Vždy, když jsem sledoval na ČT seriál Star Trek Next Generation, tak jsem si představoval, jaké by to bylo žít v takovémto vesmíru. Prožívat dobrodružství mých oblíbenců, JL Piccarda a poručíka Data. Teď k nám přichází hra z tohoto prostředí, ale má to svoje ale. Tak za prvé o posádce Enterpries ani slůvkem nezaslechnete a za druhé - celé dobrodružství se odehrává v Klingonské říši, což by ale ani tak nevadilo. Pojďme rozebrat toto nejnovější dítko z luna Microprose trochu podrobněji.
Příběh se točí okolo atentátu na Klingonského vůdce, což by nebylo nic neobvyklého. Ale vy jako jeden z nových čestných ochránců vůdce se vydáváte darebáka chytit a nebojte se, neskončí lump v base, ale dostane pár lekcí tance s vaším arzenálem. Jak vidíte, žádný složitý příběh se nekoná, ale na akční hru to stačí. Nakonec to přece hrajete, abyste si zastříleli a ne skrz příběh, na to tu máme adventůry a RPG.
Postupem času získáte ve hře 10 zbraní. Začínáte nezvykle ze dvěmi zbraněmi, a to nůž a laserová(?) pistole. Abych řekl pravdu, tak na celé hře jsou asi nejlepší efekty zbraní a to ještě samotné zbraně vypadají hodně divně. Tak třeba nožem můžete buď přiběhnout k nepříteli a pohrát si s jeho střevy, anebo použít druhý mód zbraně - hodit ji po něm. No ještě hezký efekt má 9 zbraň, která, když vystřelíte ze secondary modu, tak vytvoří malou černou díru, která vše v poměrně malém rozsahu vtáhne do sebe. Ale abych řekl pravdu, z většiny zbraní jsem si jen vystřelil a pak jsem si zase dal takovou jakoby mačetu. To je podle mě nejužitečnější zbraň ve hře. Efekty jsou tak na stejné úrovni jako v Unrealu. A to jsem vlastně ještě nenapsal, celá hra využívá Unrealovský engine se všemi jeho klady i zápory. Všechno je až nápadně podobné Unrealu, myslím různá menu a tak, ne design úrovní, tomu se budeme věnovat za malou chvíli. Osobně, jako jednomu z mála lidi, se mi Unreal moc nelíbí. Jako je to super hra, ale tak, jak z něj někteří redaktoři nebo webmaster :-)) byli nadšeni, jsem já nebyl. Hra mi přišla až moc prázdna a pozoroval jsem tam i vysloveně hluchá místa (tak to seš buď slepej nebo hluchej :-). I když akčňárny moc nemiluju, Unreal se mi dost, dost líbil, možná proto, že mě zaujal mnohem víc než Quake či Quake II. Ale i to už je za mnou, všeho moc škodí :o) - VRECO).
Úrovní je k dispozici něco kolem dvou desítek. Pár jich bylo i chytlavých, ale většina byla zbytečně rozlehlá se škaredou architekturou. Já vím, že je to klasická Klingonská architektura, ale mě se nelíbila. Úrovně jsou o dost slabší než v Unrealu. Během svého putování za zrádcem se podíváte do Klingonských měst, na ledový asteroid na které je věznice, kde právě probíhá vzpoura, pak se zase podíváte do vulkanicky činných dolů, dále na pašeráckou planetu a pak už budete poletovat ve vesmírných lodích, až se dostanete ke Klingonským sestrám z tajemného klanu, které vám odhalí pravou tvář zrádce a potom už následuje jen zrádcova pevnost a samotný souboj se zrádcem, kterého jste ještě do nedávná obdivovali.
Budete bojovat proti Klingonům, jejich mazlíčkům, Andorianům, Lethianům a Nausicanům, pak se tu objeví ještě několik bojových droidů. Tento, krátký výčet je skoro kompletní seznam vašich protivníků ve hře. Když už jsme u protivníků, tak musím říct, že je tu jeden obrovský zápor, který zas o kousek shodil tuto hru v mých očích. Je to inteligence nepřátel. Občas civíte, jak navzájem spolupracují, uskakují a kryjí se a na to v zápětí jdete, zabijete vojáka raketou a jeho partner k vám otočený zády, nehne ani brvou. To jsou mi ale kontrasty. Pak tu je ještě jedna věc, nepřátelé by měli slyšet. Ti čistotnější slyší, protože si umývají uši, ale špindíry, kterých je podstatně víc, na umývání vysloveně dlabou. Mělo by to fungovat asi tak, že když běžíte za vojákem, tak jde slyšet dupání bot a on vás uslyší, ale jak už jsem psal, tak moc dobře to nefunguje.
Někde v reklamních materiálech jsem slyšel něco o velké hromadě logických problémů. Jestli jako podle pracovníku Microprose je logický problém jít a hledat kartu potřebnou do dveří, abych mohl zatáhnout za páku za dveřmi na kartu, která mi otevře jiné dveře, to ať se na mě nezlobí, ale to není logický problém, to by uznal i dědeček Doomeček.
|
Technická stránka věci je jen kupodivu nadprůměrná. A to z důvodu škaredých textur a nehezkých filmečků. Je jen podivující jak někdo, kdo použije engine Unrealu, může napáchat takovou neplechu. Nároky na počítač jsou víceméně stejné jako v Unrealu. Jinak zvuková stránka věci je vcelku hezká. Důvod, proč jen nenapíši: "RUCE PRYČ, NEBEZPEČNÝ MATERIÁL" je prostý - hra má překvapivě vysokou atmosféru. Úžasné je procházet se po kosmické lodi zvenčí. Nebo prolézat větracími šachtami. Nevím kam tuto hru dát, je to velmi obtížné. Řekl bych to asi takto, hra zaujme převážně Trekkies, pro nás ostatní už je tu SIN, Half Life a brzo bude i Blood 2. Tak proč hrát tuto lehce nadprůměrnou hru. Je mi to líto panové z Microprose, na tady tuto vaši hru jsem se velmi těšil, ale jaksi jste ji nedoladili. Při celém hraní na mě působil dojem jako by hra měla být ještě ze tři měsíce laděna. Je to škoda, protože svět Star Treku je vesmírem velmi zajímavým.