Star Citizen

Star Citizen

Star Citizen neosekáme kvůli podřadné platformě, tvrdí šéf vývoje

  • 52
Nejúspěšnější komunitou sponzorovaný projekt je čistokrevnou PC hrou. Potvrdil to šéf jeho vývoje Chris Roberts. Ten si na PC cení otevřenosti platformy a možnosti reagovat na nové technologie. Jako příklad jmenuje novou vlnu přileb pro virtuální realitu.

Roberts to odhalil v příspěvku na oficiálních fórech, ke kterému ho motivovaly hysterické reakce hráčů. Ti totiž na pozadí jedné z fotek objevili vývojářskou verzi PlayStation 4. Roberts však popřel, že by vývojáři hru osekávali pro konzole.

"Star Citizen je PC hra. Nikdy ji neosekáme kvůli podřadné platformě," napsal na  webu. A upozorňuje, že PC platforma je skvělá díky její dynamičnosti. "Nemá žádná pravidla a chybí kontrolní orgán, který by rozhodoval, co bude součástí ekosystému," upozorňuje Roberts. Dále slibuje, že titul bude vždy "primárně" PC hrou a bude podporovat nejnovější technologie.

"Co s týče Star Citizen, hra nikdy nevyjde pro PlayStation 3 a Xbox 360. Pro konzole příští generace ZATÍM NEMÁME PLÁNY, ale můj postoj zůstává otevřený a v souladu s řadou rozhovorů, které jsem absolvoval," říká Roberts.

Podporu konzolí by prý zvážil, kdyby jejich výrobci umožnili hru aktualizovat bez jakýchkoliv omezení a zdržování. A museli by komunitě umožnit spolupráci napříč platformami.

Roberts však upozorňuje, že by případné konzolové verze vznikaly jako osekaná verze PC hry. Nikdy by se to prý nedělo naopak.

"Mohli bychom být jako Blizzard či Riot games a vyvíjet hru, která funguje na co největším počtu PC. Ale o tom Star Citizen není. Naše ambice jsou hvězdné jak virtuálně, tak i technologicky," tvrdí vývojář. A říká dokonce, že chce aby Star Citizen nahradil Crysis v pozici titulu, který testuje výkon strojů.

360 milionů korun

K 1. září vybral Chris Roberts na Star Citizen od hráčů již 18 milionů dolarů (cca 360 milionů korun). Za pouhý měsíc tak celková suma vzrostla o 2 miliony dolarů a nezdá se, že by ochota podporovatelů polevovala. Pokoření každé významnější hranice je podtrženo jasně definovaným přídavkem do hry či výhodou pro podporovatele. Pokud se podaří pokořit 19 milionů dolarů, budou se hráči moci stát správci a majiteli vlastní vesmírné stanice. Počet těchto stanic však bude omezen (čtěte preview).