Starmageddon - poslední vesmírná bitva

  • 3
Vesmírné koráby přesouvající se plavně po temném kosmickém prostoru, srocující se do bojových formací a chystající se k úderu, který má rozdrtit na prach úplně stejnou poblíž stojící formaci nepřátelských korábů... Tak to je vesmírná realtimová strategie Starmageddon. Teda ještě není… teprve bude.
Starmageddon

Bez dlouhých průtahů, které jsou obvykle mojí oblíbenou metodou, jak a) natáhnout délku článku a b) vzbudit zdání nějakého fundovaného úvodu, vám rovnou prozradím, že Starmageddon, za nímž stojí firma Lemon Interactive, bude realtimovou strategií, ovšem zdaleka ne jen tak nějakou obyčejnou. Jednak v ní bude všechno kompletně ve 3D, což už dneska sice není žádná bombastická záležitost, ale navíc se veškeré dění bude odehrávat ve vesmíru.

Boje budou probíhat mezi třemi rasami - jedna z nich bude pochopitelně lidská, abyste se měli do začátku s kým ztotožnit :-), a druhé dvě jsou jinozemské. Nemusíte se přitom obávat, že by Starmageddon byl nějakou ohavnou překombinovanou složitostí, kde pro samé tabulky nejsou vidět planety - záměrem autorů bylo vytvořit něco, u čeho se hráči budou bavit a ne trápit. K tomu má napomoct i systém získávání zkušeností, kdy vaše kosmické lodě postupně nabírají zkušenosti a stávají se veterány. To však platí jen v rámci jedné mise, protože do každé další jdete opět vyzbrojeni nedotčenými plavidly s nulovou historií. Nasbírané zkušenosti pak můžete mezi jednotlivými misemi proměnit na jakési pomyslné platidlo, za které můžete nakupovat lepší motory, zbraně či štíty pro svoje vesmírné miláčky.

Starmageddon

Autoři se dušují, že koncept hry je poskládán z toho nejlepšího, co žánr RTS nabízí - tedy že k úspěšnému průchodu hrou budete potřebovat jak rychlé reakce a bleskové správné rozhodování, tak i dlouhodobé strategické plánování, ale věřte tohle někomu :-). Mezi vymoženosti, které prý ještě v žádné jiné vesmírné strategii nebyly k vidění, bude patřit například zcela volně poletující kamera, kterou si budete moct zaměřit a natočit, kam vám jen bude libo. S tím souvisí například i ovládání, které by mělo být tak standardní a snadné, jak jen to je v RTS možné - třeba jednotky budete vybírat levým kliknutím myši, větší skupiny označíte podržením levého myšího tlačítka a tahem kolem nich, levé tlačítko pak slouží k provedení akce (například útoku) a tak dál. Složitější finty vás čekají až v dalších stádiích hry, kdy máte bezpečně zvládnuté základy a můžete postoupit do úrovní, které vyžadují i nabízejí něco víc.

To, co by vás však mělo ke Starmageddonu připoutat nejspolehlivěji, bude příběh. Trochu divné ambice na strategii, co říkáte? Na druhou stranu je třeba přiznat, že i když to není zrovna běžný standard tohoto typu her, tak několik vlaštovek už se objevilo a většinou to bylo vcelku příjemné osvěžení v jinak nepřetržitém proudu realtimovek bez pořádné story. Starmageddon se hlásí nejen k silnému příběhu, Starmageddon ale dokonce konkrétně k jeho odnoži nazývané "space opera", tedy vesmírná opera.

Ohledně technického provedení si můžeme jisté závěry vyvodit z okolních obrázků, ale co z nich asi poznat nelze, je například to, že Starmageddon poběží na vlastním enginu, který zvládá takové věci jako třeba 3D částicové efekty v reálném čase nebo dynamické světelné efekty nebo jakékoliv jiné efekty, na které si vzpomenete :-). Navíc bude hra doprovázena hudbou měnící se podle situace, takže v dramatických okamžicích můžete očekávat i dramatické melodie, a naopak když se na obrazovce nic dít nebude, tak se budou z vašich repráčků linout poklidné a mírumilovné zvuky.

Každopádně pokud se mi podařilo vás na Starmageddon alespoň trochu navnadit, pak vězte, že plná verze by měla být k dispozici už teď v říjnu.