Ilustrační fotografie

Ilustrační fotografie | foto: AP

Ze zrušení některých slev vývojáři profitovali, vyplývá ze statistik

  • 0
Upravený koncept slevových akcí na Steamu vedl k prodeji většího množství her. Provozovatel služby totiž zrušil bleskové nabídky a hry již nejsou za nižší cenu dostupné jen po krátkou dobu, nýbrž během trvání celého slevového období.

V minulosti se tak nabídka v průběhu dnů měnila. Během letošních svátků však byly veškeré tituly zlevněné po třináct dnů, během nichž zimní akce probíhala. A podle statistik Steamu se změna vyplatila.

Provozovatelská společnost Valve věřila, že úpravou může lépe posloužit zákazníkům, kteří během akce distribuci navštíví jen jednou, či dvakrát. „Zároveň jsme změnu vnímali jako šanci, jak zákazníkům každý den ukázat větší množství titulů,“ píše Valve v analytické zprávě.

Steamu se podařilo lidi motivovat, aby prozkoumávali frontu her, která zákazníkům doporučuje tituly v závislosti na jejich předchozích nákupech.

Odměnou totiž byly sběratelské karty, které bylo možné získat až třikrát denně. A někteří návštěvníci platformy tak denně viděli až 36 odlišných produktů. Oproti předchozím akcím tak zákazníci spatřili třikrát větší množství her.

Slevové akce na Steamu v rámci Vánoc 2015

To následně vedlo k většímu počtu prodaných her a navýšení titulů, které uživatelé přidávají na svůj seznam přání. To prospělo zejména méně populárním titulům, které nepatří mezi 500 nejprodávanějších her.

„Tato skupina během akce nashromáždila 35 % z celkových zhlédnutí (produktových stránek), což je oproti loňské zimní akci více než čtyřikrát tolik. A nejde jen o návštěvy, v této skupině také stouply prodeje a to o 45 %.“

Méně známým hrám podle dřívějších statistik prospěla zmiňovaná fronta her, kterou Steam hráčům zobrazuje na základě jejich zájmů. Lépe se díky tomu prodávají tituly, které se na hlavní stránce Steamu nikdy nemají šanci objevit.