Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Star Trek: Bridge Commander - tipy a triky

  12:00aktualizováno  12. dubna 7:05
Star Trek: Bridge Commander je jednoznačně nejlepší herní záležitostí ze světa Star Treku. Nutno však podotknout, že nepatří zrovna mezi snadné tituly. Proto vám přinášíme spousty tipů, triků i rad, které by se při putování vesmírem a při bojích s dotěrnými Cardassiany a Kessoky mohly hodit.

Star Trek: Bridge CommanderStar Trek: Bridge Commander je kapánek složitější hra a velet své lodi není nic snadného. Proto vám přinášíme několik rad a tipů, které vám pomohou vyždímat ze své lodi maximum a porazit Cardassiany i Kessoky. Zakysnout v Bridge Commanderovi se nedá, ale problémy bývají právě v bojích. Obzvláště v posledních misích rapidně přibývá nepřátel, hru nelze ukládat, a tak začíná být docela horko. Pokud budete mít konkrétní problém v nějaké misi, neváhejte a napište svůj zákys do diskuse.

Obecné rady

  • Naslouchejte své posádce a rozhovory, které uslyšíte poprvé, neurychlujte. Jednak přijdete o dějovou zápletku a jednak vám uniknou podstatné informace, bez kterých se mise nedá dohrát. Předešlé rozhovory si lze pročíst v textové formě u první důstojnice (kolonka „Show mission log“)
  • Někdy přímo nevyplyne, co máte za úkol. Pokud tedy nevíte, co máte udělat, obraťte se na svou první důstojnici (kolonka „Objectives“).
  • První mise s kapitánem Picardem je vlastně jakýsi tutorial. Nutno říct, že velmi užitečný a že se vyplatí si ho projít. Stejně tak není od věci nakouknout do manuálu, v němž jsou detailně popsány všechny rozkazy, které můžete dávat své posádce.
  • Rozvory jdou urychlovat klávesou backspace, nudné animace cestování warpem či dokování zrychlit nejdou.
  • Jak je patrné, Bridge Commander nemá příliš dobré ovládání, ale používání klávesových zkratek řeší celou řadu problémů. Na posledních dvou stranách manuálu jsou uvedeny všechny funkční klávesy. A vůbec není od věci si zapamatovat ty nejdůležitější: přepínání mezi posádkou na můstku, mapu (z ní se dá vyčíst, která loď útočí na jakou) a vyhlášení poplachu.
  • Hra se bohužel ukládá sama, a to pokaždé při novém úkolu, vždy po cestě warpem. Netřeba dodávat, že si kvůli nepříliš šťastně vyřešenému ukládání musíte dávat pozor. Totiž opakovat některé mise od začátku na desátý pokus bývá nuda.
  • A rada na závěr, lépe řečeno na začátek. Chcete-li si užít alespoň trochu srandy a napětí, hrajte Bridge Commandera Star Trek: Bridge Commanderna střední obtížnost (Captain). Nejlehčí obtížnost (First officer) je až příliš snadná, ta nejtěžší (Admiral) zase příliš frustrující (vyzkoušeno).

    Zbraně

  • Třebaže by se mohlo zdát, že phasery jsou absolutně k ničemu, není to pravda. Jejich síla při likvidaci nepřítele sice nemá podstatný význam, protože jsou slabé, avšak při soustředění palby na jedno místo nadělají slušnou paseku. Phasery lze krom přímého zničení s úspěchem používat k vyřazení subsystémů lodí a vesmírných stanic (stačí dát taktickému důstojníkovi příkaz „Disable“ a vybrat konkrétní subsystém). Pokud třeba nějaké stanici zlikvidujete senzory, vyřadíte ji tím z boje, aniž byste jakkoliv poškodili její zbraně. K vyřazení subsystémů je potřeba, aby štíty, které daný subsystém chrání, byly poškozeny, nejlépe zničeny. Nezapomeňte nastavit intenzitu phaserů na „Low“, což se právě hodí k vyřazení subsystémů. Občas je dobré dát taktickému důstojníkovi příkaz, aby nepoužíval torpéda a aby střílel jenom s phasery („Phasers only“). Někdy totiž torpéda mohou zničit cíl dříve, než mu stačíte phasery poškodit zaměřené subsystémy.
  • Během kampaně dostanete k dispozici tři typy torpéd. Samozřejmě se vyplatí používat ty nejsilnější (fázová, potom kvantová a nejslabší jsou photonová), ale je tu pár problémů. Kvantová a fázová torpéda prakticky nemůžete doplnit, proto si je šetřete na nejtvrdší bitvy. Další háček je v nabíjení. Photonová torpéda se nabíjejí suverénně nejrychleji, proto jich vystřelíte za stejný čas víc než kvantových a fázových. Rovněž záleží na náhodě i na tom, jestli střílíte manuálně či necháváte boj plně v rukou taktického důstojníka. Salva šesti kvantových torpéd má značnou sílu, ale pokud netrefí cíl, čekání na jejich nabití přijde vniveč. Proto silnější torpéda používejte v případě, že nepřátelská loď je velmi blízko a máte jistotu, že ji trefíte. Poslední problém je v nespolehlivosti fázových torpéd. Ta jsou pouze experimentální, a tak někdy při výstřelu kompletně zničí celý torpédomet, který se dá opravit pouze na Starbase 12. A tři nefunkční torpédomety mohou rozhodnout celý boj.
  • Vlečný paprsek (Tractor Beam) nehraje v Bridge Commanderovi podstatnou roli. Oproti seriálovému ztvárnění Star Treku je jeho použití velmi snadné – stačí přiletět k cíli co nejblíže a Star Trek: Bridge Commanderzapnout vlečný paprsek. Jenže spotřeba energie prudce vzroste, navíc vlečný paprsek cíl neznehybní úplně. Každopádně párkrát ho budete muset použít při některých úkolech (transport záchranných modulů, zabránění kolize jedné lodi s asteroidy atd.).

    Boje

  • Jestli budete mít po boji vážně poškozený pancíř, zničené systémy nebo málo torpéd, vydejte se na základnu (zadejte kurs na Starbase 12). Až budete na místě, dejte kormidelnici příkaz „Dock“. Loď bude kompletně opravena a dozbrojena.
  • Při tužších bojích se vyplatí posílit štíty a zbraně na 125%. Zásoby energie se sice tenčí, ale pořád je to lepší než poletovat ve vesmíru jako hvězdný prach. Naopak ve chvilkách, kdy vám nehrozí nebezpečí, přepněte svou loď do režimu „Green alert“, abyste zbytečně neplýtvali energií.
  • V pozdějších misích prudce přibývá nepřátel. Nebudete ale na ně sami a budou s vámi létat federační lodě. Ostatním kapitánům (ale ne všem) můžete dávat jednoduché rozkazy, a to u kormidelnice v kolonce „Hail“, v níž zvolíte loď a vesele ji můžete komandovat. Spřátelené lodě bojují sami od sebe docela inteligentně, ale lepší je jim dát rozkaz „Attack target“. Tímto bude volaná loď útočit na váš cíl – pomůže vám v likvidaci a urychlí se tak i zničení všech lodí nepřítele. Jestli totiž probíhá férový souboj jeden na jednoho, výsledek není příliš dobrý. Třeba takový Ambassador a Nebula nemají proti těžkým lodím Kessok šanci, ale pokud společně s vámi zaútočí na jednu takovou loď, za chvilku je po ní. Proto raději používejte trochu zákeřnější taktiku (všichni proti jednomu), se kterou budete slavit úspěchy. Navíc v předposledním souboji celé hry (se čtyřmi cardassianskými hybridy) se dá uspět jedině s touto taktikou (směřovat palbu všech lodí na jednoho nepřítele a po jeho zničení se vydat na dalšího).
  • Co se týká taktiky jeden na jednoho, záleží na každém, čemu dá přednost. Tak či onak je třeba mít na paměti některé věci. Během bojů není čas na ničení subsystémů lodí a mnohem lepší je loď prostě zničit. Palba by měla být pokud možno cílena na jedno dvě místa (nejlepší je útočit na horní či dolní štíty, které se dají poměrně lehce trefit). Star Trek: Bridge CommanderJakmile některé ze štítů klesnou na nulu, loď začne dostávat na frak. Nesmíte ale zapomenout, že se štíty průběžně regenerují a že lodě třídy Kessok si sami průběžně opravují poškození. Tudíž nikdy neodcházejte od načaté práce, vždy nepřátelskou loď nejdříve zničte a až posléze se vydejte za jiným cílem.
  • V osmdesáti procentech bojů narazíte na nepřátelské lodě třídy Galor a Keldon. Jelikož Cardassiané v Bridge Commanderovi nemají své lehké, těžko zasažitelné stíhače Hideki, je likvidace jejich lodí hračka. Stačí se k nim přiblížit co nejvíce a co nejrychleji (příkaz „Intercept“ u kormidelnice) a napálit do nich několik torpéd, které svůj cíl zaručeně neminou. S touto taktikou na cardassianské lodě v pohodě vystačíte. Problémy nastávají v případě, že má nepřítel přesilu. Ale i tak tato taktika částečně pomůže.
  • Taktickému důstojníkovi můžete dát celou řadu rozkazů, co má dělat. Všechny z nich jsou popsány v manuálu, proto si probereme jenom ty zajímavější. Pokud se nechcete o nic starat a věříte ve schopnosti svého taktického důstojníka, je nejlepší nechat všechny kolonky na „At will“. V případě silnějších nepřátel je už potřeba kapánek taktizovat. Máte-li například poničené dolní štíty, dejte příkaz „Top shields“. Taktický důstojník bude manévrovat tak, aby loď byla k nepříteli natočena horními štíty, takže nebudete dostávat zásahy do poničených dolních štítů a ty se tak budou moct zregenerovat. Co se týká vzdálenosti, obecně na slabší nepřátele platí „Close distance“, při bojích se silnějšími loděmi je lepší zvolit „At will“ a nechat vzdálenost na taktickém důstojníkovi. Párkrát za hru budete útočit na cardassianské vesmírné stanice. Tady je dobré, ne-li nutné, zvolit „Separate distance“, protože vesmírné stanice jsou vyzbrojeny velmi silnými disruptory. Nicméně mají krátký dostřel, a proto, budete-li si udržovat dostatečnou vzdálenost, budete relativně v bezpečí.
  • Během pozdějších bojů neuniknete poškození subsystémů a trupu. K dispozici máte celkem tři opravářské týmy, jejichž nasazení můžete změnit u šéfinženýra. V kolonce „Destroyed systems“ jsou subsystémy, které byly zničeny a mohou být opraveny jenom na Starbase 12. V kolonce „Repair team assignments“ jsou subsystémy, které jsou zrovna opravovány. A v kolonce „Damaged systems“ jsou poškozené subsystémy, které čekají na opravu. Klikem na název systému lze určovat priority a jednotlivé subsystémy přehazovat z Star Trek: Bridge CommanderRepair team assignments do Damaged systems a naopak. Šedě vyznačené subsystémy udávají, že jsou poškozené natolik, že nefungují. Aby byly opět v provozu, musíte je nechat opravit (změní barvu z šedé na růžovou). Během bojů je nutné se trochu starat o opravy, protože šéfinženýr nechává opravovat to, co bylo zasaženo nejdříve. Důležitější ale je, abyste se řídili aktuálními potřebami. A tak není příliš podstatné, že nefunguje holopaluba (obrazně řečeno) nebo warp pohon, ale že je poškozený trup, po jehož zničení loď vybuchne. Podle toho také rozdělujte opravářské týmy – vždy je důležité mít v pořádku trup (hull) a generátor štítů (shield generator).

    Pokud si chcete hraní Bridge Commandera zpestřit, podívejte se na skvělou stránku, kde jsou ke stáhnutí tuny nejrůznějších modifikací – změna vizáže důstojníků a lodí, k dispozici jsou také nové mapy, zvuky, zbraně i nové lodě (zajímavá je třeba borgská krychle). Pokud se o Bridge Commanderovi chcete dozvědět víc, podívejte se na oficiální nebo českou fanouškovskou stránku této hry. A jestli byste chtěli znát podrobnosti a detaily o jednotlivých lodích, na vynikající české stránce (kolonka technická sekce) naleznete spousty informací o všech lodích ze světa Star Treku. Máte-li i přes rady v tomto návodu problémy a nevadí vám, že si podváděním kazíte zážitek ze hry, mrkněte se na cheaty, trainer nebo savy.

  • Autor:


    Témata: Asteroid, hračky, Manuál


    Nejčtenější

    Black Mirror Remake
    Česká adventura Posel Smrti se dočká remaku. Budou ho dělat Němci

    Jedna z nejlepších českých her vůbec se po 14 letech od vydání dočká kompletního přepracování. Nepracují na něm však původní autoři a od originálu se má lišit...  celý článek

    Destiny 2
    VIDEO: Sci-fi Destiny 2 je nejhezčí na PC

    Zatímco první díl střílečkové hry na hrdiny vyšel pouze na konzole, druhý se podívá i na počítače. A bude tam vypadat zdaleka nejlépe.  celý článek

    DuckTales (NES)
    James Bond, Spiderman i strýček Skrblík. Nejlepší hry s licencí - díl druhý

    V pokračování našeho přehledu nejlepších her na motivy filmů, seriálů, komiksů a knih připomínáme některé tituly, které si vybaví spíše ti dříve narození....  celý článek

    Sudden Strike 4
    Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

    Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

    Matterfall
    Retro na steroidech: Matterfall je mistrovská střílečka se vším všudy

    Vývojářské studio Housemarque se vrací s další arkádou, která zaujme nonstop akcí a retro feelingem.  celý článek

    Další z rubriky

    Wolfenstein II: The New Colossus
    Wolfenstein 2: střílet nácky je lepší se zbraní v každé ruce

    Koncem října se vrátí bijec nacistů B.J. Blazkowicz, aby dokončil rozdělanou práci z New Order, na nějž hra navazuje. Pár věcí se změní.  celý článek

    DuckTales (NES)
    James Bond, Spiderman i strýček Skrblík. Nejlepší hry s licencí - díl druhý

    V pokračování našeho přehledu nejlepších her na motivy filmů, seriálů, komiksů a knih připomínáme některé tituly, které si vybaví spíše ti dříve narození....  celý článek

    Hearthstone: Knights of the Frozen Throne
    Jak se s Death Knighty změnil Hearthstone? První dojmy

    Nová expanze Knights of the Frozen Throne pro karetní Hearthstone je venku pár dní, a tak se pojďme podívat, jak se hrou zahýbaly nové karty.   celý článek

    Najdete na iDNES.cz



    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.