Spring Break - postavte si ostrov snů

  • 1
Jarní prázdniny jsou podle představ vývojářů z Deep Red časem nezřízených radovánek mládeže na tropických ostrovech kdesi uprostřed malebných rovníkových moří. Úkol hráče je jediný - jako správný kapitalista musí ze skotačící drobotiny vyždímat co nejvíce šustivých zelených papírků.
Spring Break

Neexistuje snad žádný fanoušek budovatelských strategií, který by alespoň koutkem oka nezavadil o Tropico - simulátor diktátora banánové republiky, který měl v sobě implementovaný poměrně detailní ekonomický model. Právě Tropico bude chystaný Spring Break, který pod hlavičkou Eidosu vyvíjí studio Deep Red, připomínat asi nejvíce. Jenom ono politikaření nahradí komplexní péče o mladé turisty, kteří na pohádkový tropický ostrov dorazí s jediným cílem - užít si co možná nejlepší dovolenou plnou slunce, dobrého pití a divokých mejdanů pod spalujícím sluncem.

Ačkoliv by se mohlo zdát, že na vybudování co možná nejlepšího rekreačního centra nemůže být nic složitého, právě Spring Break všechny přesvědčí o opaku. Nejprve bude nutné vybrat si, na kterém z malebných korálových ostrůvků se bude stavět - každý z nich má totiž své klady a zápory (ať již v podobě nedostatku pláží, deštivého počasí, příliš malé rozlohy, nebo Spring Break členitého terénu plného skal a útesů). Nuže, místo máme vybrané, vzhůru do konstrukce hotelových zařízení, bazénů, kiosků s občerstvením či diskoték. Jenže tady je další kámen úrazu - hosté mají různé preference, a tak je více než jasné, že se hlučný resort, kde dvacet hodin denně probíhá obrovksá party, nebude moci přitáhnout dostatek lidí - pro většinu turistů zde bude příliš hlučno. Nezbývá než vzít rozum do hrsti a začít plánovat strategicky a s rozmyslem. Budovy samotné však turistům moc nenabídnou - další na řadě je personál, tedy pokojské, číšníci, techničtí pracovníci, plavčíci a všemožná další domorodá havěť. Už jenom nasadit rozumné ceny, přihodit nějaký ten peníz do propagace, začít vyplácet mzdy a zábava turistů může začít. Ale co to? Počasí se začíná kazit, lidé mají průjem z jídla a houfně prchají zpět do bezpečí civilizace. Práce tropického hoteliéra zkrátka není žádný med.

Spring Break

Exkluzivní hotelový resort si samozřejmě žádá exkluzivní grafické zpracování - stejně jako u podobných titulů, i zde zvolili vývojáři osvědčený pseudo-3D izometrický pohled, který dává grafikům dostatek prostoru pro tvorbu detailních budov (zejména bazény jsou pastvou pro oči) či opravdu husté a velmi reálně vyhlížející tropické vegetace, a zárověn usnadňuje orientaci na mapě. Prázdninovou náladu dokreslují i postavičky turistů a zaměstnanců, kteří se prohánějí po ostrově (samozřejmě budou k dispozici detailní statistiky o každém z nich). Kromě již zmiňovaného volného módu s možností výběru libovolného ostrova si mohou otrlejší adepti na turistické magnáty vyzkoušet i kampaň v podobě série misí v jednotlivých lokalitách (každá z nich samozřejmě skýtá svá specifická úskalí). Úkoly jako vybudování co možná největšího komplexu vodních atrakcí nebo získání pověsti ostrova s nejlepšími nočními kluby dávají tušit, že o zábavu bude postaráno.

Podobně jako například Loco Commotion, i Spring Break bude v různých regionech prodávaný pod různými jmény - zatímco americká verze evokuje ony zmiňované jarní prázdniny, na starém kontinentu se hra dostane na pulty pod obecnějším názvem Beach Life. Datum vydání by však mělo být všude stejné - začátek jara roku 2002. Uvidíme, jak bude hra, kterou podle neoficiálních informací vymyslel jeden z hlavních šéfů Eidosu, vypadat na monitorech - první informace jsou více než slibné...