Star Wars: Galactic Battlegrounds

  • 27
O specifickém prostředí Hvězdných válek se asi nemusím nijak zvlášť rozepisovat. Pokud jste posledních deset let žili na téhle planetě, nemohli jste tento scifistický fenomén přehlédnout. Připravovaná realtimová strategie bude další z nekonečné řady her inspirovaných Hvězdnými válkami a zasazenými přímo do jejich prostředí.
Star Wars: Galactic Battlegrounds

O specifickém prostředí Hvězdných válek se asi nemusím nijak zvlášť rozepisovat. Pokud jste posledních deset let žili na téhle planetě, nemohli jste tento scifistický fenomén přehlédnout. Připravovaná realtimová strategie vznikající ze spolupráce firem LucasArts a Ensemble Studios (ano, titíž Ensemble Studios, kteří stojí za Age of Empires) bude další z nekonečné řady her inspirovaných Hvězdnými válkami a zasazenými přímo do jejich prostředí.

Děj Star Wars: Galactic Battlegrounds se začne odvíjet zhruba třicet let před první epizodou a potáhne se až do období zhruba deseti let po Návratu Jediho. Přiznám se, že ačkoliv všechny Star Wars znám poměrně dobře, nebyla bych schopna spočítat, do jakého časového úseku se Galactic Battlegrounds natáhnou, proto musím věřit tomu, co jsem si někde přečetla - že příběh bude trvat zhruba 75 let filmového času.

V podstatě se dá říct, že SW:GB v sobě skrývají hodně podobnosti s druhým dílem Age of Empires. Vzhledem k zaangažovanosti Ensemble Studios na tomto projektu se celkem není čemu divit, nicméně najde Star Wars: Galactic Battlegrounds se pochopitelně i dost vylepšení či prostě jen odlišností na to, aby se nedalo mluvit o prachsprostém plagiátu. Přesto by například ovládání mělo být velmi podobné, a to dokonce tolik moc, že každý, kdo hrál AoE, bude nejspíš schopen bez velkého procházení tutorialů začít hru v pohodě hrát. Podobné, či přímo stejné principy fungují i pro stavění základny, výrobu jednotek a získávání surovin. Pomocí těch se koneckonců potom provádějí upgrady budov i jednotek. Zajímáte-li se přímo o typy staveb či jednotek, tak o těch relevantní zdroje pořád mlčí, nicméně jisté je jedno - každá ze stran bude mít jednu unikátní jednotku či zbraň, která bude disponovat velkou ničivou silou, schopnou zvrátit průběh bitvy i v situaci, kdy už házíte do žita nejen flintu, ale úplně všechno, co máte.

Přišla-li řeč na strany, za něž budete moci hrát, nepohrdnete zřejmě informací, kolik jich bude. Nemá cenu to nijak okecávat, ono interesantní číslo je šest. Každá strana má pochopitelně jiné vizuální ztvárnění a i když se z většiny budou například typy budov Star Wars: Galactic Battlegrounds prolínat, jejich vzhled bude vždy přizpůsoben jednotnému designu té které strany. Některé budou hodně industriálně laděné, plné kovu a skla, jiné zase mají za svou integrální součást organické prvky atd. Tímto způsobem se autoři mimo jiné snažili dosáhnout toho, abyste při rychlém pohledu na bojiště ihned poznali, koho to právě táhnete vyhladit. O tom, že si tažení i vyhlazování užijete dost, svědčí nejlépe fakt, že je pro vás ve hře připraveno šest kampaní, které vás zavedou do čtrnácti různých prostředí s padesáti rozličnými typy terénu.

Mezi další potěšitelné zprávy patří například to, že jednotky budou různě veliké podle toho, jak by asi vypadaly v reálu - pěšáci tedy budou malinkatí, zatímco letouny a obří roboti budou opravdu obří. Vylepšením od dob AoE2 je i ikonka, která vám dá jasně na vědomí, že některý z vašich sběračů surovin už dokončil přidělenou práci a kdesi se fláká. Naopak autoři už mnoho času na flákání nemají, protože vydání Galactic Battlegrounds se plánuje na období ještě před koncem tohoto roku.


Témata: Robot