Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Star Wars: The Old Republic po pár měsících: přibyl obsah a přituhuje

aktualizováno 
Vánoce loni pro některé začaly s menším předstihem: na on-linovku ze světa Star Wars s podtitulem The Old Republic čekaly davy hráčů i fandové univerza George Lucase. Sci-fi dobrodružství si po pár měsících ostrého provozu vede obstojně, zmizely především porodní bolesti.

Star Wars: The Old Republic

Hráči už nemusejí dvě hodiny čekat na to, aby se vůbec do hry přihlásili a většina těch nejhorších chyb se už dávno utopila v pravidelných týdenních opravách. Celá hra navíc před dvěma týdny dostala pořádnou injekci nového obsahu, který by měl uspokojit i ty hráče, kteří už stačili proletět všemi úkoly a PvP (player vs. player) i raidy už procházejí s prstem v nose a skoro poslepu (což je i můj případ).

Největší novinkou obsahové aktualizace 1.2, která motivuje k dalšímu hraní a vytváření nových postav, je systém Legacy alias Odkazu. Ten pospojuje všechny vaše postavy na jednom serveru a dovolí vám z nich udělat "rodinu".

SW: Old Republic

SW: Old Republic

Můžete si proto nastavit, že vaše pašeračka kopající za Galaktickou republiku má zlou sestru, která sice nepeče se zlými Sithy a je rytířkou Jedi, ale to jí ovšem nijak nebrání v tom, aby se místo vyjednávání chovala jako fotbaloví hooligans po prohraném zápase.

Tohle párování funguje i napříč herními frakcemi a odemyká vašim postavám unikátní schopnosti, takže váš imperiální agent může protivníky škrtit pomocí Síly, protože jeho tatík/bratr je mocným sithským válečníkem. Podobně může váš Jedi nesportovně kopat protivníky do rozkroku, protože to odkoukal od své sestřičky, která je zákeřná pašeračka.

V systému Legacy se navíc odemyká i spousta dalších výhod, které zpříjemňují a usnadňují hraní. Pokud máte dostatek kreditů, můžete si třeba na svoji vesmírnou loď pořídit poštovní schránku nebo obchodní terminál a nemusíte se mačkat v davu hráčů na flotile Republiky nebo Impéria.

SW: Old Republic
SW: Old Republic

Tak jde čas.

Stejně tak si můžete pořídit raketové boty pro rychlejší pohyb po mapě nebo rychlejší "propustky", díky nimž můžete po herním světě cestovat mrknutím oka. A autoři do příštích patchů slibují další vychytávky pro ještě snazší hraní.

Znatelných úprav se dočkal i crafting, hlavně ty profese, které po dosažení maximální úrovně postavy velmi rychle ztratily užitečnost. Jásat tak mohou především výrobci zbraní, kteří po přidání nových receptů konečně můžou vydělat slušné peníze na herní burze a ne jen tiše sedět v koutě.

Nejvíc autoři zamakali na novém herním obsahu, který Legacy patch 1.2 přinesl. Přibyla jedna PvP mapa, kde se dva osmičlenné týmy přetahují o klíčový kus pobřeží, nový flashpoint (obdoba dungeonů z jiných on-line her) a nová operace (raid).

A pánové z Bioware slibovali, že přituhne a pokud se hráči opravdu nebudou snažit, tak je bossové v nových misích ošklivě zpráskají na hromadu. A ne jednou. Ze své vlastní zkušenosti můžu říct, že nezůstalo jen u slibů. Zatímco startovní operace (starobylé vězení a palác zlotřilého Hutta) dává můj tým bez větších problémů na vyšší a nejvyšší dostupnou obtížnost, nová výprava na planetu Denova nám hodně rychle předvedla, že ještě musíme zapracovat na koordinaci a maximálně vypilovat rotaci ofenzivních i defenzivních dovedností.

Zatímco doteď bylo možné bossy v operacích položit na krovky i ve chvíli, kdy skupina navrší několik chyb, teď musí celý tým pracovat s precizností atomových hodin. I jediné zaváhání během šestiminutové bitvy totiž může způsobit, že boss dostane enrage (rozzuří se) a celou operační skupinu pozabíjí za pět vteřin.

Skokový nárůst obtížnosti může některé hráče pořádně rozčílit: zvlášť poté, co startovní obsah byl evidentně navržen tak, aby ho prošel i cvičený makak. Na druhou stranu to ovšem přidává do hry vítanou výzvu, po které volali hlavně veteráni jiných on-line světů, kterým se nelíbilo, že za jediný večer pokoří deset bossů a ani se u toho nezapotí.

Pilování strategie v nové operaci Explosive conflict se samozřejmě hodí i při sólo plnění úkolů nebo v bojích s ostatními hráči, kdy dobře zmáknutý sled útočných skillů často znamená rozdíl mezi životem a smrtí.

Na závěr se sluší říct, že Bioware kráčí s Old Republic tím správným směrem. Otázkou ovšem je, jak dlouho vydrží trpělivost náročnějším hráčům, kteří ze hry pomalu odcházejí. A teď mě omluvte, musím se vrátit do hry. Galaxie far far away volá!

Autor:




Nejčtenější

Jak dlouho bude trvat, než digitální kopie zcela nahradí ty fyzické?
Konec krabicových her na dohled? Prodeje digitálního obsahu rostou

Dvě z největších herních vydavatelství letos oznámily, že částky utržené z digitálního prodeje převýšily ty z prodeje fyzických kopií. Konec krabicovek se tak...  celý článek

Get Even
Co budete hrát o víkendu?

Prozraďte, na které hry se chystáte o víkendu. Pustíte se do něčeho nového, nebo rozehrajete nějakou klasiku?  celý článek

Gesto Inkling Girl před patchem
Tohle se nepovedlo. Nintendo muselo odstranit ze hry obscénní gesto

Společnost Nintendo v novém patchi odstraňuje vítězné gesto jedné z herních postaviček, protože je v některých státech vnímáno jako silně urážlivé.   celý článek

Mortal Kombat: Legacy
Třetí film Mortal Kombat měl být jako brutální Avengers

Jak to aktuálně vypadá s filmem Mortal Kombat? V plánu bylo natočit drsný film s komiksovým nádechem. Co však zůstalo ze slibných plánů, je ve hvězdách. Film...  celý článek

Far Cry 5
První trailer potvrzuje zasazení Far Cry 5 do americké Montany

Firma Ubisoft zveřejnila krátké poutací video, z něhož je patrné, že pátý díl populární akční série Far Cry bude zasazen na americký severozápad.  celý článek

Další z rubriky

Terminator 2: Judgement Day (1991)
Fanoušci předělali Terminatora 2 do enginu GTA 5

Slavný film s Arnoldem Schwarzeneggerem se dočkal předělávky do enginu populární hry.  celý článek

ARMS
ARMS přináší revoluci do žánru bojových her. První dojmy

Jako jediné české médium jsme byli pozváni do sídla Nintenda vyzkoušet připravovanou bojovku ARMS. Ta využívá pohybové ovládání a ve více lidech je nebezpečně...  celý článek

Vetřelce navrhl švýcarský umělec Hans Ruedi Giger.
Jedenáct her, u kterých jsme se vyděsili k smrti

Horory jsou velmi oblíbeným filmovým žánrem, ale i ve videoherním světě mají své místo. Hororových projektů sice nevychází každý měsíc pět, ale čas od času se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.