Star Wolves
Jako obyčejný pilot nákladní lodi převážíte náklad uranu na vesmírnou stanici a jste přitom napaden piráty. Jelikož to není první přepadení a Vás už nebaví stále se katapultovat ze zničené lodi a přicházet tak o drahocenný náklad, rozhodnete se stát nájemným lovcem odměn. Spolu se starým přítelem Acem zakoupíte nákladní loď, přezbrojíte jí na bojovou mobilní základnu a vrhnete se na věc. Legenda o Star Wolves začíná. Takto se Vám v intru představí první počin vývojářů z X-Bow Software, který vytvořili pod taktovkou 1C Company (IL2-Sturmovik). V představách lidí z X-Bow software je vesmír v budoucnu rozdělen na tři segmenty, které ovládají obří korporace. Ino-Co je zaměřená převážně na vývoj nových technologií, USS využívá průmyslové převahy a třetí, Triada, ovládá černý trh a je více než korporaci spíše rozvětvenou mafií.
V představách lidí z X-Bow software je vesmír v budoucnu rozdělen na tři segmenty, které ovládají obří korporace.
Jako lovcům odměn Vám je ale jedno pro kterou z korporaci pracujete, hlavně že dostanete svojí odměnu. Příznivce vesmírných simulátorů musím upozornit, že v případě Star Wolves si moc nezalétají, jedná se totiž o RPG. Osobně jsem měla problém si takovéto vesmírné RPG představit, ale vesmírní vlci mne mile překvapili. Autoři nepoužívají pohled z první osoby, což by přineslo do bojů zmatek, ale vše je viděno z pohledu třetí osoby. Díky tomuto pohledu máte možnost boje sledovat z jakéhokoliv úhlu a vychutnávat si výbuchy Vašich nepřátel (občas i Vašich přátel). Pro efekt si také můžete bitvu pozastavit a kochat se otáčením kamery okolo výbuchu ve stylu filmu Matrix. Pozastavení můžete učinit kdykoliv během hry, dokonce je zde na výběr několik možností kdy hra sama zastaví děj (např. výbuch nepřátelské lodi).Po vyhrané bitvě nebo splněné misi dostává každý z pilotů body dle počtu sestřelů. Navyšování schopností lze provádět pouze po ukončení mise.
Lodě a zbraněVaši letku tvoří několik wingmanů a mateřská loď. Na mateřské lodi si Vaši piloti doplňují rakety, vyměňují zbraně a přídavné systémy. Dále si tady můžete vyměnit třeba i celou loď, pokud ji samozřejmě máte skladem. Veškeré tyto operace probíhají při zastaveném čase, takže je možné měnit zbraně a doplňovat energii i při bojích. Ale abyste nebyli zvýhodněni oproti nepřátelům moc, je zde časová prodleva při přistávání na loď. Zbraní, raket a pomocných systémů je zde na výběr celá řada. Zbraně jsou děleny na "small" a "big", přičemž většina lodí-stíhačů může mít namontovány buďto jedny nebo druhé. Narozdíl od střelných zbraní může stíhač, tedy pokud k tomu má volné sloty, používat všechny druhy raket, ale počet je omezen na jejich velikost. V praxi to znamená, že si vezmete buďto 2 torpéda nebo třeba 30 raket s menší účinností, ale s větší rychlostí. Poslední nezbytnou součástí každého stíhače jsou podpůrné systémy. Ty se v zásadě dají rozdělit na 3 typy :
Pozadu nezůstává ani mateřská loď, tu si můžete také vylepšovat jak se Vám zlíbí a na co Vám stačí finance. Výběr je v podstatě podobný jako u stíhačů, ale nemáte možnost používat rakety a namísto obyčejných zbraní používá mateřská loď k obraně a útočným akcím otočné věže. Hrdina a piloti
Na začátku máte k dispozici jen hlavního hrdinu, kterého si můžete pojmenovat jak chcete a spoluzakladatele Star Wolves, pilota Ace. Postupem času získáváte i další členy, nejvýše jich však můžete mít 6. Na chvilku se k vám přidá i umělá inteligence El, ale záhy Vás zase opustí. Každý z členů letky oplývá nějakou speciální vlastností, kterou postupem času zdokonaluje. Tento proces probíhá klasickou cestou známou z ostatních RPG her. Po vyhrané bitvě nebo splněné misi dostává každý z pilotů body dle počtu sestřelů. Navyšování schopností lze provádět pouze po ukončení mise. V tomto místě můžete také prodávat vše co máte na mateřské lodi a zároveň nakupovat zásoby. Po těchto nezbytných úkonech si můžete přečíst zprávy a vybrat nový úkol.
|
Úkoly jsou různorodé a při jejich plnění se jistě nebudete nudit. Jednou máte ochránit transport převážející tajné materiály, jindy zase podobný transport zneškodnit, nebo třeba minimalizovat sílu Ino-Co v sektoru. Úkoly Vám nepřidělují jen legální organizace, ale i jednotlivé osoby a v některých případech budete plnit i úkoly pro piráty, nebo pro více subjektů najednou. Pak zaleží jen na Vás jak se k jednotlivým zadavatelům zachováte a jestli raději přijmete peníze od Triady nebo zboží od Ino-Co. V průběhu mise máte také možnost plnit bonusové úkoly, které dostanete od obyvatel sektoru, ve kterém se aktuálně nalézáte. Kromě takto vydělaných peněz si můžete přivydělat i sběrem věcí vypadnuvších ze zničených lodí a následně jejich prodejem. O sbírání se stará pouze mateřská loď a to v klidovém stavu, což občas docela zdržuje. Při tomto sběru je ještě nemilá jedna věc a to malý dosah paprsku který objekty přitahuje a orientace v 3D prostoru. Pokud se totiž chcete dostat na určité místo, musíte počítat nejen se vzdáleností k objektu, ale také s hloubkou nebo výškou v závislosti na Vaší aktuální letové hladině. To by samo o sobě tolik nevadilo, ale další nezanedbatelnou roli zde také hraje momentální pohled na loď, kolikrát jsem místo pohybu vpřed dala příkaz na otočku a to jen proto, že pohled na loď byl zrovna "zespoda". Na tyto chyby si sice nelze moc zvyknout, ale stačí si přepnout pohled na mapu sektoru a zvolit požadovanou trasu zde. Tyto nešvary naštěstí nepostihují bojovou stránku hry. Při soubojích stačí jednoduše kliknout na loď nepřítele a Vaši piloti zvolí nejkratší cestu k ukončení její existence. Pokuď se vše nepodaří tak jak by mělo a některý z členu letky je sestřelen, nemusíte zoufat. Pokud byl sestřelen v dosahu transportního paprsku mateřské lodi, je vtažen dovnitř a pokud máte na palubě nějakou náhradní loď, můžete jej vyzbrojit a poslat zpátky do souboje. Pokud není v dosahu, můžete si pro něj doletět později, vše zaleží jen a jen na Vás. Když ale nepřátele zničí mateřskou loď vlků, je konec mise a na řadu přichází funkce "load game", přičemž ukládat hru můžete prakticky kdykoliv. Autoři mysleli i na ty, co funkci "save" nepoužívají moc často a po každé misi je hra uložena automaticky.
|
Autoři si pro svůj projekt vytvořili vlastní engine, který se jim docela povedl. Pohyb lodí je realistický, alespoň tak jak si já osobně představuji. Lodě mají určitou setrvačnost a otočka není záležitostí metrů, ale kilometrů (čistě subjektivní názor). Stručně řečeno, než se pilot otočí k opakovanému útoku, může dostat pěknou nakládačku. Jelikož ale fyzikální model účinkuje na všechny lodě, můžete se občas pobavit pohledem na dvě stíhačky jak kolem sebe létají v marné snaze dostat se do palebné pozice. Při pohledu na celkové grafické zpracování se nemůžu ubránit dojmu, že engine hry je dosti podobný Il-2 Sturmovik a design zase hře Freelancer. Vadou na kráse je občasná demence pilotů při přiblížení k jiným lodím nebo k větším objektům. Když v průběhu nějakého boje Váš pilot stále naráží do jednoho z pilířů vesmírné stanice a tím si demoluje štíty i trup, tak to asi není v pořádku. Naštěstí je většina bojů mimo dosah stanic a tak jediným větším objektem je mateřská loď. Snad tyto nedostatky opraví autoři vydáním patche ( pro ruskou verzi hry je již druhý patch ). Hudební doprovod je vesměs příjemný, místy občas monotónní, hlavně při překonávání větších vzdáleností. Pokud se v dosahu Vašich lodí vyskytují nepřátelé, muzika nabere na síle a příjemně zpestří probíhající boje. Mluvených sekvencí by mohlo být více, ale i tak jak jsou je to dostačující. Na druhou stranu to ani tolik nevadí, jelikož dabing je hodně slabý. Verdikt
Celkově hru hodnotím jako nadprůměr, i když by se určitě našlo pár věcí, které by se daly vylepšit. Pro příznivce vesmírných simulátorů bude Star Wolves příjemná změna a pro zarputilé RPG hráče zase možnost vyzkoušet si vesmírné dobrodružství. Každopádně je to příjemné ukrácení času při čekání na X3: Reunion.
Hodnocení hry
Redakce
Čtenáři
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 108 čtenářů
Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us
Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...
Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí
Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně
Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...
Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky
Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova
V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...
Vypadají zajímavě, datum je nejasné. Stihne těchto 20 her letošní vydání?
Máme za sebou teprve první čtvrtletí letošního roku, takže u spousty her pořád není jasné přesné...
Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák
Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...
Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry
Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...
Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost
Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...