Stranglehold by měl patřit k té várce her, která nám v celé kráse ukáže moc next-generation systémů, případně hodně výkonných PC. Námět je k tomu ostatně jako dělaný. Relativně jednoduchá akce s evidentním vzorem v Maxi Paynovi, ale především parádní téma. Stranglehold má totiž být herním pokračováním brutálního snímku Hard Boiled, ve kterém spojili své síly hlavní představitel Chow Yun-Fat s dnes už kultovním režisérem Johnem Woo. Pro oba tento film znamenal skok do vyšší hollywoodské ligy, kde se více než slušně etablovali. Nyní se zřejmě chtějí prosadit i ve virtuálním světě, a mají našlápnuto velice slušně. Chow Yun-Fat propůjčí svůj hlas i tvář známému hrdinovi – inspektoru Tequilovi. John Woo se pak postará o patřičně efektní a umělecké ztvárnění celého zážitku. Pozitivní je, že především druhý jmenovaný se na hře podílí opravdu aktivně a ve vývojářském týmu má jedno z hlavních slov.
Od flašky piva, přes barovou stoličku či restaurační stůl, až po obrovský zvon na stěně – všechno můžete rozmlátit podle svých představ.
Prezentovat nějaký příběh je slušností, a tak Stranglehold určitou zápletku má. Ale v zásadě vám může být jedno, že ruská mafie unesla vaší ženu a soustředit se jen na důsledky, které tato jejich nerozumná akce vyvolala. Hlavně se bude pohříchu hodně střílet! Přitom nasazuje Woo všechny poznávací znaky svých filmů. Efektní zpomalené záběry, akrobatické scény i střelbu z dvou zbraní zároveň. Nechybí nic, co by pořádně drsná, krvavá akce měla mít. S hodně ohebným inspektorem budeme v zajímavých prostředích skákat přes stoly, lavice, vytvářet si vlastní krytí atd. Opravdu to hodně připomíná Maxe Payna, ale musíme doplnit, že Remedy Entertainment v případě newyorského policisty notně opisovali i z Hard Boiled. Strangleholdem by se tak kruh měl do jisté míry uzavřít. Nehledě na to, že hra vypadá o několik tříd lépe, než Max Payne 2. Vždyť také běží na dnes těžko překonatelném Unreal engine 3. Grafika vypadá skutečně skvěle, obzvlášť když se něco rozbije. A vězte, že se toho rozbije opravdu hodně. A to především vaším přičiněním!Od flašky piva, přes barovou stoličku či restaurační stůl, až po obrovský zvon na stěně – všechno můžete rozmlátit podle svých představ. Navíc to díky licencovanému fyzikálnímu enginu Havoc vypadá naprosto uvěřitelně, jakoby bylo naprosto přirozené interiéry postupně zdemolovat na nejmenší částečky. V přestřelkách praskají židle, stoly se lámou, skleněné střepy z lustru padají na všechny zúčastněné. Můžeme dokonce zničit každou jednu dlaždičku na stěně. V případě, že disponujete raketometem nebo obdobně mocnou zbraní, není problém očesat úroveň až na samotný beton. Kompletní přestavby, jako třeba v Red Faction, dosáhnout sice nelze, ale za to zůstává veškerý bordel hezky ležet na zemi tam, kde podle fyzikálních propočtů skončil. Samozřejmě jen tehdy, pokud máte dostatečné množství operační paměti a mocnou grafickou kartu, která by všechny ty, pro mnohé zbytečné, detaily zvládla. Grafické nastavení půjde pochopitelně notně ořezat, jedinečný zážitek z všudypřítomných efektů však opadne.
Ovšem násilí je druhořadé ve srovnání s choreografií skvěle esteticky vyvedených přestřelek, které vypadají takřka jako hodně krvavý balet.
Novináři, kteří měli možnost hru ozkoušet na vlastní kůži, dávají k dobru zážitek, kdy na začátku jednoho z levelů strávili dlouhé minuty pouze ve velice omezené kuchyni jedné ze stylových čajoven. Obyčejné rozstřílení lednice je neskutečně bavilo, a co teprve pak, když v mrazáku objevili perfektně animované prase. Co s ním udělali? Prý skončilo na hadry. Teprve po objevení spousty podobných detailů se vrhli do samotné akce, která je samozřejmě ještě o dost záživnější. Nepřátelé jsou rozděleni skutečně do mnoha zásahových zón a podle toho, do jaké z nich se trefíte, se také realisticky chovají. Jakmile se je podaří zneškodnit, padají k zemi buď s pomocí rag-doll efektu, případně sehrají jednu z velkého množství umírajících sekvencí. Při tom všem se zjevně nešetřilo kapalinou červené barvy, takže jestli by nějakou hru rozhodně děti hrát neměli, bude jí Stranglehold. O to lepší zážitek zprostředkuje dospělým.Ovšem násilí je druhořadé ve srovnání s choreografií skvěle esteticky vyvedených přestřelek, které vypadají takřka jako hodně krvavý balet. To začíná a zároveň je nejpatrnější u hlavní postavy. Inspektor Tequila je nesmírně agilní. Elegantně se skluzem dostane přes překážky, dokáže vyběhnout po obyčejném zábradlí nebo si třeba vyběhne dva tři metry po stěně nahoru, aby se odrazil a dostal se do výhodnější pozice v bitevní vřavě. Jakmile stojí hrdina poblíž nějakého interaktivního předmětu, začne tento maličko světélkovat – přesně tak, aby to bylo patrné, ale rovněž aby nedošlo k devastaci atmosféry. Když v takové chvíli stisknete určenou klávesu, provede Tequila jeden ze svých speciálních manévrů. Uveďme si příklad. V již zmíněné čajovně jdete kolem výčepu, když v tom vás přepadnou tři protivníci. Začínáme pálit, přičemž zároveň skáčeme ke straně, kde stojí servírovací vůz. Ten nabádá svým světélkováním – neváháme a mačkáme akční klávesu. Tequila na vozík naskakuje a rozjíždí se směrem k nepřátelům. Spolu s tím se ještě spouští tzv. Tequila Time, kdy dochází ke zpomalení, díky němuž můžeme zlořády naprosto v klidu zlikvidovat.
Opravdu to hodně připomíná Maxe Payna, ale musíme doplnit, že Remedy Entertainment v případě newyorského policisty notně opisovali i z Hard Boiled.
Jelikož byla tato akce provedena takřka dokonale, přímo filmově, dostáváme za ní čtyři z pěti možných stylových bodů. Jejich prostřednictvím se postupně doplňuje Tequilova největší libůstka, která nese prozaický název Tequila Bomb. Jste-li kupříkladu obklopeni mnoha nepřáteli a máte tuto serepetičku nabytou, jde se na věc a přichází opravdový Woo. Přichází jeden filmový závěr za druhým, v nichž se inspektor jakoby nic točí kolem své osy a likviduje padouchy s nesmírnou lehkostí. Občas vystřelí jen tak naslepo, jindy zase střílí pod paží. Prostě krvavá lázeň podpořená snad nejlepší kamerou, jaká se kdy ve hrách objevila. A samozřejmě nechybí ani holubice, což je známý atribut Johna Woo. Tvůrci tvrdí, že Tequila Bomb bude hned v několika variantách, které se budou lišit. V původních verzích dokonce kamera sledovala jednotlivé kulky přímo až k cíli a odmlčela se teprve tehdy, když už bylo pro nešťastného jedince po všem. To ale Midway nakonec, coby snad až příliš brutální detail, vyškrtl. My bychom se za vrácení rozhodně nezlobili. Ale i kdyby nenastalo, rádi si na Stranglehold těch pár měsíců počkáme, protože není pochyb, že bude stát opravdu za to.Index očekávání: 95%