Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Star Citizen neosekáme kvůli podřadné platformě, tvrdí šéf vývoje

aktualizováno 
Nejúspěšnější komunitou sponzorovaný projekt je čistokrevnou PC hrou. Potvrdil to šéf jeho vývoje Chris Roberts. Ten si na PC cení otevřenosti platformy a možnosti reagovat na nové technologie. Jako příklad jmenuje novou vlnu přileb pro virtuální realitu.

Star Citizen

Roberts to odhalil v příspěvku na oficiálních fórech, ke kterému ho motivovaly hysterické reakce hráčů. Ti totiž na pozadí jedné z fotek objevili vývojářskou verzi PlayStation 4. Roberts však popřel, že by vývojáři hru osekávali pro konzole.

"Star Citizen je PC hra. Nikdy ji neosekáme kvůli podřadné platformě," napsal na  webu. A upozorňuje, že PC platforma je skvělá díky její dynamičnosti. "Nemá žádná pravidla a chybí kontrolní orgán, který by rozhodoval, co bude součástí ekosystému," upozorňuje Roberts. Dále slibuje, že titul bude vždy "primárně" PC hrou a bude podporovat nejnovější technologie.

"Co s týče Star Citizen, hra nikdy nevyjde pro PlayStation 3 a Xbox 360. Pro konzole příští generace ZATÍM NEMÁME PLÁNY, ale můj postoj zůstává otevřený a v souladu s řadou rozhovorů, které jsem absolvoval," říká Roberts.

Podporu konzolí by prý zvážil, kdyby jejich výrobci umožnili hru aktualizovat bez jakýchkoliv omezení a zdržování. A museli by komunitě umožnit spolupráci napříč platformami.

Roberts však upozorňuje, že by případné konzolové verze vznikaly jako osekaná verze PC hry. Nikdy by se to prý nedělo naopak.

"Mohli bychom být jako Blizzard či Riot games a vyvíjet hru, která funguje na co největším počtu PC. Ale o tom Star Citizen není. Naše ambice jsou hvězdné jak virtuálně, tak i technologicky," tvrdí vývojář. A říká dokonce, že chce aby Star Citizen nahradil Crysis v pozici titulu, který testuje výkon strojů.

360 milionů korun

K 1. září vybral Chris Roberts na Star Citizen od hráčů již 18 milionů dolarů (cca 360 milionů korun). Za pouhý měsíc tak celková suma vzrostla o 2 miliony dolarů a nezdá se, že by ochota podporovatelů polevovala. Pokoření každé významnější hranice je podtrženo jasně definovaným přídavkem do hry či výhodou pro podporovatele. Pokud se podaří pokořit 19 milionů dolarů, budou se hráči moci stát správci a majiteli vlastní vesmírné stanice. Počet těchto stanic však bude omezen (čtěte preview).

Autor:




Nejčtenější

PlayStation 4 Pro - 4K - Rise of the Tomb Raider
Media Player v PlayStation 4 Pro nově zvládne videa ve 4K

Aktualizace aplikace Media Player v PlayStation 4 Pro přidává podporu 4K. Pozor, neznamená to, že konzole nyní přehraje 4K Blu-raye, tuto funkci nelze přidat...  celý článek

Mass Effect: Andromeda
Krabici s ME: Andromedou si v Británii na PC koupil jen zlomek hráčů

Sci-fi Mass Effect: Andromeda je v Británii nejprodávanější krabicovou hrou uplynulého týdne. PC verzi si však z obchodu odneslo jen minimum hráčů.   celý článek

StarCraft: Remastered
StarCraft: Remastered je skutečností, vyjde v létě na PC a Mac

Strategická legenda StarCraft se dočká po necelých dvaceti letech od vydání modernizovaného kabátku, a to včetně datadisku Brood War.  celý článek

Vikings: Wolves of Midgard
RECENZE: Vikings: Wolves of Midgard je poctivá slovenská diablovka

Akční hra na hrdiny ze staré školy s vikinskou tematikou? To zní jako splněný sen. I když výsledek úplně snový není.   celý článek

Prince of Persia
Jak vznikal legendární Prince of Persia: čtyři roky bez výplaty

Z dnešního pohledu už nemusí být zřejmé, že animace v Prince of Persia v roce 1989 představovaly grafickou špičku. Celý Prince of Persia byl progresivní hrou,...  celý článek

Další z rubriky

Alone in the Dark: Illumination
Hrajeme nejhorší hry všech dob: Alone in the Dark je ukázkově zneužitá značka

Předloni vydaná hra Alone in the Dark: Illumination nutila položit si otázku, jak projekt souvisí s klasickou značkou z devadesátých let. Alone in the Dark...  celý článek

Zaklínač 3: Krev a víno
Vybíráme nejbláznivější recenze her: Nic pro dospělé, ti rádi zabíjejí

Při čtení uživatelských recenzí je jednou za čas možné narazit na perly, které vás posadí do židle. Ať už svým humorem nebo nezamýšlenými kvalitami. Vybíráme...  celý článek

Ovládání Oculus Touch
KOMENTÁŘ: Miliardové odškodné v boji o virtuální realitu není to hlavní

Čísla jsou zvláštní věc. Dvanáct a půl miliardy korun je podle většiny měřítek enormní suma. Jenže ve sporu o práva k virtuální realitě není až tak zásadní....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.