Starcraft 2 (PC)

Starcraft 2 (PC)

Starcraft 2 - novinky o nejočekávanější strategii

  • 90
Blizzard se rozhodl rozdělit Starcraft 2 na tři epizody, z nichž každá obsáhne jednu kampaň. Známe detaily!
Starcraft 2 (PC)Pakliže se někdo domníval, že Starcraft 2 do herního byznysu nepřinese nic nového a přijde si akorát trhat prodejní rekordy, měl pravdu jen z druhé části své hypotézy. Starcraft 2 se pravděpodobně stane velkým hitem – a autoři se nemusí ani kdovíjak snažit, přestože se podle všeho snaží hodně.

Ovšem Starcraft 2, to je již několik týdnů synonymum pro hodně nečekaný krok a změnu. Blizzard totiž na BlizzConu ústy producenta Roba Parda oznámil, že hra bude rozdělena do tří epizod, z nichž každá vyjde jindy. Po tomto ohlášení se sice v sále strhl ohromující potlesk, ale věděli fandové, čemu to vlastně tleskají a proč jásají? Není to spíše důvod k chmurám?

Starcraft 2 (PC)Pokud si budete chtít užít plný zážitek ze Starcraftu 2, zřejmě si počkáte docela dlouho. Blizzard se k rozdělení na epizody rozhodl především proto, že by do jedné hry v požadované kvalitě nedokázal vměsnat všechny tři kampaně, tedy za Terrany, Protossy a Zergy. A tak se každá dočká své vlastní krabice, v níž se bude skrývat právě ta která kampaň.

Ovšem miliony hráčů, kteří se těší zejména na multiplayerový part, se nemusejí obávat. Rasy už jsou prakticky hotové a probíhá finální fáze jejich vyvažování. Takže všechny tři rasy budou v multiplayeru hratelné již v rámci první epizody. Ta bude terranská a ponese jméno Wings of Liberty. Kompletní multiplayer bude přítomen i v dalších epizodách, takže si ani nemusíte kupovat všechny, stačí jedna.

Starcraft 2 (PC)Milovníci blizzardích her ale v sále netleskali jen proto, že by Starcraft 2 byl rozdělen do tří epizod. Ještě v nich zůstal silný dojem z předchozí prezentace, jež se týkala právě terranské kampaně a vypadala parádně. Vše začíná povedeným filmečkem v herní grafice. Padlý válečný hrdina Jim Raynor se opíjí ve špinavé špeluňce na pouštní planetě Mar Sara.

Náhle vstupuje dovnitř jeho parťák – mariňák Tychus Finlay. Už tady je jasno: uvěřitelné, i když trochu klišovité charaktery jsou pro Bjizzard důležité – dialog mezi Raynorem a Finleyem je překvapivě dlouhý, patřičně barbarský a především poutavý a atmosférický. Finley navrhne Raynorovi, aby mu pomohl ukrást artefakt z terranské základny Dominion. Jim souhlasí – nakonec Dominion byl ovládán jeho arcinepřítelem ve vlastních řadách, diktátorem Arcturusem Mengskem.

Starcraft 2 (PC)Atmosféra by se dala krájet. Na obou postavách je znát jejich motivace. Raynor lakonicky dopíjí sklenku a pahýlem cigarety zapaluje mouchu, která mu přistála na stole, zatímco Finley nadšeně vypráví svůj plán. Po doběhnutí scény se můžete porozhlédnout po knajpě sami a nakliknout některá z důležitých míst. Například jukebox změní hudbu a klik na Finleyho spustí další rozhovor. Podobné sekvence dodávají hře nebývalou atmosféru a Rob Pardo je slibuje pro každou z kampaní v hojné míře.

Poté, co Finley a Raynor úspěšně získají artefakt, vrací se do baru, kde ale televize vysílá špatné zprávy. Agresivní Zergové napadli Mar Saru. Raynor zapomíná na svou opici a pospíchá přiložit ruku k záchraně. Velitelé ho vzhledem k jeho zkušenostem vítají a hned dávají úkol – dvacetiminutovou obranu skromné základny proti přívalům Zergů, zatímco probíhá evakuace planety.

Starcraft 2 (PC)Nic moc úkol, řeklo by se, ovšem po doběhnutí evakuace přichází obzvlášť silný nástup Zergů. Raynor proto volá na pomoc svůj křižník Hyperion, jenž bestie rozbombarduje torpédy. V následující renderované sekvenci si to vesmírná loď štráduje vesmírem a drtí jakýkoliv odpor. Na palubě se baví Raynor a Finley s kapitánem Matem. Ostatně, právě tady se ukrývá jádro terranské kampaně.

Tažení v podobě galaktické mapy. Některé z výsadků jsou povinné, jiné čistě dobrovolné a plnící podpůrnou funkci. Dohromady by kampaň měla čítat velmi slušných 26 až 30 misí. Ano, to je tolik, kolik měl první Starcraft. Tady si je ale střihnete za jedinou rasu. Argument, že budeme rozdělením na epizody ošizeni, tak z větší části neobstojí.

Starcraft 2 (PC)To ale není vše. Na palubě Hyperionu se můžete libovolně pohybovat a diskutovat s mnoha členy posádky, kteří poskytují cenné tipy, rady nebo si s vámi jen zafilozofují. Starcraft 2 rozhodně nepomíjí příběhovou složku, která by na RTS měla být netradičně silná.

Za splněné mise kromě válečných ostruh dostanete také balík peněz, které na palubě investujete do nových technologií a jednotek, jež jsou vám potom k dispozici v jednotlivých misích. V kampani se překvapivě objeví také jednotky, které Blizzard škrtnul z multiplayerového módu kvůli lepší vyváženosti.

Skvělé filmové sekvence, detailní provedení úrovní, až 30 misí, galaktická mapa s možností výběru výsadku, dodatečné jednotky – terranská kampaň se zdá být pořádně bohatá. Rob Pardo slibuje podobnou nešizenost také pro tažení Protossů a Zergů.

Starcraft 2 (PC)Obě by přitom měly být koncipovány poněkud jinak než terranská kampaň, takže například nebudou obsahovat galaktickou mapu, nýbrž něco jiného. Autoři slibují, že každou kampaň úctyhodně zakončí – nemusíte se tak bát zlobivých cliffhangerů, i když nějaká návaznost tu určitě bude.

Již v rámci první kampaně dostanete menší ochutnávku hraní za Protossy. Za temného templáře Zeratula přijdete na stopu většímu ohrožení. Rasa Xel Naga, což jsou tvůrci Protossů, se vrací – ale je kladně, nebo záporně naladěná? V plnohodnotné protosské kampani se potom budete muset postarat o sjednocení jednotlivých frakcí, jež spolu zápolí. Zeratul tak bude muset využít i diplomatické páky. Zato Sarah Kerrigenová jakožto vůdkyně Zergů chce coStarcraft 2 (PC) největší vzestup své rasy. Sama se přitom jako v nějakém RPG bude neustále vylepšovat.

Na jednu stranu jsme tak trochu zklamaní, že si hned nezahrajeme všechny tři kampaně, na druhou stranu jsme ale okouzlení tím, jak velkou práci si Blizzard dává s tvorbou jednotlivých tažení. Pokud budou všechny kampaně tak detailní jako terranská, máme se na co těšit. Jen doufejme, že rozestupy mezi nimi nebudou příliš velké. Blizzard naznačil, že by to mohl být až rok, nám by přišla rozumnější půlroční perioda. Zatím ale ani pořádně nevíme, kdy vyjde epizoda první. Snad již příští rok.