Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Star Wars Battlefront zachycuje atmosféru filmů. Řadu lidí odradí

aktualizováno 
Úvodní ohlasy na nový titul ze světa Star Wars jsou rozporuplné. Mnoho lidí projekt očekává s napětím, nemalá skupina hráčů jej však kritizuje pro zjednodušování a malou podobnost s předchozími díly série Battlefront.

Jisté však je, že se fanoušci filmové předlohy ve hře budou cítit přirozeně. Tvůrci totiž čerpají z materiálů, které vznikly pro její účely. Po vizuální i zvukové stránce tak titul věrně zachycuje dojem světa Star Wars. A jak už bývá ve švédském studiu DICE zvykem, grafika je opět prvotřídní.

Hra vychází čistě jen z úvodní trilogie snímků, s výjimkou stahovatelného obsahu tak není propojená s letošní sedmou epizodou Síla se probouzí. Titul také sází na síťové zápolení, a zcela tak chybí příběhová kampaň pro jednoho hráče. Místo toho lze sólo i kooperativně procházet speciální mise.

Letošní Battlefront je pro sérii třetím dílem. Vývojáři ho však vnímají jako restart, číslovka tak v názvu chybí. Tím ostatně zdůvodňují i změny herních principů, které jsou tentokrát zjednodušené. Lidé z DICE se nijak netají snahou oslovit co nejširší publikum a zároveň hru chtějí odlišit od své další značky Battlefield.

Právě odstraňování funkcí u hráčské komunity vyvolalo hlasitou kritiku. Předchozí díly obsahovaly například boje ve vesmíru, které v Battlefrontu 2015 chybí. Menší je i maximální počet hráčů (40 versus 64), počet map a chybí také možnost ovládat bojovou techniku AT-AT či volit manuálně server, na kterém hrajete.

Star Wars Battlefront
Star Wars: Battlefront
Star Wars Battlefront

Autorské studio DICE patří mezi mistry vizuálního zpracování.

Vývojáři tyto změny obhajují snahou o kvalitní herní náplň. Tvrdí, že větší množství obsahu ještě nevede k lepšímu titulu. A jejich cílem je prý kompaktnější zážitek vyšší jakosti.

V některých ohledech je tak Battlefront sympatickým návratem k dobám minulým. Pokud například zbraň nemá optiku, nelze s ní mířit přes hledí. Vrací se také zobrazování životů. Po zásahu proto vidíte, kolik vám zbývá procent.

Postavy také disponují trojicí volitelných speciálních dovedností. Využívat můžete například raketový batoh, který však v Battlefrontu funguje velmi specifickým způsobem. Zatímco v jiných hrách vám umožňuje plachtění, v nových Star Wars vás prudce vystřelí do vzduchu a vy poté opět kvapem padáte k zemi. Dovednost je tak vhodná například pro získání přehledu o dění na bojišti.

Využít můžete i obranný štít, který nad vámi na moment zvedne elektrickou kopuli. Tím vás a spojence v okolí chrání před nepřátelskými projektily. Nechybí však ani útočné dovednosti. Třeba bombardování, kdy zvolené místo zasáhnete trojicí výbušných projektilů. Ty po zásahu většinu nepřátel promění na neforemnou rudou hmotu.

Star Wars: Battlefront

Zničení stroje AT-AT může být stylové

Hra má nabízet řadu módů. Uspokojivé množství informací je však dostupné pouze pro dva režimy. Jedním je Walker Assault, který se hraje 40 na 40 a útočící strana v něm má za úkol zlikvidovat umělou inteligencí řízené stroje AT-AT. Tím druhým je survival mód neboli boj o přežití, v němž čelíte vlnám nepřátel.

Walker Assault svou dynamikou silně připomíná Conquest v Battlefieldu. Do boje se zapojují pěšáci i bojová technika, a hra tak navozuje dojem skutečné války. I zde se bojuje o kontrolní pozice, které na ledové mapě Hoth rebelům umožňují přivolávat leteckou podporu v podobě ikonických letounů TIE Fighter.

Režim Walker Assault může skončit dvěma způsoby. Buďto oba AT-AT dojdou k cíli, kde zničí generátory, nebo se je rebelům podaří včas zlikvidovat. A metod jak AT-AT zastavit je více. Kromě tradičních útoků je možné využít například letoun T-47 airspeeder, který vystřelí kabel a létáním okolo AT-AT bojovému stroji zamotá nohy.

Obstojné. Ostřílené hráče však může zklamat

Druhým blíže popsaným módem je Survival. Ten se bude hrát například na pouštní planetě Tatooine, jež je domovem Anakina i Luka Skywalkera. Režim je klasickou obranou před vlnami nepřátel. V případě zveřejněné mapy čelíte impériu a „nekonečným“ hordám stormtrooperů i průzkumníků na vznášedlech. Survival je proto režim vhodný pro kooperativní hraní.

Fotogalerie

Významný je zde z nebe shazovaný arzenál. Zbraně v Battlefrontu totiž nepotřebují náboje, a možnost střílet je tak závislá především na jejich přehřívání. Vhod proto přijde například raketomet, bojuje se totiž zpravidla proti patnácti vlnám protivníků.

Ve výsledku tak Star Wars Battlefront působí jako autentický zážitek, který předloze ostudu nedělá. Hra s největší pravděpodobností uspěje u masového publika a občasných hráčů. Otázkou však zůstává, zda nabídne dostatečnou hloubku a množství nových nápadů.

Jinak totiž milovníky série Battlefield a potažmo všechny hardcore hráče stříleček brzy znudí. To ostatně půjde posoudit již v říjnu, kdy vývojáři spustí betatest.

Autor:






Nejčtenější

Dead Rising 4
Rolničky, rolničky, zombie tu jsou zas! Recenze vánoční řežby Dead Rising 4

Nic nemá na vůni cukroví, svařáku a shnilého masa. Letošní vánoční sezona se proto neponese v duchu porcování kaprů, ale zombií.  celý článek

March of the Living
Pohled na život vývojáře: Nezaplacené účty a stálá obava o budoucnost

Mnoho lidí vnímá práci na videohrách jako ten nejlepší způsob obživy. Ve velkorozpočtovém vývoji je to však tvrdá dřina plná přesčasů a častého propouštění po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.