Star Wars: The Old Republic

Star Wars: The Old Republic

Star Wars: The Old Republic po pár měsících: přibyl obsah a přituhuje

  • 44
Vánoce loni pro některé začaly s menším předstihem: na on-linovku ze světa Star Wars s podtitulem The Old Republic čekaly davy hráčů i fandové univerza George Lucase. Sci-fi dobrodružství si po pár měsících ostrého provozu vede obstojně, zmizely především porodní bolesti.

Hráči už nemusejí dvě hodiny čekat na to, aby se vůbec do hry přihlásili a většina těch nejhorších chyb se už dávno utopila v pravidelných týdenních opravách. Celá hra navíc před dvěma týdny dostala pořádnou injekci nového obsahu, který by měl uspokojit i ty hráče, kteří už stačili proletět všemi úkoly a PvP (player vs. player) i raidy už procházejí s prstem v nose a skoro poslepu (což je i můj případ).

Největší novinkou obsahové aktualizace 1.2, která motivuje k dalšímu hraní a vytváření nových postav, je systém Legacy alias Odkazu. Ten pospojuje všechny vaše postavy na jednom serveru a dovolí vám z nich udělat "rodinu".

SW: Old Republic

Můžete si proto nastavit, že vaše pašeračka kopající za Galaktickou republiku má zlou sestru, která sice nepeče se zlými Sithy a je rytířkou Jedi, ale to jí ovšem nijak nebrání v tom, aby se místo vyjednávání chovala jako fotbaloví hooligans po prohraném zápase.

Tohle párování funguje i napříč herními frakcemi a odemyká vašim postavám unikátní schopnosti, takže váš imperiální agent může protivníky škrtit pomocí Síly, protože jeho tatík/bratr je mocným sithským válečníkem. Podobně může váš Jedi nesportovně kopat protivníky do rozkroku, protože to odkoukal od své sestřičky, která je zákeřná pašeračka.

V systému Legacy se navíc odemyká i spousta dalších výhod, které zpříjemňují a usnadňují hraní. Pokud máte dostatek kreditů, můžete si třeba na svoji vesmírnou loď pořídit poštovní schránku nebo obchodní terminál a nemusíte se mačkat v davu hráčů na flotile Republiky nebo Impéria.

SW: Old Republic
SW: Old Republic

Tak jde čas.

Stejně tak si můžete pořídit raketové boty pro rychlejší pohyb po mapě nebo rychlejší "propustky", díky nimž můžete po herním světě cestovat mrknutím oka. A autoři do příštích patchů slibují další vychytávky pro ještě snazší hraní.

Znatelných úprav se dočkal i crafting, hlavně ty profese, které po dosažení maximální úrovně postavy velmi rychle ztratily užitečnost. Jásat tak mohou především výrobci zbraní, kteří po přidání nových receptů konečně můžou vydělat slušné peníze na herní burze a ne jen tiše sedět v koutě.

Nejvíc autoři zamakali na novém herním obsahu, který Legacy patch 1.2 přinesl. Přibyla jedna PvP mapa, kde se dva osmičlenné týmy přetahují o klíčový kus pobřeží, nový flashpoint (obdoba dungeonů z jiných on-line her) a nová operace (raid).

A pánové z Bioware slibovali, že přituhne a pokud se hráči opravdu nebudou snažit, tak je bossové v nových misích ošklivě zpráskají na hromadu. A ne jednou. Ze své vlastní zkušenosti můžu říct, že nezůstalo jen u slibů. Zatímco startovní operace (starobylé vězení a palác zlotřilého Hutta) dává můj tým bez větších problémů na vyšší a nejvyšší dostupnou obtížnost, nová výprava na planetu Denova nám hodně rychle předvedla, že ještě musíme zapracovat na koordinaci a maximálně vypilovat rotaci ofenzivních i defenzivních dovedností.

Zatímco doteď bylo možné bossy v operacích položit na krovky i ve chvíli, kdy skupina navrší několik chyb, teď musí celý tým pracovat s precizností atomových hodin. I jediné zaváhání během šestiminutové bitvy totiž může způsobit, že boss dostane enrage (rozzuří se) a celou operační skupinu pozabíjí za pět vteřin.

Skokový nárůst obtížnosti může některé hráče pořádně rozčílit: zvlášť poté, co startovní obsah byl evidentně navržen tak, aby ho prošel i cvičený makak. Na druhou stranu to ovšem přidává do hry vítanou výzvu, po které volali hlavně veteráni jiných on-line světů, kterým se nelíbilo, že za jediný večer pokoří deset bossů a ani se u toho nezapotí.

Pilování strategie v nové operaci Explosive conflict se samozřejmě hodí i při sólo plnění úkolů nebo v bojích s ostatními hráči, kdy dobře zmáknutý sled útočných skillů často znamená rozdíl mezi životem a smrtí.

Na závěr se sluší říct, že Bioware kráčí s Old Republic tím správným směrem. Otázkou ovšem je, jak dlouho vydrží trpělivost náročnějším hráčům, kteří ze hry pomalu odcházejí. A teď mě omluvte, musím se vrátit do hry. Galaxie far far away volá!