Jakákoliv hra z prostředí Hvězdných válek vyžaduje dobrozdání George Lucase a oficiální požehnání firmy Lucasfilm, kde sedí několik lidí zodpovědných za nekřížení zájmů a motivů s filmovou trilogií - zatím nedokončenou. Herní odnož LucasArts má ještě o problém více: v poslední době její vliv na evoluci PC her upadá a pro konzole nelze vymyslet jinou než akční hru, za což na firmu nadávají nejen hráči, ale i zaměstnanci, jejichž řady v posledních letech opustila většina talentovaných a uznávaných návrhářů, jako příklad poslouží designér Jedi Knight, Justin Chin. S pomocí druhých a třetích firem teď LucasArts opět stoupají k zapomenuté slávě, a je to právě Star Wars: The New Droid Army, která precizně odhaluje podstatu skutečné hratelnosti a zábavnosti, jako z první poloviny devadesátých let vystřiženou: vybíjení nepřátel, překonávání už-už bodů a nepřetržitá akce s efektem sekundového lepidla - chytne a nepustí. Destilací tématu a čisté akce do jednoho produktu dosahuje výrobní studio Helixe správného akčního rytmu, kterému image kazí jedině tuctovost podobně zaměřených her na GBA.
Úvod do příběhu polopaticky vysvětluje, že na planetě Tatooine dochází k výtržnostem a je zapotřebí separatistický problém vyřešit diplomacií nebo silou. Anakin Skywalker jako znalec místních poměrů se vydává na investigativní pátrání a odhaluje další z plánů hraběte Dooku - manufakturu droidů, z nichž hrabě hodlá sestavit novou armádu, rozdrtit rytíře Jedi i s celou republikou a vyzkoušet si, jaké by to bylo stát se temným imperátorem. Děj je zasazen do období po druhé epizodě, ovšem z oficiálních pramenů čerpá pouze názvy postav a planet, k filmové předloze se však nepřibližuje a mnohem více je vidět inspirace jinými SW tituly, jako například PCčkovou jdi-a-zab Jedi Knight a povedenějším GBA titulem . Narozdíl od Jedi Power Battles není na výběr více charakterů ani zbraní a jediné, co může Anakin používat, jsou bojová komba a sedm schopností Síly (typické Push, Jump, Hide a tak podobně). Přesto je možné nepřátele zabít laserovým paprskem odraženým ve správném okamžiku čepelí laserového meče a společně s jednoduše ovladatelnými komby jsou masovější bitky pravým šavlovým tancem.
Průměrná obtížnost "Knight" už dá zkušenému hráči zapotit. Rozsáhlé levely nenabízí save funkci a dost často je opakujete kvůli chybě, jako je špatné nasměrování při jediovském skoku, těsně před exitem. Skákání možné jen s pomocí Síly a vůbec celá rychle ubývající Síla představuje krásu a bol všech bitek s bossi. Síla dochází skutečně rychle, pomalu se regeneruje a bez jejího použití není možné provádět komba a dokonce ani odrážet střely! Zdá se pak, že mávání mečem je více o nějakých psychických vlastnostech než o jediovském tělovýchovném výcviku zostřujícím smysly a instinkty. Díky tomu, že narozdíl od postavičky vidíme herní svět izometricky, můžeme používat Sílu na odražení nepřátel za zdí a někdy dokonce skrz zeď proskočíme do černého území mimo hrací plochu. A to, pěkně prosím, není hra tak rozsáhlá, aby se podobná věc nemohla vyladit. K jednoznačným mínusům pak patří absence logických a kombinačních prvků. Logice odporuje chování droidů ve fabrice, kde tečou potoky žhavé lávy: zatímco Anakin se v nich utopí (skutečně) jako myš, takový droid se na ní nechá vystrkat a nic se mu nestane. Škoda, obsah mohl být hravější. Star Wars: The New Droid Army je hrou akční, ale také sportovní. Sice chybí závody vznášedel, namísto toho autoři představují překážkový běh mezi droidy, kteří mají zpožděné reakce a chodí pomalu, tudíž Anakinově sprintování od vchodu k exitu nic nebrání. Osvěžující. I když nechtěné.
Jako hra Star Wars: The New Droid Army obstojí, těžko se však najdou soudní lidé schopní po dohrání začít znovu. Ve filmově-herním drobnohledu však hra neobstojí. Příliš málo narážek, příliš mnoho viděného a navíc nepravděpodobný vývoj událostí vyřazuje produkt z hlavní tématické řady, přesto stále zůstává zábavnou a pěkně nakreslenou řežbou.
Tudíž: very special thanks to George Lucas a jeho lidem!
Star Wars: The New Droid Army |
Výrobce/Distributor |
Helixe / THQ |
Platforma |
GameBoy Advance |
|
Vibrace: |
ne |
Ukládání pozic: |
ne, passwordy |
Multiplayer: |
ne |
|
Verdikt: |
Standardní akce přitažlivá díky inspiraci populárním tématem. |
|
|