Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Stranglehold - Max Payne podle Johna Woo

  12:00
Pro herní průmysl může být ctí, když se v něm angažuje hollywoodská hvězda. Tou režisér John Woo bezesporu je a chce svůj um předvést v tvrdé akci na způsob Maxe Payna s nextgen technologiemi. Podle všeho to vypadá na úspěch.

Stranglehold Aby se proslulí filmaři podíleli přímo na samotném herním vývoji, nebylo donedávna příliš zvykem. Jenže peníze videoherního businessu časem přilákají každého správného obchodníka, možnosti interakce pak i pokrokové umělce. Není tomu tak dávno, co si Vin Diesel založil vlastní herní firmičku Tigon Games, s jejíž nezanedbatelnou pomocí vznikl parádní titul Chronicles of Riddick. Ještě před Dieselem oznámil vstup do našeho oblíbeného odvětví i proslulý režisér John Woo. Psal se rok 2003, kdy natěšenému počítačovému publiku představil společnost Tiger Hill Entertainment. Ta sice postupně vyšuměla, což se naštěstí nestalo jejímu vlajkovému titulu Stranglehold, který si pod svá křídla vzal Midway i se všemi hlavními aktéry případného úspěchy a má s ním logicky velké plány.

Děj nabídne dvě postupně se prolínající linie: první obsáhne klasickou práci policisty bez skrupulí, jenž bojuje proti organizovanému zločinu v Hong Kongu, druhá pak představí osobní drama v podobě záchrany unesené manželky v Chicagu

Stranglehold navazuje na kultovní snímek Johna Woo – Hard Boiled – proslavený především brutálními a neuvěřitelně šťavnatými přestřelkami. Vrátí se oblíbený hlavní hrdina, inspektor Tequila i jeho představitel Chow Yun-Fat,Stranglehold bez něhož by role nebyla ani z poloviny tím, čím byla a být má. Scénáristé nás zavedou do typického noir světa ne nepodobného dnes již legendárnímu Maxi Paynovi. Od něj Stranglehold opisuje možná až příliš nápadně, jelikož nejen příběh, který by měl být emočně velmi vypjatý, nikoliv však kdovíjak originální, nese významné znaky podobnosti. Děj nabídne dvě postupně se prolínající linie: první obsáhne klasickou práci policisty bez skrupulí, jenž bojuje proti organizovanému zločinu v Hong Kongu, druhá pak představí osobní drama v podobě záchrany unesené manželky v Chicagu, kde jí z dosud neznámých důvodů vězní ruský mafián. Milý inspektor Tequila se tak dostane do nezáviděníhodného morálního rozklížení, kdy pro něj nebude zrovna jednoduché zůstat dobrým policistou a milujícím manželem zároveň. Časem se proto nevyhnete postupům, které by vaši nadřízení zřejmě neodklepli. Z dostupných informací vyplývá, že půjde o celkem lineární záležitost, až na výjimky tedy nečekejte široké rozhodovací pravomoci jako třeba v Knights of the Old Republic. Ostatně Stranglegold není RPGčkem, nýbrž čistokrevnou akcí.

Stranglehold John Woo si v Hollywoodu udělal jméno především svým perfekcionismem v akčních scénách, o nichž všeobecně platí, že si je málokdo dovede představit ještě efektnější. Stejný přístup chce režisér a nyní i herní designér zvolit i v případě Stranglehold. Nabídne jednoduchý, vyvážený a především silně strhující zážitek okořeněný vším, co se John za dlouhá léta své praxe naučil. Výsledek nám i po této stránce silně připomíná Maxe Payna, což ovšem není myšleno jako tvrdá výtka, ostatně kvalitních klonů tohoto newyorského poldy je pořád minimum.

Výsledek nám i po této stránce silně připomíná Maxe Payna, což ovšem není myšleno jako tvrdá výtka, ostatně kvalitních klonů tohoto newyorského poldy je pořád minimum.

Od vydání druhého Maxe už ale uplynulo něco vody, čehož si je Midway dobře vědom a tasí proto mnohem širší arzenál, a to jak zbraňový, tak především pohybový. Základem kupodivu bude zpomalování času, které nabídne dostatek příležitostí k vykonávání gymnasticko-akrobatických parádiček v čele s letmým střílením ve skoku, sjíždění zábradlí, pohupování se na lustrech atd. Jednoduše každý designérský prvek bude mít své opodstatnění a je jen na hráčích, zda se ho rozhodnou využít či nikoliv. Levely mají být koncipovány tak, aby se na sebe jednotlivé triky Stranglehold daly postupně nabalovat, což z nich při troše umu udělá úctyhodné sekvence, které bychom si pak měli vychutnávat v replayích. Vedle interiérů jako je bar, skladiště, hotelový vestibul, ale i venkovních prostor, kupříkladu pulzující tržiště. Každé prostředí nabídne svá specifika a budete-li si chtít hru skutečně užít, vyplatí se je naučit. Hlavně proto se tvůrci domnívají, že nezůstanete u jednoho projití hrou, ale v rámci vylepšování se zkusíte další efektní kousky.

Co se týče multiplayeru, byli jsme poměrně překvapeni zjištěním, že se s ním počítá, a to dokonce v míře větší, než malé. Přesto o něm neví prakticky nic, ovšem je pravda, že služba Live u konzole X-BOX 360, na níž se hra také vyvíjí, klade na vývojáře značné nároky, čímž pádem máme důvod k optimistickým prognózám. Ony totiž skvělé přestřelky, pokud se nic nepokazí, snad ani nemohou dopadnout jinak než výborně a možnost vyklepnout v nich pár kámošů se vždycky cení.

Stranglehold Rozpočet Strangleholdu musí být zřejmě velmi nafouknutý, což svědčí o velkých nadějích, které do tohoto projektu Midway vkládá. Z čeho tak soudíme? Inu, autoři si neváhali licencovat zřejmě nejpokročilejší grafický engine dneška – Unreal 3.0, a aby toho náhodou nebylo málo, vytáhli z kapsy i pár dolarů na fyzikální nástroj jménem Havoc, na jehož základě vznikla technologie „Masive Destructibility“ umožňující zničení v podstatě všeho, na co ve hře narazíte. Zrovna těmto marketingovým řečem bychom nepřikládali valnou váhu, protože už jsme je slyšeli několikrát a ještě nikdy nešlo rozsekat úplně všechno. Na druhou stranu, Stranhlehold klidně může nastavit novou laťku, i když o dokonalé naplnění slibu zřejmě nepůjde.

Co se týče multiplayeru, byli jsme poměrně překvapeni zjištěním, že se s ním počítá, a to dokonce v míře větší, než malé.

Stranglehold působí v první řadě velice svěže, i když jeho příběh mnoho světla nepobral. Tak nějak ale cítíme, že se bude hrát moc příjemně. Má v tom prsty zajímavý trailer i vzpomínky na Maxe Payna, jehož intenzivní zábava nás spolehlivě pohltila. A když nám někdo řekne, že Stranglehold bude ještě mnohem lepší, příjemně nás svrbí prsty. Snad půjde o krásný dáreček pod stromeček, jak je slibováno.

Index očekávání: 90%

Autor:
Témata: Umělec
  • Nejčtenější

Odešla z Twitche, přesto je Amouranth stále nejsledovanější streamerkou světa

Kaitlyn Michelle Siragusa, vystupující na internetu pod přezdívkou Amouranth, se stále sluní na...

Nejlepší česká hra dekády se vrací. Kingdom Come 2 vyjde ještě letos

Dlouhých šest let museli fanoušci ohromného českého hitu Kingdom Come: Deliverance čekat na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Populární stránka pro sdílení modifikací nevydržela nápor fanoušků Falloutu

Stránka Nexus Mods, která je hlavním uzlem pro sdílení modifikací počítačových her, zaznamenala...

KVÍZ: Jak dobře znáte českou historickou hru Kingdom Come: Deliverance?

Čerstvě oznámené pokračování české hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance bude přímo navazovat na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu

Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...

Autoři prvních The Elder Scrolls chystají novou hru. Má být zase obrovská

Dvojice herních vývojářů, která stála u zrodu dodnes oblíbené série The Elder Scrolls, představila...

85 %

RECENZE: Stellar Blade je poctivá řežba, která se nebojí násilí ani erotiky

Měla to být jen klasická výplňovka vydavatelského plánu ve slabším období roku, nakonec se však...

Fallout 76 přivítal během jediného dne milion hráčů, vděčí za to seriálu

O tom, jak velký vliv může mít úspěšný seriál na již vydané hry, se přesvědčilo studio Bethesda,...

V Assassin’s Creed Hexe budeme hrát za čarodějnici

Assassin’s Creed Hexe se má odehrávat v 16. století během čarodějnických procesů v Evropě. Půjde o...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

Manželé Babišovi se rozcházejí, přejí si zachovat rodinnou harmonii

Podnikatel, předseda ANO a bývalý premiér Andrej Babiš (69) s manželkou Monikou (49) v pátek oznámili, že se...

Sexy Sandra Nováková pózovala pro Playboy. Focení schválil manžel

Herečka Sandra Nováková už několikrát při natáčení dokázala, že s odhalováním nemá problém. V minulosti přitom tvrdila,...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...