Star Wars Starfighter - už i na PC

  • 13
Skvělá letecká střílečka z prostředí Star Wars, která před několika měsíci úspěšně debutovala na PS2, si konečně nachází cestu i na monitory PC. Podle tvrzení tvůrců hry by však nemělo jít o pouhou konverzi - PC verze nabídne vylepšenou grafiku, modifikované ovládání i některé nové akční prvky.
Star Wars Starfighter

Člověku to ani nepřijde, ale je tomu již více než půl roku, co se na pulty obchodů s konzolovými hrami dostal dlouho očekávaný Star Wars Starfighter, který si díky svým nesporným technickým kvalitám a vynikající hratelnosti získal srdce snad každého majitele konzole PlayStation 2, kterému se líbí Hvězné války. Ostatně velmi kladně hodnotil Starfightera i Vanderpoel ve své recenzi, hodnocení 87% patří v rubrice her pro PS2 k těm nejlepším (tedy alespoň do příchodu GT3, ale to už je jiný příběh). Není proto divu, že vývojáři slíbili konverzi této populární letecké střílečky i pro PC...

Příběh hry je zasazený někam mezi Epizodu 1 a 2 - mocná Obchodní Federace leze se svou expanzivní politikou na nervy spoustě lidí, a tak není divu, že se pomalu ale jistě dávají nezávislí jednotlivci na odpor. A právě trojici takových rebelů - nezkušeného zelenáče Rhyse Dallowse, špiónku Vanu Sage a vesmírného piráta Nym - dostane hráč postupně do rukou. Ačkoliv to ze začátku vypadá, že tři naprosto odlišné postavy s jinými cíli, zkušenostmi a bojovými prostředky spolu v žádném případě nemohou spolupracovat, postupem času se z nich ve skvělých (a místy dost překvapivých) filmových Star Wars Starfighter sekvencích stane nerozlučná parta, která nakonec dosáhne svého cíle - porážky Obchodní Federace. Samotné bojové mise se budou odehrávat ve čtrnácti hlavních úrovních (plus několika bonusových), mezi kterými nebudou chybět hluboká údolí, rozlehlé vodní plochy, horští velikáni, ale i nekonečné dálavy širého vesmíru, a jejich náplň bude velmi pestrá - do čistě útočných akcí proti vzdušným konvojům, satelitům, nebo pozemním cílům, přes obranné patroly až po eskorty vlastních konvojů. Samozřejmostí je i fakt, že kromě hlavního cíle mise definovaného při briefingu dostává pilot průběžné updaty s novými úkoly. Poměrně snadné létání kaňonem se tak může během pár sekund změnit v učiněné peklo. Rozmanitosti pomáhá i fakt, že je ve hře dvacet typů bojových lodí všech možných velikostí.

Autoři slibují, že by měla grafika v mnohém převyšovat původní Starfighter na PS2, který byl často limitován nízkým rozlišením. Uvidíme, zda se jim tento slib podaří splnit - na konzoli vypadaly zběsilé průlety kaňony, které se odrážely na vyleštěném povrchu jednotlivých lodí, opravdu velmi dobře, o speciálních efektech v podobě laserů, explozí či žhavých plynů valících se z motorů nemluvě. Kromě samotné vizuální kvality bude důležitá Star Wars Starfighter i rozumná optimalizace enginu - největší předností Starfighteru je rozhodně neuvěřitelná dynamika celé hry, která by trhaným obrazem velmi utrpěla. Komunikace s wingmany i jejich umělá inteligence by měly zůstat bez větších změn - i tady půjde relativně snadno přidělovat určité cíle jednotlivým strojům a věnovat se přitom ničení něčeho úplně jiného. Stejně jako u původní verze, i na PC bude možné zahrát si ve split screenu ve dvou hráčích na jednom počítači, ať již kooperativní mise, "klasický" dogfight jeden na jednoho, nebo speciální létající verzi CTF. O možnosti síťové hry však vývojáři stále mlčí, a tak nezbývá než počkat na finální kód...

Star Wars Starfighter pro PC nebude jedinou verzí hry, která by měla letos na podzim vyjít. Ve stejnou dobu se chystá vydání speciální edice Starfightera pro PS2, na jaře pak přijde konverze pro nový Xbox. Svou hru ze světa Star Wars tak bude mít jak PS2, tak Xbox i GameCube (mašinka od Nintenda však v podobě Star Wars: Rogue Leader, který vypadá opravdu úchvatně). Fenomén Hvězdných válek zkrátka a dobře nedá vydavatelům spát - lákadlo silných prodejů je příliš velké...


Témata: Xbox