Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Star Citizen neosekáme kvůli podřadné platformě, tvrdí šéf vývoje

aktualizováno 
Nejúspěšnější komunitou sponzorovaný projekt je čistokrevnou PC hrou. Potvrdil to šéf jeho vývoje Chris Roberts. Ten si na PC cení otevřenosti platformy a možnosti reagovat na nové technologie. Jako příklad jmenuje novou vlnu přileb pro virtuální realitu.

Star Citizen

Roberts to odhalil v příspěvku na oficiálních fórech, ke kterému ho motivovaly hysterické reakce hráčů. Ti totiž na pozadí jedné z fotek objevili vývojářskou verzi PlayStation 4. Roberts však popřel, že by vývojáři hru osekávali pro konzole.

"Star Citizen je PC hra. Nikdy ji neosekáme kvůli podřadné platformě," napsal na  webu. A upozorňuje, že PC platforma je skvělá díky její dynamičnosti. "Nemá žádná pravidla a chybí kontrolní orgán, který by rozhodoval, co bude součástí ekosystému," upozorňuje Roberts. Dále slibuje, že titul bude vždy "primárně" PC hrou a bude podporovat nejnovější technologie.

"Co s týče Star Citizen, hra nikdy nevyjde pro PlayStation 3 a Xbox 360. Pro konzole příští generace ZATÍM NEMÁME PLÁNY, ale můj postoj zůstává otevřený a v souladu s řadou rozhovorů, které jsem absolvoval," říká Roberts.

Podporu konzolí by prý zvážil, kdyby jejich výrobci umožnili hru aktualizovat bez jakýchkoliv omezení a zdržování. A museli by komunitě umožnit spolupráci napříč platformami.

Roberts však upozorňuje, že by případné konzolové verze vznikaly jako osekaná verze PC hry. Nikdy by se to prý nedělo naopak.

"Mohli bychom být jako Blizzard či Riot games a vyvíjet hru, která funguje na co největším počtu PC. Ale o tom Star Citizen není. Naše ambice jsou hvězdné jak virtuálně, tak i technologicky," tvrdí vývojář. A říká dokonce, že chce aby Star Citizen nahradil Crysis v pozici titulu, který testuje výkon strojů.

360 milionů korun

K 1. září vybral Chris Roberts na Star Citizen od hráčů již 18 milionů dolarů (cca 360 milionů korun). Za pouhý měsíc tak celková suma vzrostla o 2 miliony dolarů a nezdá se, že by ochota podporovatelů polevovala. Pokoření každé významnější hranice je podtrženo jasně definovaným přídavkem do hry či výhodou pro podporovatele. Pokud se podaří pokořit 19 milionů dolarů, budou se hráči moci stát správci a majiteli vlastní vesmírné stanice. Počet těchto stanic však bude omezen (čtěte preview).

Autor:




Nejčtenější

Far Cry 5
Ve Far Cry 5 budeme bojovat proti fanatické sektě, hra vyjde až v únoru

Ve Far Cry 5 navštívíme současnou americkou Montanu. Namísto obdivování přírodních krás se však pustíme do křížku s fanatickou sektou, která pomocí zbraní...  celý článek

Mirror’s Edge
Fallout 3 lze dohrát za 18 minut, Prey za 8. Fenomén speedrunningu

Speedrunning je zvláštní herní disciplína, jejímž cílem je dokončit danou hru co nejrychleji. Kromě základních pravidel, jakými jsou především zákaz používání...  celý článek

Castlevana
Stylový trailer k seriálu podle Castlevanie vypadá skvěle

Chystaný seriál na motivy upírské ságy Castlevania vychází již 7. července. Podívejte se na první zveřejněný trailer.  celý článek

Blasphemous
Brutální plošinovka Blasphemous uspěla na Kickstarteru hned první den

Syrová a notně krvavá plošinovka Blasphemous dosáhla požadované částky na Kickstarteru během prvního dne. Je libo Dark Souls ve 2D?  celý článek

Fallout 4 (Xbox One)
Vyzkoušejte si o víkendu Fallout 4 zdarma

Během víkendu je Fallout 4 na Steamu a službě Xbox Live Gold k vyzkoušení zcela zdarma. Pokud jste ještě náhodou neměli tu čest, vřele doporučujeme.   celý článek

Další z rubriky

Batman
Zaklínač, Vetřelec, Indy. Nejlepší hry s licencemi známých značek

Hra se slavnou licencí často spoléhá na to, že díky slavnému jménu jí fanoušci odpustí chyby. Ale nebývá to pravidlem. V prvním ze dvou plánovaných článků...  celý článek

Mirror’s Edge
Fallout 3 lze dohrát za 18 minut, Prey za 8. Fenomén speedrunningu

Speedrunning je zvláštní herní disciplína, jejímž cílem je dokončit danou hru co nejrychleji. Kromě základních pravidel, jakými jsou především zákaz používání...  celý článek

ARMS
ARMS přináší revoluci do žánru bojových her. První dojmy

Jako jediné české médium jsme byli pozváni do sídla Nintenda vyzkoušet připravovanou bojovku ARMS. Ta využívá pohybové ovládání a ve více lidech je nebezpečně...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.