„Chceme vám vrátit ten Steambox,“ ilustrační fotografie z Valve.

„Chceme vám vrátit ten Steambox,“ ilustrační fotografie z Valve.

Vývojáři po čtvrt roce hodnotí reklamační politiku Steamu

  • 5
Když digitální distribuce Steam ohlásila možnost vracet hry, strhl se kolem této funkce povyk. Autoři menších nezávislých her koncept vnímali jako nebezpečný, hráči zase argumentovali slovy, že dobrý titul po dvou hodinách vracet nebudou.

Pravidla jsou jednoduchá. Pokud neodehrajete více než dvě hodiny, můžete na Steamu zakoupenou hru do čtrnácti dnů vrátit. Od uvedení funkce do provozu se změnily některé drobnější parametry. Vývojáři například nově vidí důvody, pro jaké hráči titul vrací. Základní koncept je však stále stejný.

Server PC Gamer v souvislosti s tím vyzpovídal několik tvůrců z menších studií. Reakce byly spíše kladné, vývojáři přesto věří, že Steam ještě bude systém muset upravit.

„Jako hráč mohu docenit snahu Valve o neustálé zlepšování zákaznického zážitku,“ prohlásila Erin Reynoldsová, návrhářka hororové hry Nevermind. „Jako vývojáře mě také těší, že se někdo nemusí zatěžovat s hraním titulu, který prostě není pro něj, když ho zakoupil omylem,“ píše v humorném duchu. Naráží tím na možnost vrátit hru se zdůvodněním, že její nákup nebyl úmyslný.

Vývojář Joe Brammer ze společnosti Deco Digital pro změnu zmiňuje, že vrácení hry může mít pro tvůrce i pozitivní dopad. V uživatelském hodnocení hry se pak objevuje méně jedovatých příspěvků, které vycházejí například z jedné hodiny hraní.

Jako problém však kreativci vnímají fakt, že všechny tituly lze bez rozdílu vrátit do dvou hodin. Řadu působivých projektů přitom v tomto čase můžete dohrát.

Zakladatelka studia Glass Bottom Games Megan Foxová tak říká: „Znepokojuje mě, že jde o přístup ve stylu ‚jedna velikost pro každého‘, který je zjevně navržený s ohledem na velké hry, co při vydání stojí tisícovku.“

„Dva týdny a dvě hodiny dávají naprostý smysl u her jako je Far Cry 4, ale podívejte se na něco jako The Stanley Parable. Hru v pohodě dohrajete do dvou hodin a nejspíše ji můžete spokojeně odložit,“ dodává Foxová.

Tvůrci se obecně obávají zneužívání systému. Věří však, že Valve v dlouhodobějším horizontu problémy ošetří a z reklamací budou profitovat všechny zúčastněné strany.


Témata: Steam, Valve