Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Star Wars 1313 vypadá jako nový Avatar, ale je to hra

aktualizováno 
Hvězdné války jako fantasy pohádka patří minulosti. Připravte se na temný a realistický zážitek ve hře přibližující technologickou revoluci.

Žádní rytíři řádu Jedi, žádné světelné meče, žádné magické schopnosti. A už vůbec žádný Darth Vader. A přesto jsou to Star Wars neboli Hvězdné války!

Zatímco oddaní fanoušci značky kroutí hlavou, čeho se to dočkali, ostatní možná o to více zbystří. Star Wars 1313 totiž už nejsou tou fantasy pohádkou v podobě, v jaké se Hvězdné války prezentovaly více než 30 let.

Tento koncept už je podle všeho vyčerpán, a LucasArts se proto rozhodli experimentovat. Nové Hvězdné války budou temné a překvapivě realistické.

Tvůrci si od Star Wars 1313 slibují zjevně hodně, protože do projektu lijí prostředky nevídaným způsobem. Na hře spolupracují renomovaná technologická studia LucasFilm Animation, Skywalker Sound a mnoha Oscary ověnčená továrna na vizuální sny Industrial Light and Magic.

Aby autoři dosáhli kýženého filmového zážitku, využili také technologii z Cameronova filmového bijáku Avatar. Nejenže vtěsnali herce do motion-capture obleků, ale skenují dokonce jejich obličeje, aby se mimika do hry dostala skutečně 1:1.

Star Wars 1313

A prezentace na veletrhu E3 v Los Angeles ukázala, že tato snaha nese ovoce. Na první pohled to vypadá, jako byste sledovali špičkově animovaný film právě ve stylu Avatara, nikoliv v reálném čase propočítávanou hru. Podobné detaily je v současné době schopná nabídnout pouze jediná další hra: Beyond od tvůrců Heavy Rain. Jenže na rozdíl od ní nemá být Star Wars 1313 interaktivním filmem, nýbrž plnohodnotnou akční hrou.

K samotnému příběhu hry tvůrci zatím spíše mlčí. Víme jen tolik, že se coby lovec odměn (že by Bobba Fett?) spolu s jedním parťákem vypravíme zjednat pořádek na planetu Coruscant, konkrétně do oblasti 1313.

Jenže co na první pohled vypadá jako snadno získaná odměna, vyvine se v opravdové dobrodružství plné temných okamžiků a zápletek se vztahem k budoucnosti celé galaxie.

Star Wars 1313

Herně zatím Star Wars 1313 ze všeho nejvíce připomíná Gears of War. Těšit se tak můžete na dynamické přestřelky s nutností krytí. Vyrukuje na vás spousta druhů nepřátel, s nimiž se budete muset vypořádat rozličnými způsoby.

Fotogalerie

Přestože prezentace Star Wars 1313 budí velké naděje, je předčasné soudit, zda se ze hry může vyklubat skutečný hit s potenciálem vdechnout Hvězdným válkám nový život. Zatím jsme toho viděli příliš málo a navíc zejména vizuální aspekty.

Ostatně je docela možné, že Star Wars 1313 nakonec vyjde až na další generaci konzolí. LucasArts se sice k tomuto tématu nevyjádřili, ovšem nejeví se příliš pravděpodobně, že by hra vyšla příští rok, který zřejmě uzavře životní cyklus současné generace konzolí.

Autor:




Nejčtenější

Zaklínač 3:  O Víně a krvi
Autor knih o Zaklínači žárlí na úspěch hry

Spisovatel Andrzej Sapkowski tvrdí, že popularita jeho knížek pomohla hernímu zaklínači stát se hitem, nikoli naopak.  celý článek

Call of Duty: WW2
Je to oficiální. Letošní Call of Duty se vrátí do 2. světové války

Předchozí úniky informací se potvrdily. Válečná střelnice Call of Duty se s letošním dílem vrátí ke kořenům, tedy do období druhé světové války.   celý článek

Marvel’s Guardians of the Galaxy - The Telltale Series
RECENZE: Adaptace Strážců Galaxie je až příliš velkou sázkou na jistotu

První epizoda nového interaktivního seriálu od Telltale je za námi a naše dojmy jsou rozpačité. Byť je obsah bezesporu kvalitní, už se pomalu začíná zajídat.  celý článek

Blackwood Crossing
RECENZE: Blackwood Crossing vypadá jako špičkový animák od Pixaru

Dětství sourozenců Finna a Scarlett bylo poznamenané tak dramatickými událostmi, že navždy změnily chod jejich životů. Celý Blackwood Crossing je jejich...  celý článek

Oblivion
Velikost přirození či chrochtání. Nejpodivnější úpravy „vzhledu“ postav

Úpravy vzhledu postav jsou ve hrách velmi populární. Na začátku byla snaha o to, abychom se mohli s postavou co nejvíce sžít. Hráče však možná více baví...  celý článek

Další z rubriky

For Honor
Hlavně neztratit hlavu. Brutální řežba For Honor baví chytrými bitvami

Když se potkají rytíři, samurajové a vikingové, není z toho žádné vyprávění historek u ohně, ale nemilosrdná řež, v níž vyhrávají pouze přeživší. Hraní...  celý článek

Endciv
Budovatelská strategie Endciv zní jako hra snů, pokud splní všechny sliby

Při budování měst jsme v rámci počítačových her navštívili nejen různé epochy lidské historie, ale i jiné planety. V Endciv si vyzkoušíme, jak přežít v pustině...  celý článek

Genital Jousting
Vyzkoušeli jsme jednu z nejúchylnějších her vůbec. Ukazuje start nové éry

Předpovědi z odborných kruhů se staly realitou. Vývojáři i analytici již několik let hovoří o nadcházející vlně her vytvářených ve snaze těžit z popularity...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.