Project Setsuna

Project Setsuna | foto: Square Enix

Novou značku prý není možné soudit dříve než se třetí hrou

  • 4
První dva díly slouží k experimentování a třetí je o větším množství obsahu. V takový obchodní cyklus věří ředitel vydavatelství Square Enix, kterým je Yosuke Matsuda.

Tím se ostatně objasňuje pokračování nevýrazně hodnocené a průměrně prodávané hry Nier z roku 2010. Square Enix zkrátka hodnotí potenciál značek teprve po vydání třetí hry.

Obdobným pokusem je také počin známý jako Project Setsuna, který má připomenout slávu starších japonských her na hrdiny. Square Enix v souvislosti s titulem doufá, že se ho podaří opracovat do stabilní velké značky.

„Rozvíjení nových značek je velmi důležité,“ řekl Matsuda v rozhovoru pro server Famitsu. „Je to můj osobní názor, ale věřím, že je velmi obtížné okamžitě vybudovat nový velký titul. Zpětný pohled na herní průmysl ukazuje, že hodně her prorazí s třetím dílem.“

Matsuda nepopírá, že existují případy, kdy se trh chová zcela odlišně. Zpravidla je však po třech hrách možné posoudit, jestli ze hry bude velká značka.

„Říkám tomu zákon třetího titulu. Proto s prvním a druhým dílem v rámci možností experimentujete a třetí je o rozsahu. Pokud třetí hra uspěje, je všechno v pohodě.“