Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

RECENZE: Horor Stasis děsí brutálními pokusy na lidech

aktualizováno 
Nenápadná adventura Stasis přináší příjemný závan starých dobrých časů. Poznáte v něm sice spoustu povedených her, takže vypadá jako ubohá vykrádačka. Ale výborně se pobavíte.
70

Stasis

Platforma: PC
Výrobce: The Brotherhood

  • Připomíná staré klasiky
  • Hororová atmosféra
  • Nevýrazná grafika
  • Plné klišé

Herní karta

Stasis je další z úspěšných projektů vzniklých díky komunitnímu financování. Fanoušci tradičních point’n’click adventur přispěli na vývoj více než 130 000 dolarů (přes tři miliony korun) a nyní, vcelku překvapivě bez obvyklých odkladů, dostávají přesně to, co jim bylo slíbeno. Tedy poctivou, staromilskou, seshora viděnou a děsuplnou sci-fi adventuru.

Dead Space pro chudé

Po spuštění hry dostanete pocit, jako byste se vrátili o nějakých 20 let dozadu. Citlivější povahy a fandové Sanitaria možná ukápnou i nějakou tu slzičku. Ani si nedokážu vzpomenout, kdy jsem naposled u hry viděl poctivé předrenderované intro. Sice se v něm prakticky nic nestane, ovšem i tak pořádně navnadí.

Stasis (PC)
Stasis (PC)

Stasis

Samotná hra je na tom o poznání hůře. Ne, že by snad byla úplně ošklivá, ale kvůli nízkému rozlišení a stále stejným kulisám se rychle okouká. Co taky vymýšlet na opuštěném korábu letícím vesmírem, že?

Autoři od začátku útočí na nostalgické vzpomínání a celý Stasis je vlastně jen slepencem tisíckrát viděných klišé. Odškrtávejte si se mnou:

  • Hlavní hrdina s amnézii? Máme.
  • Záchrana milované ženy? Rovnou dvakrát.
  • Tajemný hlas ve vysílačce? Ale jistě!
  • Mrtvoly, které před smrtí neměly na práci nic lepšího, než si psát deníček? No jéje.
  • Pokusy na lidech? Mimozemští paraziti? Šílení vědci? Zmutovaná lidská troska, jež vás prosí o vysvobození z nekonečného utrpení? Ano, ano, ano a ještě jednou ano!

Dead Space, Vetřelci, Sanitarium, Symptom Pandorum, Orion Conspiracy a vůbec každé další povedené béčko posledních 20 let sloužilo autorům za zdroj inspirace. Což není tak úplně výtka, protože přes to všechno příběh drží pohromadě sám o sobě. Jen se nedokážu zbavit dojmu, že si vývojáři uvolnění z pout velkého investora mohli dovolit větší dávku osobitosti.

Stará škola jen na první pohled

O to víc zarážející je, že pod tou stylově ošoupanou slupkou nalezneme v podstatě moderní hru. Kdo by čekal, že nálepka „old school point’n’click adventura“ představuje naditý inventář, stovky možných kombinací, zapeklité puzzly a rozvětvené dialogy, mohl by být nakonec nehezky zaskočen. Tedy alespoň já jsem byl, protože jsem celou hrou projel prakticky bez zákysu.

Fotogalerie

Na každé obrazovce je předmětů jen pár, těch aktivních pak naprosté minimum. I kdyby bylo někdy potřeba využívat systém „všechno na všechno“, nebyl by to větší problém. Jediný potenciální zdroj problémů je nutnost správného načasování některých akcí, což v neúspěšném případě skončí smrtí hlavního hrdiny a loadingem. Mimochodem za smrti se odemykají achievementy a jsou často nápaditě brutální.

Nakonec je to stejně jen na vás, jestli výsledek budete vnímat jako poctu zapomenutým legendám, nebo prvoplánovou vykrádačku. Já se bavil výborně.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

70 %

Čtenáři

73 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 28 čtenářů



Nejčtenější

Druidstone: The Secret of Menhir Forest
Chystá se nová hra od autorů Legend of Grimrock

Pod názvem Druidstone se skrývá retro hra na hrdiny s tahovými souboji na čtverečkové mapě připravovaná autory, kteří stojí za dvěma díly populární...  celý článek

Blackwood Crossing
RECENZE: Blackwood Crossing vypadá jako špičkový animák od Pixaru

Dětství sourozenců Finna a Scarlett bylo poznamenané tak dramatickými událostmi, že navždy změnily chod jejich životů. Celý Blackwood Crossing je jejich...  celý článek

Oblivion
Velikost přirození či chrochtání. Nejpodivnější úpravy „vzhledu“ postav

Úpravy vzhledu postav jsou ve hrách velmi populární. Na začátku byla snaha o to, abychom se mohli s postavou co nejvíce sžít. Hráče však možná více baví...  celý článek

Zaklínač 3:  O Víně a krvi
Autor knih o Zaklínači žárlí na úspěch hry

Spisovatel Andrzej Sapkowski tvrdí, že popularita jeho knížek pomohla hernímu zaklínači stát se hitem, nikoli naopak.  celý článek

Marvel’s Guardians of the Galaxy - The Telltale Series
RECENZE: Adaptace Strážců Galaxie je až příliš velkou sázkou na jistotu

První epizoda nového interaktivního seriálu od Telltale je za námi a naše dojmy jsou rozpačité. Byť je obsah bezesporu kvalitní, už se pomalu začíná zajídat.  celý článek

Další z rubriky

The Keep
RECENZE: Český The Keep je vydařený dungeon ze staré školy. A nestojí moc

Čekání se vyplatilo. Po třech letech vyšla upravená a vylepšená PC verze krokovacího dungeonu The Keep. A hraje se jedna báseň.   celý článek

Lego Worlds
Vysněnou virtuální hračku kazí bugy a špatné ovládání. Recenze Lego Worlds

Lego Worlds, vysněná virtuální hračka pro všechny milovníky slavných kostiček, se po dvou letech „válení“ v nedokončené verzi na Steamu konečně dostává na naše...  celý článek

Yakuza 0
RECENZE: V Yakuze 0 mlátíte mafiány, vedete klub s hosteskami a rybaříte

Herní plocha je na dnešní poměry až směšně malá, ale tolik různorodé zábavy jako tady zažijete jen málokde. V této hře se úplně vše splnit snad ani nedá.  celý článek

Advantage Consulting, s.r.o.
JUNIOR HR KONZULTANT PRAHA

Advantage Consulting, s.r.o.
Praha
nabízený plat: 20 000 - 30 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.