Slovutný tajný agent nyní řeší problémy známé z konzolových verzí () i na handheldu GBA a kupodivu se na jeho stealth eskapády dá dívat i na malém displeji! Přirozeně se připravte na skutečnost, že zdejší dobrodružství má striktně vymezené 2D hranice, tzn. že se s hlavním hrdinou pohybujete zpravidla jenom zleva doprava, byť občas dojde na úhybné manévry, které vám dovolí odtančit do pseudo 3D, kde jste schováni před všudepřítomnými strážci. Uvedený 3D prostor představuje pravidelně se vyskytující malý temný výklenek, umožňující vám jednak trochu nabrat dech a druhak se v klidu rozhlédnout vůkol, neboť do hry tvůrci zařadili naprosto skvělý nápad, kdy se skrze tlačítko R můžete rozhlížet po momentální lokaci! Vedle chůze a běhu se dočkáte i opatrného plížení, možnosti ručkování po římsách, trubkách, okrajích platforem, přeskakování a hlavně otevírání zámků (což je založené na vaší šikovnosti, resp. pohotovosti - moc dobrý motiv) a likvidace nežádoucích osob na scéně. K tomu vám dílem dopomáhá velice skromný zbrojní potenciál, kde asi
zdaleka nejčastěji využijete pistoli s uspávacími šipkami, a dílem vaše schopnost zasadit nic netušící oběti ránu do zátylku, která ji taktéž pošle do trvalého bezvědomí. Vedle vojáků - kteří bývají ozbrojeni - se dočkáte i civilistů a podobně jako v nextgen verzi i tady tito dokáží nepříjemně zatopit skrze jimi aktivovaný alarm, který je v nepříjemném časovém limitu poté nutno vypnout a danou osobu patřičně umravnit.
Je pravdou, že přes výše uvedené jsou některé pasáže dosti repetetivní (stejně jako hudební doprovod, který má nicméně říz a vytváří zde opravdu správnou atmosféru) a AI nepřátel nepříliš propracovaná. Také vizuální stránka věci, třebaže pohybová animace ústřední postavy je zvládnuta na výbornou, svědčí o malé nápaditosti, neboť daný level je svou stavbou opravdu hodně monotónní. Nicméně tvůrci se opravdu snaží, jinak lineární postup vpřed alespoň rámcově oživují o nepovinné lokace nabízející př. extra munici, dobrý je i nápad
s uzdravovačkami ve stylu Half-Life, kdy z boxů první pomoci zavěšených na zdi čerpáte energii. Občasné checkpointy, které se pravidelně aktivují po splnění dílčího úkolu jsou vítaným prvkem, pročež odpadá rutinní a zdlouhavé opakování celé mise, kterých sic není mnoho, ale s postupem času jsou stále delší a náročnější. Ze začátku si připadáte jako cvičená opice na překážkové dráze, ale velice brzy se situace znatelně vylepšuje a autoři vcelku pravidelně překvapí nějakým novým příspěvkem. Využití efektního režimu nočního vidění, fotografování podezřelých individuí ve speciálním módu, kdy sledujete okna několikapatrové budovy a snažíte se čočkou aparátu zachytit inkriminované subjekty, divoké pronásledování prchající osoby a v neposlední řadě deaktivace nebezpečného stacionárního stroje. Zajímavostí je i konektivita s GameCube - tato vám v případě hraní nextgen verze Splinter Cell udělá z GBA interaktivní nástroj scanující blízké okolí s vizuálním zohledněním blízkých nepřátel a dokonce audio připomenutím příchozího problému a nedosti na tom, dokonce lze skrze handheld ovládat
kulometná hnízda. V opačném případě se dočkáte přídavku pěti misí, které tak uzavírají celkový počet těch zde přítomných na dvě desítky.
Ovládání je vyřešeno na výbornou, interakce s okolním prostředím vám stěží kdy unikne a tak i díky uvedenému to má příjemný spád a švih, na druhou stranu se tak nevyhnete skutečnosti, že Splinter Cell máte za chvíli dohraný a při jeho případném opakování vás asi stěží něčím zaujme. Když si tedy dáme do kupy všechna pro a proti, vyjde z toho - také s přihlédnutím k citované GameCube konektivitě - velmi slušná stealth podívaná do kapsy, což je rozhodně prima, neboť v daném žánru není zrovna veliký výběr.
Tom Clancy's Splinter Cell |
Výrobce/Distributor |
Ubi Soft |
Platforma |
GameBoy Advance |
|
Vibrace: |
ne |
Ukládání pozic: |
ano |
Multiplayer: |
ne |
|
Verdikt: |
Příjemná 2D stealth akce se zajímavými nápady. |
|
|