Star Wars: The Old Republic

Star Wars: The Old Republic

Přiznání neúspěchu: Hra za 200 milionů Star Wars on-line bude zdarma

  • 165
On-line hra z populárního sci-fi světa Hvězdných válek nabídne na podzim, tedy necelý rok po vydání, model hraní zdarma. Autoři Star Wars: The Old Republic tak po slibném rozjezdu reagují na klesající počet předplatitelů. Vývoj hry přitom stál podle odhadů neuvěřitelných 200 milionů dolarů.

"Hráči chtějí flexibilitu a možnost volby. Model založený pouze na měsíčním předplatném byl nepřekonatelnou překážkou pro mnoho hráčů, kteří se chtěli stát součástí Star Wars univerza," řekl v tiskovém prohlášení Matthew Bromberg, generální manažer studia BioWare Austin.

Star Wars: The Old Republic

The Old Republic jsou on-line hrou na hrdiny se silnou orientací na děj, která každému hráči umožňuje prožít unikátní příběh.

Je to titul kolosálního rozsahu s velmi propracovaným obsahem a řadou drobných inovací, které hráče potěší
- číst recenzi

Star Wars: The Old Republic

Model zdarma nabídne většinu herního světa, omezení se týkají určitého obsahu a funkcí ve hře. Některá omezení půjde zrušit použitím virtuální měny (Cartel Coins), která se ve hře od listopadu objeví. Hráči si ji mohou koupit za reálné peníze. Přes tuto měnu půjde získat i některé herní předměty.

Hráči získají plný přístup k příběhu pro úrovně 1 až 50. Omezeny na určitý počet vstupů týdně budou bitvy mezi hráči (PvP) a dungeony (zde Flashpoint). Zcela nepřístupné pak budou raidy (zde Operace), tj. obsah pro hráče na maximální úrovni. 

Podrobnosti o modelu zdarma čtěte na stránkách hry (zde je porovnání předplatného).

Předplatitelé, kteří platí 14,99 dolaru měsíčně, což je něco přes 300 korun, získají plný přístup do hry. Navíc každý měsíc obdrží 150 mincí nové virtuální měny. Autoři dále plánují zvýhodnění pro hráče, kteří si hru už koupili.

V souvislosti s plánovaným zavedením nového platebního modelu dochází ke zlevnění krabicové hry na 14,99 dolaru (něco přes 300 korun). Krabicová verze zahrnuje měsíc hraní zdarma.

"Věříme, že jsme v pozici, kdy můžeme službu ještě více zlepšovat, ne pouze přidávat nový obsah, ale i zpřístupnit hru mnoha dalším fanouškům Hvězdných válek," dodal Jeff Hickman, výkonný producent Star Wars.

Přiznání neúspěchu

Komentář BonusWebu: Zpřístupnit zdarma necelý rok po vydání většinu obsahu hry, která stála 200 milionů dolarů (a to nebereme v potaz další náklady na nový obsah), je zjevné přiznání neúspěchu. Hra podle dřívějších odhadů potřebovala pro zaplacení nákladů alespoň milion platících hráčů po dobu několika let.

Bonusweb

Na Facebooku

Rozjezd vypadal slibně. Jenže pak přišlo vystřízlivění a značný odliv předplatitelů. Zavedení modelu zdarma je tak zřejmý pokus o přilákání hráčů. Autoři samozřejmě doufají, že noví hráči při hraní utratí nějaký ten dolar.

Na druhou stranu, model hraní zdarma už zachránil některé neúspěšné tituly. Jenže počet hráčů je omezený a i na tomto poli přežijí pouze ti nejlepší. Pro ty, kteří hru nehráli, ale zajímá je příběh ze světa Hvězdných válek, by to ovšem mohla být zajímavá nabídka.


Témata: virtuální