za vlasy, z toho co bude provádět Sam s nepřáteli při výslechu v SCC vám bude běhat mráz po zádech. Chcete příklad?

SSCSam vtrhne na pánské záchodky, chytí svoji oběť pod krkem a rozbije s ní několik pisoárů, umyvadel, zrcadlo. Nakonec, kdy už mu postava nemá co říct, rozrazí dveře do kabinky její hlavou, kde mezitím někdo jiný vykonává svoji potřebu. Podle vývojářů je celý průběh výslechu přímo na hráči a dá mu tak jedinečnou možnost dostat z protivníka ještě víc.

Výslechem zjištěné informace pak stanoví Samovi jeho další úkol(y). Ty se, možná trošku nešikovně, promítají přímo do prostředí (na stěny místnosti, na budovy, na předměty...) kolem Sama.

UBI nejen ukazuje nový způsob získávání informací přímo v terénu, ale také to, že okolí bude kompletně rozbitelné. To je, oproti předchozím dílům, velký pokrok, protože jsme zatím byli zvyklí spíše na statické okolí. Snad s výjimkou plechovek a jím podobných předmětů k odlákání stráží. Hřích nezmínit by také byla plná interaktivita s věcmi okolo. Stejně jako v původně plánovaném Convictionu i tady můžete se Samem spoustu věcí ze země sebrat, něco s nimi udělat, nějak je dál používat.

Změnil se také arsenál primárních zbraní. Zatímco se starou dobrou univerzální puškou SC-20K se již můžeme asi na dobro rozloučit, Sam bude používat brokovnici, konvenční samopal, nebo prostě cokoliv, co mu přijde pod ruku. V ukázce není vidět použití nože, nicméně věřím, že ten ve hře nadále zůstane. K zabíjení nepřátel však bude moci Sam použít (ve stylu Hitmana) i okolní prostředí – např. odstřelení lustru nad hlavami stráží k jejich likvidaci.

SSCJe-li Sam prozrazen, na místě činu se vizualizuje jeho obrys a my tak přesně víme, kam nemáme v dohledné době chodit. Což je přesný opak postupu protivníků, kteří se dané místo vydají ihned prozkoumat a když toho dobře využijeme, můžeme je pak efektivně ze zálohy odstranit.

Zkrátka a dobře, můžeme se těšit na parádní filmovou podívanou, při které snad každý hráč bude cítit Samovu zlost a společně s ním se bude mstít. A aby nás u toho nic nerušilo, vývojáři slibují hru kompletně bez načítání. Ono tam sice bude, ale tak chytře schováno, že to ani nepoznáme. Zatímco se nám tedy bude nahrávat další úsek mise, my budeme se ztajeným dechem sledovat jedno z in-game renderovaných videí, co odhaluje další zákoutí příběhu. Jakmile skončí, opět tu máme našeho hrdinu a můžeme dál nerušeně pokračovat a hru si tak vychutnat prakticky na jediný zátah.

Inspirace v jiných hrách se nezapře, ale celkově na mě to, co jsem mohl vidět udělalo dobrý dojem. Nesmírně mě potěšilo, že zůstala původní hlavní myšlenka celé série. Myslím, že SCC má reálnou šanci porazit na pomyslném žebříčku svého předchůdce Chaos Theory, který je považován za vrchol série. Zbývá ještě dodat, že Conviction vychází letos na Vánoce exkluzivně jen pro PC a Xbox 360. Hráči ostatních konzolí si bohužel nezahrají a my ostatní se těšíme.

Autor je redaktorem SamFisher.cz

Autor:




Nejčtenější

Age of Empires 4
Skvělá zpráva, Microsoft oznámil Age of Empires 4

Přání fanoušků byla vyslyšena. Microsoft oživuje legendární značku historických strategií, jejíž poslední díl vyšel již před dlouhými 12 lety.  celý článek

Star Wars Battlefront II
Podívejte se na nové trailery Battlefront 2 a Assassin’s Creed: Origins

U příležitosti právě započatého Gamescomu dostaly dvě z nejočekávanějších her současnosti nové trailery. A oba vypadají fantasticky.   celý článek

Biomutant
Nově oznámený Biomutant vypadá jako Kung Fu Panda pro dospělé

Konečně zase nově oznámená hra, která nemá v názvu číslovku. Biomutant láká na otevřený svět a možnost přizpůsobit si vlastního hrdinu k obrazu svému.  celý článek

Jaenette Voerman - Vampire the Masquerade: Bloodlines
Vymodlená pokračování. Třicet her, které snad neřekly poslední slovo

Některá pokračování s nadějí vyhlížíme rok co rok, v jiné už ani nedoufáme. Níže nabízím svůj seznam čítající rovných třicet kousků. Při jeho sestavování...  celý článek

Gwent Thronebreaker
Kartičková minihra ze Zaklínače dostane vlastní příběhovou kampaň

Populární karetní hra Gwent už jednu svoji hru má. V chystaném titulu Gwent Thronebreaker však tradiční partie obohatí i příběhová omáčka.  celý článek

Další z rubriky

Super Mario Odyssey
Super Mario Odyssey má být hit letošních Vánoc. První dojmy

Vypravil jsem se do německé centrály Nintenda zahrát si několik připravovaných her. Jako první jsem samozřejmě vyzkoušel hru, od které si Nintendo slibuje...  celý článek

Destiny 2
Beta sci-fi Destiny 2 nabízí epickou filmovou podívanou. První dojmy

V právě probíhající betě k chystané sci-fi střílečce Destiny 2 si hráči mohou vyzkoušet příběhovou kampaň, kooperativní misi, nebo bojování v arénách. Hra...  celý článek

Nedd for Speed: Payback
Přesně jako Rychle a zběsile. První dojmy z Need for Speed: Payback

Vyzkoušeli jsme nový díl oblíbené závodní série a jsme více než spokojeni. Payback je perfektní arkáda s důrazem na příběhovou složku.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.