Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Star Wars: Lethal Alliance

  12:00
Nemáme rádi hry podle filmů, zvlášť jestli už jich předtím několik vyšlo. Prostě proto, že to zavání nastavovanou kaší, vycucávání maxima z licencí nebo to aspoň smrdí plagiátorstvím.

Star Wars: Lethal Alliance Star Wars mám v paměti ještě z dob, kdy jsme měli půjčený videopřehrávač na BETA kazety a kromě několika pseudodabovaných akčních filmů typu Terminátor a Hvězdných Válek nic jiného téměř nebylo. Tehdy ani později jsem však nenašel chuť si film pustit. Viděl jsem kousky dílů, které později běžely v televizi, ale tento typ filmografie mi jaksi nebyl nikdy blízký. Stejně tak nechápu šílence, kteří znají nazpaměť celý Star Trek. „Vesmírné“ filmy prostě nebyly a nebudou moje parketa, přesto jsem se odhodlal prosedět gauč několikahodinovou session nad novinkou z dílny francouzského Ubisoftu, konkrétně pobočky Montreal.

Kam čert nemůže, nastrčí ženskou. V tomto případě je to ale trochu jinak.

Star Wars: Lethal Alliance Vzhledem k tomu, že na téma Hvězdné války už vyšlo nespočetně her na PC i konzole, bylo mi jasné, že i Lethal Alliance bude další ždímání starého prádla. Neubránil jsem se ani lehkému úsměvu, když se na displeji začal klasicky odsouvat do pozadí text s příběhem. Používat po dvaceti letech neustále stejný prvek prezentace tu působilo trochu směšně.

V Lethal Aliance se hraje za rebelku Twi’lek Rianna Saren, což je poměrně mladá holčina, tak trochu připomínající modrou operní děvu z Pátého elementu. Možná je to veleznámá slečna z nějakého filmového dílu, nicméně nejde o film. O to zajímavější bude, jak známé postavy, které se podle slov distributorů ve hře vyskytují, popíšu já, laik bez základního hvězdnoválečného vzdělání. A protože k Hardymu patří Laurel, k Šimkovi Grossmann a k Jakovi Daxter, má i Rianna po boku kolegu, přítele a pomocníka, kterým je malý robůtek Zeeo. Nikoho nepřekvapí fakt, že ve hře má každá z postav nějaký cíl a možnosti, kterými se Star Wars: Lethal Alliance vzájemně doplňují.

Hra je už od začátku chová tuctově. Analogovou páčkou běháme, křížkem střílíme a v dalších případech poradí hra, co a kdy zmáčknout. Se slečnou procházím chodby na základně, občas se objeví nějaký nepřítel, kterého zkropíme sprchou kulek a jdeme dál. Ovládání se nápadně podobá Princi Perskému. Divím se, že jsem si to nespojil už dřív s firmou, která hru dělala, ale docvaklo mi to až poté, co jsem se s Riannou dostal k okraji plošinky a začal skákat po výstupcích. Rianna dělala akrobatické kousky á la Prince, doskakovala hodně podobně a při seskoku na stojícího nepřítele se zpomalil čas, který jakoby z čepele vypadl Two Thrones. Nemůžu se navíc ani zbavit pocitu, že Star Wars snad běží i na enginu Prince.

Zajímavější je to až po čase hraní, kdy se začne rozvíjet příběh a Rianně přibudou nové schopnosti.

Star Wars: Lethal Alliance Kam čert nemůže, nastrčí ženskou. V tomto případě je to ale trochu jinak. Kam Rianna nemůže, nastrčí Zeea. Oba hrdinové se občas dostanou do situace, kdy je třeba otevřít dveře spínačem ukrytým kdesi na druhé straně. K dispozici je malý tunel a robůtek, který se dokáže protáhnout stísněnými prostory a na druhé straně stisknout tlačítko. Kromě malých tunelů poslouží Zeeo i jako vozítko po stěně, ale funguje to jen na konkrétních místech, které žlutě září. Časem zjišťuji, že je to sice to jisté míry zábavné, ale když i v neznámých lokacích víte, co kdy kde udělat nebo kde vyskočit, postupně se to omrzí. Prostě je to pořád dokola. Zajímavější je to až po čase hraní, kdy se začne rozvíjet příběh a Rianně přibudou nové schopnosti, respektive údery.

Cesta časem

Hry ze série Star Wars jsou vůbec rozporuplné. Některé z nich jsou naprosté propadáky a člověk se až diví, že vůbec vycházejí. Na druhou stranu, jsou tu i zajímavé kousky. Úspěch Star Wars začala vlastně PC hra Dark Forces, což byla první hra na motivy filmu ve 3D enginu z vlastního pohledu. Hra byla na tehdejší poměry tak složitá, že autoři, společnost LucasArts, museli ze hry vypustit některé plánované textury. Hra běžela v rozlišení 320 na 240 pixelů a to už si nemohl dovolit jen tak ledajaký PCčkář. Kde jsou ty časy…

Star Wars: Lethal Alliance Během bitvy, kdy střílíte, můžete trojúhelníkem vyslat Zeea na zaměřeného nepřítele a na čas ho znehybnit. Pak už jen přiskočíte a použijete speciální trik na blízko. Plynulou hru ale občas naruší nepřesnost pohybu. Možná je to klouzavým analogem v původní PSP, ale ani Prince of Persia se mi na PSP moc přesně nepohyboval a často i díky klasicky nepřesné kameře byl důvodem častých úmrtí. Když o tom tak uvažuji, docela by mě zajímalo, jak by vypadal na PSP God of War, který měl kameru vyřešenou nejlépe, co jsem kdy viděl.

Hru doprovázejí jak in-game animace, tak 3D filmy, ale titulky se často zobrazují na můj vkus zbytečně rychle. SWLA je tak trochu plácanina, ale vyskytují se i výjimky. Kolísavá je i hratelnost a obtížnost misí. Někdy se prostřílíte, ani nevíte a někdy opakujete úroveň po pětapadesáté.

Star Wars: Lethal Alliance S grafikou je to složitější. Ačkoli Unreal Engine by měla být jakási záruka, vypadá to jako ochuzenější arzenál již zmíněného Prince, animace nejsou tolik detailní. Navíc lokace jsou na začátku hry dost strohé, na dalších planetách je to o chlup lepší, ale pořád mi ten bojový systém připadal odbytý. SWLA nijak moc nepřekvapil, ani když do hry zakomponoval klasické minihry jako prolétávání na povrchu planety na Zeeovi, ale to už bylo v Daxterovi. O muzice netřeba mluvit. Je trochu otravná při hře, ale jinak je to Star Warovská klasika.

Není už tedy moc co dodat. SWLA je tedy spíše splácanina, v oblasti PSP her něco mezi Daxterem a Prince of Persia, která tak

Klady a zápory

Plus Když se do toho dostanete, chvíli vás to baví
Plus Občas zajímavé nápady

Mínus Nemastná neslaná hra
Mínus Na Ubisoft až nezvykle špatná hra

trochu pozbývá smysl. Některé prvky jsou sice zajímavé, ale neustále se opakují, takže hra se, až na pár okamžiků, časem stává nudnou. Hledáte-li hru, která přinese něco nového, sáhněte raději do jiného regálu. Rádoby osvědčené značky se občas kvalitou vymykají kontrole a mezi náročnými hráči si zájemců příliš nenajde. Možná pokud by byli zároveň fanatickými fanoušky fenoménu Hvězdných Válek. Pokud hledáte jednoduchou hru na odreagování, jste na správné adrese - je to klasická hra „dohrát–vyměnit“. Vzhledem k tomu, že už mě ale nebaví „osvědčené značky“, raději bych sáhl po něčem novátorštějším.

Star Wars: Lethal Alliance
Výrobce/Distributor Ubisoft / Ubisoft
Platforma PlayStation Portable
Ukládání pozic: 320 kB
Multiplayer: ano
Verdikt: Mix několika her, průměrné zpracování, nepřesné ovládání. Klasická záležitost na odreagování, ale nevydrží dlouho. Po překousnutí pár vyloženě nudných prvních hodin hraní se to dá hrát.
Hodnocení: 60% (info)

Autor:
  • Nejčtenější

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

Take-Two zavře studia, která vytvořila OlliOlli a Kerbal Space Program 2

Ačkoli Take-Two ještě v únoru tvrdilo, že propouštět nebude, opak je pravdou. Zásah se týká zejména...

Ambiciózní střílečka XDefiant od Ubisoftu vyjde v květnu

Zdá se, že Ubisoft je po mnoha odkladech připraven vypustit ven svou free 2 play multiplayerovou...

Vydělali balík na Angry Birds, začátky měli krušné. Poznáte tyto hry?

Ještě před tím, než zbohatlo na sérii her Angry Birds, vyrábělo finské studio Rovio celou řadu...

VIDEO: Figurky Funko se chystají dobýt i svět videoher

Roztomilé plastové figurky známých popkulturních postaviček s disproporčně velkými hlavami na vás...

10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?
10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?

V digitální éře, kde technologie proniká do všech aspektů našich životů, se také zvyšuje riziko podvodů. Od falešných e-mailů a inzerátů až po...

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...