Hlavní deviza hry tkví v originálním pilotování ponorky. Zatímco na horním displeji sledujeme dění, na tom dolním pomocí dotykového pera pilotujeme stroj. Mimochodem, zapnuté prostorové 3D vypadá velmi hezky a nepůsobí ani při hraní nijak rušivě.
U nejjednodušší ponorky pohyb obstarávají posuvníky určující rychlost a ponor, u dalších dvou typů je ještě kolo určující sklon. Řízení ponorky je těžkopádné, ale velmi zábavné.
Před torpédy ochrání maskování, ale jen do doby, než jeho používáním spotřebujeme veškerý dostupný vzduch. Ten doplníme, stejně jako životy, vynořením na hladinu.
Některé zásahy torpédem, minou, či pouhé špatné pilotování rozezní alarm, přičemž na spodní obrazovce začne vnikat do ponorky voda. V takovém okamžiku se stává ponorka neovladatelnou až do okamžiku, než dotykovým perem místo svaříme. Nápad je to jednoduchý, ale výborně buduje atmosféru. Alarm se totiž obvykle rozezní ve vypjatých situacích, kdy provádíme složitý manévr, nebo když jsme pod palbou.
Žánrově hra osciluje někde na pomezí akční hry a hry na postřeh. Ať už je cíl mise jakýkoliv, vždy se musíme s ponorkou dopravit z jednoho konce mapy na druhý. Když už zvládneme ovládání, další nástrahy představují jiné ponorky, lodě, ale i nastražené miny a vodní proudy. Často si musíme torpédem uvolnit cestu a vymyslet ten správný trik pro postup vpřed. Neočekávejte žádné mozek drásající hádanky, je to spíš o zapojení důvtipu. Proti nám hraje i časový limit přidělený ke každé misi.
Po úspěšném splnění mise následuje minihra, kdy vysuneme periskop a torpédy potápíme lodě. V případě úspěchu si zpřístupňujeme různé obtisky, kterými si (vždy jedním) vylepšíme ponorku. Každý obtisk nabízí jinou výhodu, například sníží obdržená zranění nebo prodlouží čas mise. Poslední zpestření představuje tahová strategická hra, která nám ale k srdci nijak nepřirostla.
Největší problém hry spočívá v její délce. Hra nabízí pouhých sedm misí, přičemž k otevření posledních dvou musíme všechny předchozí dokončit za všechny tři typy ponorek. Pokud misi jednou dokončíte, při dalším hraní se na obrazovce zobrazuje virtuální já toho, kdo misi pokořil v nejlepším čase. Alespoň něco.
Ale i s tímto laciným trikem, který uměle prodlužuje herní dobu, nám statistiky ukazují zhruba 5 hodin hraní. A to je za hru, prodávající se za plnou cenu trochu málo. Na druhou stranu jde o titul, který patří do první vlny her pro 3DS, což dává naději, že cena by mohla časem padnout. A v takovém případě vám Steeldiver rádi doporučíme.