Star Wars Galaxies - vesmír pro každého

• 73
Chcete osobně potkat Dartha Vadera či Luka Skywalkera? Tak to buď odcestujte do jedné předaleké galaxie, nebo si počkejte na konec tohoto roku, kdy má vyjít masivní multiplayerové RPG Star Wars Galaxies. Tato hra ze světa Hvězdných Válek má všechny předpoklady pro to stát se legendou. Ale podaří se jí to?
Star Wars Galaxies

Šílená zkratka MMORPG, tedy "Massively Multiplayer Online Role-Playing Game" je neustále skloňována ve všech pádech a informace o vývoji nových on-line erpégéček slibující dokonalý virtuální svět se stovkami hráčů se objevují každou chvíli. Šance, že budou všechna dokončena, jsou však mizivé a když už spatří světlo světa, slávy Ultimy Online, Asheron's Call, či EverQuestu zřejmě jen tak nedosáhnou. Jsou tu však výjimky, jejichž vyhlídky se zdají být více než dobré. Titulem, který téměř jistě čeká světlá budoucnost, jsou Star Wars Galaxies. Nejen, že těží z nejslavnějšího sci-fi vesmíru naší planety, ale též za ní stojí dva giganti zábavního průmyslu - Sony Online Entertainment a Lucas Arts. Navíc na jejím vývoji pracuje společnost Verant Interactive, která vytvořila právě legendární EverQuest. Vypadá to na smrtící kombinaci, z níž by neměla vzejít jiná, než dokonalá hra.

Star Wars Galaxies (SWG) nás přenesou do období po zániku první Hvězdy Smrti, tedy do časů, které "mapují" původní tři díly filmové série. Důvodů pro zasazení hry do této doby je několik. Tím hlavním je probíhající konflikt mezi Impériem a Rebely, čímž je položen dostatečný základ pro mnoho bojů a potyček. Ovšem i přítomnost většiny světoznámých postav a velké množství informací, které je k této části filmové ságy k dispozici, sehrálo svou roli. Ono potkat starého Darth Vadera je pro většinu hráčů zajímavější, než setkání s malým Anakinem Skywalkerem. Během svého putování světem SWG samozřejmě zavítáme na všechny známé planety (mají se zde však objevit i některé nové - koneckonců množné číslo ve slově galaxie v názvu hry slibuje mnohé) a narazíte na desítky nejpodivnějších bytostí ze všech koutů vesmíru.

Star Wars Galaxies

Hráč samotný se stane příslušníkem jedné z osmi ras. Na výběr budou lidé, wookiové, zabrakové, bothané, rodiané, trandoshané, mon calamari a twi'lek. Vzhled svého hrdiny si budete moci zvolit téměř podle libosti. Například u zabraků - tvorů hodně podobných lidem - bude možné určit vzdálenost očí od sebe, šířku rtů, délku brady, vzhled tetování či velikost rohů. Nastavení barvy kůže, vlasů a očí jsou samozřejmostí. Každá rasa by měla mít své specifické vlastnosti, ovšem ty základní mají být u všech postav stejné. Pro každého obyvatele světa SWG budou životně důležité tři ukazatele - zdraví, akceschopnost a duševní síla. Vlastnosti postavy bude určovat šest atributů - síla, tělesná stavba, rychlost, stamina (životní energie), soustředění a síla vůle. Jejich maximální hodnoty se budou rasa od rasy lišit. Ovšem abyste něco dokázali, budete se muset zdokonalovat v mnoha běžných i méně častých dovednostech. Najdeme tu samozřejmě boj, či opravu a výrobu věcí, ale také například politické jednání. K rozvíjení těchto dovedností bude nutné získávat zkušenostní body a postupovat po vývojovém stromě, určujícím, co musíte k zvládnutí daných oborů umět.

Jaké bude zaměření vašeho hrdiny, záleží však jen na vás. Můžete se třeba stát nájemným lovcem jako Boba Fett. Ve hře se k tomuto účelu mají objevit seznamy postav, které je nutné odchytit. A to nejen těch ovládaných počítačem, ale i hráčů, kteří se vydali cestou zločinu. Nebo se dát se na politickou dráhu. Autoři slibují podporu politických stran a úřad starosty města není vůbec k zahození. Či se zabývat úplně jinými obory, třeba obchodem. K dispozici bude i meta nejvyšší - status rytíře Jedi. Stát se jím nebude nic jednoduchého, ale tuto možnost má každý. Podle autorů by neměla být vzdálená ani hráčům, kteří netráví všechen volný čas na internetu.

Star Wars Galaxies

Součástí vesmíru Hvězdných Válek je také spousta nejrůznějších vozidel. I ty se přirozeně objeví ve hře. V první fázi to mají být jen pozemní dopravní prostředky, ovšem vývojáři slibují, že časem přibudou i osobní kosmické lodě a spolu s nimi i mezihvězdné souboje. Z počátku ale bude nutné cestovat mezi planetami pomocí veřejné dopravy. Vlastnit však půjde nejen techniku, ale i domy, a tak budete moci vybudovat vlastní opevněné základny či dokonce celá města. O váš majetek se během vaší nepřítomnosti postarají najaté počítačem ovládané postavy. Možnosti vašeho konání tedy mají být v podstatě neomezené. Zda se pokusíte plnit úkoly zadávané správci hry, nebo se budete jen tak poflakovat, záleží jen na vás.

Při vašem putování se budete moci na virtuální svět dívat buď svým pohledem, nebo isometricky shůry. Hra poběží na vlastním enginu, který podle prvních screenshotů umí opravdu hezké věci. Ovšem kvalitní grafika by neměla zabránit provozovat SWG na počítači připojeném k internetu pouze modemem. Jestli vše půjde podle plánu, budeme se moci do žijícího vesmíru Hvězdných Válek ponořit koncem tohoto roku.