Starship Troopers - Hvězdná pěchota
Ošklivé káčátko
I přestože se demoverze (první dojmy) hry vydaná před několika týdny nezdála nijak zastrašující, při spuštění plné verze je bohužel opak pravdou. Již při načítání první mise jsem si stihl uvařit kafe a při prvním ukládání jsem ho i stihl vypít, což rozhodně neznačí nic dobrého. Od začátku hře vše dlouho trvá a připadáte si jako ve zpomaleném filmu. A co je vám odměnou? Technické zpracování nehratelné na nadprůměrném stroji (Athlon 3000+, 1024 RAM, Radeon 9550 128MB) na vyšší rozlišení než 1024x768. Děkujeme, na shledanou. To jediné by se pravděpodobně dalo vzkázat autorům k vyladěnosti jejich hry. Po prvotním slide-show si tedy odskočíte do menu, rozlišení nastavíte na 1024x768, detaily o něco snížíte, hupsnete zpátky a už je to o poznání lepší. Myslím tím ovšem plynulost hry. Tímto ořezáním si totiž vysloužíte grafiku pár let zaostávající za novými hity. Nemám opravdu ve zvyku hodnotit hned v úvodu článku technickou stránku hry, protože zastávám názor, že na hře nejdůležitější její hratelnost. V případě Starship Troopers ale udělám výjimku, protože její technické zpracování (a vyladěnost) zasahuje přímo do hry, což opravdu ze srdce nesnášíme.
"V pouštních základnách se budete cítit příjemně a okolí je vcelku prostorné a na pohled pěkné."
Grafika má své světlé i stinné stránky. V pouštních základnách se budete cítit příjemně a okolí je vcelku prostorné a na pohled pěkné. Samozřejmě je i zde vidět absolutní omezenost jakýchkoliv zajímavostí v terénu, tvořícího pouze skály a písek. Jakmile se ale podíváte do hor, ještě rádi byste se vrátili o misi zpět. Prostředí je tmavé, naprosto bez jakéhokoliv nápadu a extrémně stereotypní. Hratelnost se v těchto místech řítí prudce dolů a vy jen koukáte, kdy už konečně mise skončí. Poté můžete doufat, že vás dále nečeká podobná podívaná a takto pořád dokola. Zabíjíte brouky na základně, v poušti nebo v horách. Grafika a obecně celá hratelnost lítá nahoru a dolů a vy měníte svůj verdikt každou misi. Animace spolubojovníků jsou průměrné, jejich modely již podstatně horší. Zvuky jsou v pořádku, zbraň je slyšet, což je dobře. Jediné, co zde můžeme vytknout je slabší namluvení postav, které je až příliš strojené.
Opožděný úvod: Něco k příběhu a koncepci misí
Pokud jste viděli stejnojmenný film Starship Troopers, v příběhu se neztratíte. Ono se v něm vlastně neztratíte ani bez zkušeností s filmovým zpracováním, protože o nic složitého nejde. Mimozemští brouci vás napadli a vy se vydáváte jim pořádně odlehčit na jejich velkých zadnicích. Bojujete na jejich domovské planetě proti obrovským přesilám a vlastně nejde o nic jiného než o střílení. Autoři se tak silně motivovali filmem, že si z něj vypůjčili i spoustu sestříhaných scén, které vám pouštějí mezi misemi. Samozřejmě se dočkáte i míst z filmu neznámých, ale je to vlastně úplně jedno. Příběh rozhodně hracím motorem Hvězdné pěchoty není. Co tedy budete v misích dělat?
Střílet, střílet a střílet. Pro tuto jednoduchou činnost pro vás autoři připravili spoustu úkolů, které však vedou zase k jedinému cíli. Ano, ta blondýnka v zadní řadě? Ano, je to střílení. Abych zase nepřeháněl. Dočkáte se opravování štítu, ničení velkých plasma brouků i jejich matky, budete se osamoceni infiltrovat do zamořené základny, získávat informace nebo bránit určené pozice do posledního náboje. Činností tedy relativně dost.
Stejně jako u grafiky, i zde jsou v hratelnosti a nápaditosti náplně misí propastné rozdíly. Jednou se budete příjemně bavit a užívat si beznadějné atmosféry vyvolané tisíci brouky kolem vás, jindy zase budete 15 minut otráveně střílet do jednoho blbého brouka, abyste se mohli posunout o deset metrů, kde vás čeká druhý kousek.
Z bláta do louže?
Zatím jsem hru jen hanil, proto ji pojďme trochu zpravit reputaci. Poměrně se vyvedl zbraňový arzenál. Do základního samopalu žádné náboje nepotřebujete, takže si musíte hlídat jen aby se vám nepřehřála. Zbraň je to vskutku účinná (především na základní warriory) a rádi se k ní budete vracet (protože vám také nic jiného nezbude – jiných nábojů je málo). Z dalších zbraní jmenujme například několik účinnějších variant samopalu (s granátometem, vyšší ráží,…), obdobu sniperky, brokovnici, raketomet nebo nutné granáty. Zbraně jsou všechny dobře využitelné a každá účinkuje trochu jinak na různé protivníky.
Těch bohužel není mnoho a ještě jsou v některých případech vyloženě „nepříjemní“. Nejde o obtížnost jejich zabití, ale spíše o jejich zpracování a chování (o AI se mluvit vůbec nedá). Například zoufalost nad zoufalost je setkání s plasma brouky v horách. Nečekejte žádnou specialitku na jejich eliminaci. Obrňte se trpělivostí, usedněte a deset až patnáct minut nepřetržitě střílejte vším co máte do části jejich hlavy a zadku. Jakmile padne, obrňte se trpělivostí ještě více a vyběhněte povraždit další dva. Je to škoda, protože vám tyto momenty kazí jinak slušně svižnou adrenalinovou akci.
"Obrňte se trpělivostí, usedněte a deset až patnáct minut nepřetržitě střílejte vším co máte do části jejich hlavy a zadku."
Remíza
|
Hodnocení hry
Redakce
Čtenáři
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 712 čtenářů
Odešla z Twitche, přesto je Amouranth stále nejsledovanější streamerkou světa
Kaitlyn Michelle Siragusa, vystupující na internetu pod přezdívkou Amouranth, se stále sluní na...
Nejlepší česká hra dekády se vrací. Kingdom Come 2 vyjde ještě letos
Dlouhých šest let museli fanoušci ohromného českého hitu Kingdom Come: Deliverance čekat na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Populární stránka pro sdílení modifikací nevydržela nápor fanoušků Falloutu
Stránka Nexus Mods, která je hlavním uzlem pro sdílení modifikací počítačových her, zaznamenala...
KVÍZ: Jak dobře znáte českou historickou hru Kingdom Come: Deliverance?
Čerstvě oznámené pokračování české hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance bude přímo navazovat na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu
Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...
Škoda představila závodní elektroauto, objeví se ve hře Gran Turismo
Poprvé ve víc než čtvrt století dlouhé historii závodní série Gran Turismo dostanou její hráči...
Autoři prvních The Elder Scrolls chystají novou hru. Má být zase obrovská
Dvojice herních vývojářů, která stála u zrodu dodnes oblíbené série The Elder Scrolls, představila...
Fallout 76 přivítal během jediného dne milion hráčů, vděčí za to seriálu
O tom, jak velký vliv může mít úspěšný seriál na již vydané hry, se přesvědčilo studio Bethesda,...
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...