Pokud vám nějak budu chtít přiblížit téma dnešního článku, mohla bych začít třeba nenápadnými poznámkami o nekonečném sci-fi seriálu, v němž má své nezastupitelné místo vesmírná loď Enterprise (což vlastně není tak docela pravda, protože jednou se místo na vesmírné lodi odehrávala celé série na vesmírné stanici a podruhé se vesmírná loď jmenovala úplně jinak) a její posádka. Jestli vám v hlavě nezablikalo červené světýlko při vyslovení jména Enterprise, pak možná další jména jako Kirk, Spock, Picard, Riker, Worf, Sisko, Kira, Janewayová, Chakotay či Sedmá z Devíti (posledně jmenovanou znali dokonce i moji kolegové z redakce, ačkoliv jinak se dají bez nadsázky označit za ignoranty v této oblasti, po důvodu jejich obeznámení s bývalou příslušnicí společenství Borgů však raději pátrat nebudu :-)) by vám mohla dopomoct k finálnímu odhalení. Ano, řeč bude o Star Treku, přesněji řečeno o hře na motivy tohoto seriálu a úplně nejpřesněji řečeno o hře na motivy tohoto seriálu, na níž pracují Totally Games spolu s Activision. (Totally Games jste dosud mohli zaregistrovat především ve spojení s X-Wingem a TIE Fighterem.)
Pod plným názvem Star Trek: Bridge Commander se bude skrývat něco, po čem museli trekkies už dlouho toužit. BC jakožto strategický vesmírný simulátor jim totiž dá možnost ovládat vesmírné lodě přímo z kapitánského můstku (logicky, protože z jídelny by jim to asi dalo moc práce :-)) a otevírá před nimi netušené obzory průzkumu a dobývání lidmi nenavštívených dálav. Veškerou činnost na své lodi budete tedy řídit z velitelského křesla, přičemž se předem smiřte s tím, že nikoho ze svých podřízených, kterým budete zadávat příkazy, neuvidíte. Všechno totiž bude probíhat přes systém menu, který vám umožní během pár sekund zaúkolovat i toho nejposlednějšího člena posádky. Nemusíte se přitom bát, že pokud nestihnete rozdat ty správné rozkazy, skončíte naboření do nejbližší planetky. Všichni vaši důstojníci totiž mají dostatek vlastní inteligence na to, aby všechny lodní systémy udržovali v chodu a aby reagovali na všechny nastalé situace tak, jak považují za nejrozumnější, což budou dělat přesně do té doby, než jim to nařídíte změnit. Pokud je nechcete stále hlídat, stačí navolit priority, kterými se pak posádka bude řídit v době, kdy ji nemáte pod přímým dohledem.
Grafické efekty, kterých bude ve hře evidentně víc než dost, vypadají jako na velmi slušné úrovni, a tak by veškeré pestrobarevné exploze, ke kterým při vesmírných intergalaktických třenicích občas dochází, měly být na dostatečné vizuální úrovni, nemluvě o detailních modelech lodí. Perspektivu, v níž budete svěřené lodě ovládat, si přitom budete moci kdykoliv měnit - buďto vám bude víc vyhovovat first-person pohled z velitelského křesla, nebo se vám zalíbí kamera připevněná zvenčí lodi.
Dohromady by měl BC nabídnout něco kolem třicítky misí, rozdělených do osmi epizod, přičemž nepřijdete ani o interakci s poručíkem Datem nebo kapitánem Picardem, jejichž asistence vám leckdy nepochybně přijde vhod. Nemůžete-li tedy už se dočkat bitev s Kardassiany či jakýmikoliv dalšími agresivními vesmírnými dobyvateli, musíte zatím vzít zavděk aspoň naší galerií screenshotů, případně videem ze hry, protože finální verze jistojistě nevyjde dřív než počátkem roku 2002.