Hoši kvůli penězům slibovali modré z nebe, výsledná hra je katastrofou

  • 5
Velkolepá prohlášení, dětská naivita a tvrdý náraz na realitu. Tak působí Starnet Eclipse, za jehož propagací stojí populární tým náctiletých hochů. A vyvíjí ho jejich vrstevníci. Objevit tak lze řadu protichůdných prohlášení a informací, které zrovna nebudí velkou důvěru.

Nejprve základní fakta. Starnet Eclipse je projekt, který v rámci komunitního financování získal necelých 20 tisíc dolarů. Tedy zhruba okolo 464 tisíc korun, což ve světě herního vývoje není takřka nic.

Projekt přilákal pozornost díky podpoře profesionálního týmu FaZe, konkrétně díky videu od členů Call of Duty sekce. Jen jejich YouTube kanál sleduje přes 4 miliony lidí. A Faze slibovali hru v obdobném stylu právě jako Call of Duty, vývojáři však měli více naslouchat požadavkům týmu i komunity.

Na začátku videa je možné spatřit ukázku, která je i součástí tohoto článku. Členové týmu FaZe v propagačních záběrech tvrdí, že hra vzniká čtyři roky, a že vyjde pro PC, PlayStation i Xbox. Video je z konce ledna 2015, hra dodnes neopustila alfa fázi a dostupná je pouze na počítači.

Na titulu pracuje studio iCazual, které prý zaměstnává sedmdesát lidí a jeho šéfem je bývalý spolužák jednoho z členů týmu FaZe. Hráčovi z FaZe se přezdívá Rain, je mu dvacet let a ve videu říká: „Znám ho celou věčnost. Tak od patnácti, nebo šestnácti.“

Propagační obrázek z Twitteru

Skutečný vzhled hry

Jestli je iCazual skutečná společnost, však z veřejně dostupných informací ověřit nelze. Stávající web prý prochází údržbou a archivní verze v kontaktech adresu společnosti vůbec nezmiňují. Na Twitteru studia sice objevíte amatérskou fotografii budovy, ve které se kanceláře údajně nacházejí. Jakákoliv přesvědčivá fotografie interiéru však chybí.

Poslední příspěvky na Twitteru jsou navíc z května loňského roku. Mezi příspěvky objevíte i fotografii, která má ukazovat 3D verzi loga. To však může viset někomu v ložnici, či být vykreslené digitálně.

V redakci nás proto jímá podezření, že se studio iCazual pouze snaží působit profesionálně. Ve skutečnosti by však mohlo být uskupením nezkušených klučíků, co hru vyvíjejí pod střechou rodičů.

O jeden a tři čtvrtě roku později je ostatně k dispozici jen úsměvně vypadající prototyp, který zcela neodpovídá původnímu videu a grafickým materiálům na oficiálním webu. Ostatně, jen těžko si lze představit, že sedmdesát lidí osmnáct měsíců pracuje na hře za 464 tisíc.

Tvůrci navíc tvrdili, že v létě 2015 vyjde betaverze a plná hra bude k dispozici začátkem roku 2016. Dodnes však nevydali ani betaverzi a prohlašují, že žádná data vydání nikdy neohlásili.

Rain se pak kvůli téměř nepozorovatelnému vývoji dostal pod palbu fanoušků. Jeho reakcí na to bylo video, kde se rozčiluje a tvrdí, že rozhodně nejde o podvod. Říká, že není vývojář. A že se na hře pracuje.

Starnet Eclipse (skutečný vzhled hry)
Starnet Eclipse (skutečný vzhled hry)
Starnet Eclipse (skutečný vzhled hry)

Starnet Eclipse (skutečný vzhled hry)

Prozkoumáním souvisejících webů se však neuklidníte. Stránky tvůrčího studia jsou v rekonstrukci, na Twitteru i Facebooku k poslední aktualizaci došlo v květnu 2015 a YouTube odkaz na stránku s komunitním financováním již nefunguje.

K celé záležitosti se pro server Kotaku vyjádřil šéf vývoje Jefferson Prince. Ten prohlásil, že ze čtyř let vývoje tvůrci dva roky strávili jen rešerší, jak hru vůbec vytvářet. Jinými slovy poukázal na fakt, že tým s herním vývojem neměl žádné zkušenosti.

Zpoždění je prý způsobené tím, že se tvůrci teprve učí pracovat s technologií Unreal Engine. A výsledek tomu odpovídá. Vypadá totiž jako první projekt nadšených amatérů.

Těžko odhadovat, jestli bylo cílem autorům kohokoliv podvést. My to tipujeme spíše na přehnané sliby náctiletých vývojářů, kterým se od lidí podařilo získat peníze na projekt, který je zcela mimo sféru jejich schopností.