Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Star Wars: The Old Republic - bombastické MMORPG

  0:01aktualizováno  0:01
Po Star Wars: Galaxies je to již druhý pokus o MMORPG ze světa Hvězdných válek. Tentokrát by měl vyjít na jedničku.

Star Wars: The Old Republic

Star Wars: The Old RepublicNebylo to překvapení. O MMO pokračování oblíbené série Knights of the Old Republic se mluvilo dlouhou dobu dopředu. Přesto však ono potvrzení přímo z úst zástupců BioWare vzbudilo pozdvižení. Star Wars komunita je stále nesmírně silná, byť má tato značka svá nejlepší „filmová“ léta nejspíše za sebou. Ale kdo ví – třeba její novou kapitolu začne psát právě The Old Republic. Jeden takový pokus už tady ale byl (a stále je). Jmenuje se Star Wars Galaxies a bohužel se příliš neprosadil. Na druhou stranu to dává šanci vyniknout právě BioWare, RPG mistrům první kategorie, kteří si tak střihnou svou první masivně multiplayerovou hru.

Onlinovka vychází z tradice Knights of the Old Republic, a jak už její titul napovídá, bude umístěna do období Staré republiky. To znamená zhruba 3600 let před události prvního z filmů. Pokud vás zajímá vymezené vůči KotORu, vězte, že tu budou určité náznaky příbuznosti, například odkazy na Revana či Star Wars: The Old RepublicMalaka, ovšem třísetletá perioda je dostatečně dlouhá na to, aby byly zpřetrhány přímé nitky. The Old Republic bude mít vlastní propracovaný příběh.

O čem že to mluvíme? MMO a propracovaný příběh? Toto dosud samovylučující se spojení bude ve hře postaveno do zcela jiného světla. Pokud chcete, můžete The Old Republic hrát jako klasický singleplayerový titul a užívat si kvalitně napsaného děje se spoustou rozhovorů a nečekaných událostí. Ovšem málokdo odolá šanci odbíhat k ostatním hráčům a účastnit se společných akcí.

Příběh má být každopádně variabilní a bude se lišit jak pro dvě hlavní frakce, Republiku a Impérium, tak jednotlivé třídy postav (zatím jsou známi pouze Jediové a Sithové). Do toho se navíc zamotá spousta dalších proměnných, takže není od věci hovořit o skutečněStar Wars: The Old Republic unikátním příběhu pro každého hráče, byť je v případě statisíců a milionů účastnících se lidí třeba chápat určitou nadsázku tohoto výroku.

Zapomeňte však na klasické rozvrstvení dobra a zla. Pokud si pod pojmem dobrák představujete rytíře Jedi, můžete být (ne)mile překvapeni. Také rytíři bojující za republiku mohou být morálně pokleslí a potají páchat nejrůznější zločiny. Naopak můžete narazit na Sithy, skutečně věřící ve svou věc, jíž chtějí dosáhnout správnými a ctnostnými prostředky. Také každý hráč si bude muset vybrat svou morální polohu, ačkoliv je může oportunisticky střídat.

Ovšem jednotlivé činy budou mít zcela určitě své zásadní důsledky. Často se ocitnete na křižovatce, kdy se budete muset vydat buď jedním, nebo druhým směrem. Střední cesta neexistuje a už vůbec nemůžete pomýšlet na uložení pozice, abyste si následně vyzkoušeli druhou možnost. Tohle je onlinovka! Jakmile se rozhodnete, učinili jste nezvratnou věc a její Star Wars: The Old Republicstigmata si ponesete s sebou. Časem na vás mohou někde vybafnout, stejně jako vám na ně mlže být umožněno dokonale zapomenout. Nikdy nevíte.

Výroky BioWare o The Old Republic budí skutečnou úctu. Například ten, kdy se zástupci studia jen tak mimochodem zmínili, že hra bude rozsáhlejší než všechny jejich dosavadní projekty dohromady. Kdyby to byla firmička s historií jednoho dvou titulů, proč ne. Ale BioWare stojí za tak rozsáhlými díly, jako je Knights of the Old Republic, Mass Effect, Baldurs Gate či Neverwinter Nights. Výrok se přitom týká jak rozlohy samotného světa, tak obsahu.

BioWare by neradi používali stereotypní typy úkolů, jakými se to v MMORPG jenom hemží. Otázkou je, jak chtějí udržet jejich zajímavost. Rozhodně jde ale o cíl, který by spousta hráčů uvítala, jelikož neustálé vymlacování určitého počtu nepřátel či přenášení věcí není po čase příliš zábavné.Star Wars: The Old Republic Navíc, kromě starých známých míst, kreatur, postav či planet se střetnete s řadou novinek, které jsou pro celé univerzum Star Wars nové. BioWare mají tu nejlepší možnou licenci a také volnou ruku při vytváření nového obsahu. Pochopitelně nad nimi bdí supervizoři z Lucasova herního impéria LucasArts.

Slova o příběhu by mohla dávat tušit, že The Old Republic bude především PvE (hráč proti okolí) zábavou. To by ale byla mýlka. BioWare si dobře uvědomují, že musí hráčům nabídnout co nejatraktivnější obsah, a tak připravují i PvP bitvy. A jaké! Letitý konflikt mezi impériem a republikou k tomu přímo vyzývá. Autoři navíc slibují špičkovou inscenaci, smysl pro drama a epiku. Leckdy se tak ocitnete v oslabení proti obrovské přesile a budete muset bránit například důležitý post na té které planetě. Mezi nimi můžete mimochodem zcela libovolně cestovat. Zřejmě ale jen automaticky, vesmírné bitvy se zatím nechystají, ale určitě jde o skvělý element pro případný datadisk.

Star Wars: The Old RepublicPokud jste se těšili na přímý a hodně akční soubojový systém, který moderní RPG a MMORPG razí, budete možná trochu zklamáni. BioWare sice mluví o filmovém pojetí bojů, které mají být hodně dynamické a svižné, ovšem zároveň zdůrazňuje taktický element. Například pohyby světelných mečů budou předem nahrané a odehrávat by se měly tak, aby vznikla na pohled zajímavá bitka. Jenže to celé bude řízeno prostřednictvím nepřímým úkonů, jako třeba ve World of Warcraft a nikoliv jako v Age of Conan. Každopádně jsou slíbeny jak parádní přestřelky, tak šermířské souboje.

Velmi zajímavým aspektem hry se zdá být možnost přibrat k sobě jednoho parťáka. Tady je jasně patrný vliv tradice předchozích titulů od BioWare. Spolubojovník bude ovládán umělou inteligencí a měl by kromě pomoci v bitce glosovat okolní dění, komentovat úkoly a v neposlední řadě sloužit jako přítel či dokonce milenec/milenka. Autoři mezi ním a hráčem chtějí vytvořit emocionální pouto. Zda se jim to podaří, zůstává otázkou, ale široké možnosti interakce s ním jsou lákavé. Když se vám zachce, můžete ho třeba zradit a vyměnit za jiného.

Star Wars: The Old RepublicPopravdě, pohled na první zveřejněné obrázky není zrovna úchvatný. Takřka s jistotou se však dá tvrdit, že tato oblast cestou k finálové pásce dojde značného rozvoje. Proto se nenechte znepokojit. Tedy pokud zrovna nenávidíte komiksové vyznění. O to se totiž v BioWare pokouší a chtějí se tak odlišit od realističtěji pojatého Star Wars: Galaxies. Řada věcí má být například ručně kreslených. Ale podívejte se na World of Warcraft – ten je ještě komiksovitější, a jaký má úspěch.

Právě World of Warcraft je titulem, se kterým se autoři a vydavatel dobrovolně poměřují. Dá se říct, že ho vyzývají na souboj. A jejich šance nejsou vůbec marné. Lepší značku než Star Wars si lze jen těžko představit, nehledě na vítané odlišení od plejády fantasy MMORPG, BioWare mají zkušeností na rozdávání a herní principy už teď vypadají lákavě. World of Warcraft přinesl do žánru značná zjednodušení pro hráče, The Old Republic by se mohlo proslavit zakomponováním silného příběhu. To je totiž komponenta, která prakticky všem MMO titulům zoufale schází.
Autor:




Nejčtenější

League of Legends
Slavný fotbalista vyhrál soud s autory League of Legends

Slavný nizozemský fotbalista Edgar Davids uspěl s žalobou proti provozovatelům hry League of Legends. Jedna z postav se totiž notně inspirovala jeho vzhledem.   celý článek

Matterfall
Retro na steroidech: Matterfall je mistrovská střílečka se vším všudy

Vývojářské studio Housemarque se vrací s další arkádou, která zaujme nonstop akcí a retro feelingem.  celý článek

Jak už je u her od Bethesdy zvykem, neobdrželi jsme s předstihem novinářskou...
Vývojáři otočili, demoverze Prey je nakonec i na Steamu

Tvrdili, že kvůli možnosti vracení her na Steamu PC hráči demoverze nepotřebují. Teď už ji jejich hra má také.   celý článek

Ukázka ze hry Fapic
Kvantita na úkor kvality, Steam praská pod náporem špatných her

Ani nově zavedený vstupní poplatek nedokáže zabránit vydávání stále většího množství špatných her. Jen za první týden tohoto měsíce jich vyšlo přes 200.  celý článek

Další z rubriky

Hobo: Tough Life
Prohrabování popelnic může být zábava. V české hře Hobo hrajeme za bezdomovce

Pokud se chcete vžít do role bezdomovce a nechce se vám kvůli tomu udělat nějakou kardinální blbost a skončit na dlažbě, můžete si ten pocit nasimulovat v nové...  celý článek

Super Mario Odyssey
Super Mario Odyssey má být hit letošních Vánoc. První dojmy

Vypravil jsem se do německé centrály Nintenda zahrát si několik připravovaných her. Jako první jsem samozřejmě vyzkoušel hru, od které si Nintendo slibuje...  celý článek

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.