Valve Steam | foto: BW

Názvy her jsou stále kratší, ukázal průzkum na Steamu

  • 8
Jaký je nejdelší název hry na Steamu? Která barva převládá v propagačních obrázcích? Na tyto a mnohé další zásadní otázky našel odpověď nezávislý vývojář Tim Garbos.

Herní vývojář Tim Garbos si dal tu práci a podíval se na data z digitálního obchodu Steam z mnoha nečekaných pohledů.

Podobných nepostradatelných informací je teď Garbosův twitterový účet plný.

Využil k tomu internetovou stránku Steam Spy, která shromažďuje data z profilů na Steamu. Sice neoficiálně, ale až překvapivě přesně. Namísto obvyklého sledování prodejů a průměrné herní doby, na něž se tento nástroj převážně používá, se Garbos zaměřil na různé nepodstatné, o to však zábavnější statistiky.

Věděli jste třeba, že se neustále zkracují názvy her? Z průměrných 25,7 znaků v roce 2004 poklesl během 13 let jejich počet na současných 16,6. Nejdelší název na celém Steamu patří jedné z epizod adventurní série od Telltale, která se celým jménem nazývá „Tales of Monkey Island Complete Pack: Chapter 4 - The Trial and Execution of Guybrush Threepwood“, což je dohromady 96 znaků.

11.července 2017 v 12:29, příspěvek archivován: 21.července 2017 v 09:20

@Steam_Spy What is a good game title? It's exactly 6 characters long according to @Steam_Spy data. #indiedev #gamedev P.S. Longest title is 94 chars. https://t.co/xW4OR9UAAh

Nezávislý vývojář TIm Garbos

Nejvíc na odbyt jdou hry, které mají jméno skládající se z pouhých šesti znaků. Zato pokud jejich názvy obsahují člen „the“ nebo jsou celé napsané kapitálkami, prodávají se v průměru méně než ty ostatní. Her, které v popiscích uvádějí nějaký tvar mužských zájmen, je přibližně o 5 % víc než těch, které uvádějí zájmena ženská.

Garbos se ovšem nezaměřil jen na hraní se slovy, podíval se i na obrázky. Asi byste si tipli, jaká barva se nejčastěji používá pro propagaci steamových her. Ano, je to červená, barva krve. A taky lidské kůže a ohně, pokud tedy přijmeme Garbosovo zjednodušení na šest barevných kategorií. Nejméně je na obrázcích zelené.

11.července 2017 v 11:46, příspěvek archivován: 21.července 2017 v 09:21

Is the future of Steam games looking BRIGHT or DARK? It's getting pretty dark, 60%+. 2007 was the darkest year ever. #gamedev #indiedev https://t.co/axveWvruqn

Podobně zásadních informací najdeme v celém průzkumu mnohem víc. Co z toho vyplývá? Vůbec nic, pokud se tedy nechystáte zrovna vydávat na Steamu vlastní titul. Pak bych pořádně zvážil, zda se stát součástí davu, nebo se naopak chtít odlišit za každou cenu.