|
K filmovému zpracování knihy jsme mohli mít spousty výhrad, a to včetně ohrané zápletky, jež se mohla zpracovat s mnohem větším citem. Ale když nic jiného, jedno se snímku upřít nedá, a to skvěle provedená adrenalinová akce ve skvělém sci-fi prostředí. Na stejnou kartu sázejí i Strangelite s touto připravovanou akční hrou z pohledu první osoby, jež na první pohled může připomínat Serious Sama, především díky tunám nejrůznějších monster, zde variací populárních a slizkých brouků. Na druhý pohled tyto sice uvidíme pořád, ovšem přibude ještě poměrně velký taktický element, kdy váš hrdina nesnese tisíce střel, ale ve jménu taktiky jen několik, a to ještě s použitím mohutného brnění. Navíc se zde objevuje prvek týmu, jehož velitelem se stanete. Při větších bitvách se na bojišti objeví týmů hned několik a vedle potřebné palebné podpory nabídnou i skvělý zážitek obrovských bitev, který si nezadá ani s těmi nejskvělejšími sekvencemi filmu. Pokud byste byli na všechno pouze sami, asi byste se pěkně zapotili, jelikož tvůrci se mohou pyšnit obřími zástupy nepřátel v každém levelu. Budou jich skutečně stovky a bez pořádných parťáků byste se z místa moc nepohnuli. Jejich úloha je poměrně jasná, odpoutat pozornost brouků od vaší osoby a poskytnut vám prostor. Lidští bojovníci se budou bít srdnatě a s trochou štěstí se postarají o jednodušší protivníky, ale tužší oponenti či vůbec všechny důležité akce budou na samotném hráči, který si tak v průběhu hry vypracuje skutečný status hrdiny. Naskytne se mu také pocit, že je skutečně vprostřed bitevní vřavy, ale díky výše zmíněným mechanismům se nevyhne ani velké zodpovědnosti, která na hráčově osobě bude ležet.
Všichni, kdo měli co do činění s filmem nebo i knihou se jistě třesou na zpracování rasy cizáků. Naštěstí si právě na ní dávají autoři hodně záležet. Dočkáme se tak klasických „zdržovačů“, do jejichž útrob stačí vpálit několik málo ran a tito lehnou popelem. Mnohem nepříjemnějšími se stanou masivnější brouci, kteří dají zabrat i skupince odhodlaných vojáků. V případě, že si je ale držíte od těla, nemají příliš mnoho šancí. Nechybí ani broučci, co se nebojí vás pěkně polechtat plazmou. Následují létavci i mozkoví brouci, kteří svou propracovanou smyslovou soustavou pohánějí všechny nižší druhy, jichž bude samozřejmě mnohem více, než jsme si zde pověděli. Půjde jak o monstra převzatá z filmu, tak i knihy a tvůrci se odhodlali i k vytvoření zcela nových, jimiž by šikovně zaplnili díry v designu. Pestrá škála by svou flexibilností měla pokrýt všechny potřebné aspekty a hráčům nabídnout dostatečnou originalitu. Těšit se můžeme i na zajímavé bosse, na jejichž likvidaci jak už to tak bývá bude nutno vyvinout enormní úsilí. Navíc by nejen tito měli disponovat pokročilou umělou inteligencí, čímž pádem jim bude vlastní přirozená ochrana úlu, tedy vrchních velitelství brouků. Každý typ nepřátelského vojáka by měl mít svou přesně danou funkci, kterou bude bez výjimky plnit, což se v případě, že vynaleznete slušnou taktiku může obrátit proti nim, jelikož nestihnou dostatečně rychle zareagovat například přebudováním útočné formace.
Bez pořádné zápletky by byl zážitek jen poloviční a i toho jsou si autoři vědomi, tudíž se rozhodli nějakou tu story zakomponovat. Příběh začíná výsadkem na Klendathu, tedy stejně jako film. Jak známo, tato akce se nevyvede podle představ a váš řadový voják může být ještě rád, že byl kapitánem zachráněn ze spárů jisté smrti. Podruhé svého svěřence uvidíte až po pěti letech, kdy se skrze úspěšné akce dostal až k nejelitnějším vojákům v galaxii a jako takový získal místo u speciálních jednotek, které mají po rozmachu brouků na starosti prakticky všechno – od obrany důležitých planet až po dobyvačné útoky. Příběh by sice neměl mít takovou roli jako například v RPG hrách, ovšem to neznamená, že byl odfláknut, ba právě naopak. Znalci knihy a především filmu si jistě budou pochvalovat věrohodnost, s jakou se ho autoři chystají zakomponovat. Měl by kopírovat zcela jinou dějovou linku, než jsme v nich měli možnost vidět a být naprosto jiný, avšak stále velice podobný. Narazíme na spoustu narážek a povědomých situací. Příběh se bude odehrávat ještě několik let po filmu, což vedle modernějšího vybavení a jiného rozložení galaxie znamená ještě výskyt zcela nových, ale neméně charismatických postav. Filmových událostí se dočkáme jen z menší části, ovšem ze zcela nového úhlu, což bude jistě přitažlivé. Mělo by však jít jen o jeden krátký úsek v první kampani, jejichž celkový počet se vyšplhal na pěkné tři. Každá z nich přinese zcela nový a originální pohled na věc a ve všech se dočkáme zcela původních akcí. Je to podobný způsob, jaký jsme měli možnost vidět již v povedeném Call of Duty, ovšem zde se vše bude odehrávat v tajemné budoucnosti na fiktivních světech a ne v dobře známých kulisách druhé světové války.
V jedné z misí je třeba zničit královnu brouků, ovšem jejím ochráncům - plasmovým broukům se podařilo zlikvidovat prakticky všechny výsadkové lodě, až na několik, mezi nimiž figurovala samozřejmě ta vaše. Podaří se vám přistát kdesi hluboko v nepřátelském prostředí, v jakési horské oblasti, kde sídlí právě plasma-brouci sloužící jako efektní děla. Je tedy třeba označit jejich přibližná stanoviště signál vysílajícími přístroji, aby se o tyto bořiče výsadku mohly postarat silné bombardéry z orbitu. V případě, že začnete s rozmisťováním blikajících vysílaček, uvidíte v dáli na dalších vrcholcích hor spojenecké týmy, kterak vykonávají tu samou činnost. To dává pocit, že se nacházíte ve skutečně fungujícím světě, kde klape vše jako švýcarské hodinky. Podmínku ale je, abyste vy vždy udělali ten rozhodující krok. Po úspěšném rozmístění signálů splní svůj úkol bombardéry a následuje mohutný výsadek dalších týmů, jež vám pomohou s naháněním královny. Jak vidíte, cíle misí se mění za běhu a zpočátku si nebudete nikdy jistí, co všechno vás čeká. Povětšinou je toho ale skutečně hodně, tudíž si připadáte jako ve skutečné válce, kdy žádný úspěch nepřijde sám od sebe, ale teprve až po urputné snaze.
Jedním z největších vrcholů hry by měly být obří bitvy, jež autoři přirovnávají například k Pánu Prstenů, což jak jistě uznáte, již něco znamená. Strangelite popisují souboj o brouky skvěle bráněný most, po jehož překročení to však teprve všechno začíná. Dostanete se do velkého údolí, kde na jedné straně stojí horda brouků a na druhé vaše jednotky. Do toho všeho navíc vstoupí nečekané zemětřesení, takže mohutný boj se stává ještě těžším a především atmosféričtějším. Oba tábory na sebe vyběhnou a setkají se někde vprostřed bitevního pole, kde začne skutečný boj o přežití. Podobných bojů zažijeme spoustu a autoři jsou na ně právem pyšní. Celkovým naturelem by Starship Troopers měli připomínat zmíněné Call of Duty nebo třeba Medal of Honor, kde se rovněž hrálo na podobnou strunu. Ani na pořádné zbraně nebylo zapomenuto. Protože v průběhu hry vystřílíte skutečně haldy nábojů, odhodlali se autoři k neomezenému střelivu v útočné pušce, jež se stane vaším nejvěrnějším společníkem. Přestože dokáže podávat kvalitní výkony, mnohdy bude třeba přesedlat na mnohem sofistikovanější zbraně, které se zatím autorům nechtějí odhalovat. Je však jisté, že zde se municí bude muset hodně šetřit, aby zbyla na skutečně důležité akce. Chybět by neměly ani granáty či nejrůznější brnění.
Grafická stránka určitě nebyla odstavena na vedlejší kolej, ale naopak se v této oblasti dočkáme skvělých hodů. Na prvních pohled se mi Starship Troopers velice zamlouvají a je vidět, že tvůrci vědí, co chtějí a jdou za tím bez zbytečných oklik. Čeká nás špičková akce, jíž by však bylo krátkozraké přirovnat k přeci jen trochu jednoduššímu Serious Samovi, i když i z něj budou přítomny některé prvky. Mnohem více vývojáři sází na solidní příběh bez zbytečných logických nesrovnalostí a především na mohutnou akci, jež by díky taktickým prvkům měla dosahovat skutečně špičkových kvalit srovnatelných s těmi nejlepšími produkty akčního žánru.
Index očekávání: 7/10