Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Streets of Moscow: Nic pro slabé nátury

  0:02aktualizováno  0:02
Čas od času se objeví opravdu špatné arkádové závody. Něco jako Streets of Moscow.
20

Streets of Moscow

Platforma: PC
Výrobce: Gaijin Entertainment

  • hýbe se to
  • špatný jízdní model
  • grafika a zvuky
  • nezáživnost

Téměř nehratelná arkáda, která nestojí za hráčovu pozornost. Nepovedlo se téměř nic - jízním modelem počínaje a technickým zpracováním konče.

Herní karta

Streets of Moscow

Streets Of Moscow (PC)Špatné hry se prostě čas od času objevují. Svým způsobem lze jejich přítomnost označit za přínosnou. Při hraní opravdu špatného titulu si totiž uvědomíme, že ta průměrná hříčka, se kterou jsme přišli do styku minulý týden, aspoň za něco stála.

Nebudu dlouho chodit okolo horké kaše a rovnou na vás vyvalím, že titul jménem Streets of Moscow (SOM) je propadákem na plné čáře. Jeho jediným štěstím zůstává fakt, že od něj nikdo nic nečekal a nebýt této recenze, tak by o něm dost možná ani nikdy neslyšel.

Vězte, že před námi stojí závodní titul, v němž se nám dostane možnosti prohánět se ulicemi Moskvy v jednom z mnoha aut. Jako třešinka na dortu zde nechybí možnost tuningu našeho „krasavce“.

Osobně jsem k SOM přistupoval ryze neutrálně a má očekávání nebyla nijak vysoká. Streets Of Moscow (PC)První dojmy vše uvedly na pravou míru a okamžitě nebylo pochyb o tom, že tahle jízda bude o nervy.

SOM vás tak nemotivuje k dalšímu hraní klasickými zbraněmi, jako je třeba odemykání nových vozů nebo dalších zajímavých okruhů (tento systém zde ale také „funguje“). Tady se bude vše točit okolo touhy vydržet další závod a nezbláznit se při tom. Kolikrát jsem k tomu neměl daleko.

Nepamatuji si titul, proti němuž bych si během úvodních minut vytvořil takovou averzi, jako tomu bylo právě zde. SOM totiž selhává ve všech směrech, v nichž může závodní hra selhávat: jízdní model, grafika, automobily, a kdybych nebyl hrou výjimečně otupěn, mohl bych pokračovat dále.

Jízdní model

Naprosto nefunkční paskvil, který znemožňuje uspokojivé hraní na jakémkoli ovladači. Jediné, co jakž takž fungovalo, byla jízda dopředu. Jakmile se pokusíte vyhnout libovolné Streets Of Moscow (PC)překážce, ať už je to protivník nebo civilní vozidlo, zjistíte, že to dost dobře nejde. Pokud podržíte směrovou klávesu trošku déle, tak se auto z nepochopitelných důvodů smýkne, jakoby někdo prudce trhnul volantem.

V praxi pak vlastně nemáte možnost, jak se vyhnout protijedoucímu vehiklu, protože do něčeho vletíte tak jako tak.

U arkádových závodů bych navíc nečekal, že bude činit problém přejet například přes obrubník. Zde se tyto pokusy nesetkávaly s příliš velkým úspěchem.

Na řadu pak přichází model poškození, jehož zpracování ale také nestojí za nějaké kladnější slovíčko.

Základní herní idea

Ta na papíře nevypadá vyloženě špatně. Ve hře funguje systém zkušeností a potažmo úrovní, které získáváme za různé jezdecké úkony. Na základě toho, na jaké jsme zrovna úrovni, se nám odemykají nová vylepšení a vozidla. Ty si potom můžeme za peněžitý obnos pořídit.

Streets Of Moscow (PC)Další podstatnou věcí je fakt, že se před námi rozprostírají ulice Moskvy, kterými si můžeme kroužit dle libosti a případně dojet na místo na mapě, jež označuje výskyt závodu.

Upřímně řečeno, ocenil jsem, že tato procedura není nezbytná a stačí zvolit závod přes herní menu. Zpracování města nelze označit jinak, než jako ošklivé a to se ještě sám sobě divím, že jsem neužil hrubšího termínu.

Ulice Moskvy jsou navíc napěchované automobily a ať bylo nastavení hustoty dopravy sebenižší, pořád byl provoz příliš hustý. Vzhledem k výše popsané „kvalitě“ jízdního modelu to lze označit za další tragédii.

Míra frustrace – Nuselský most

Ano, titulek k tomuto textíku je velmi nadsazený, ale našly se i chvíle, kdy nebyl tak daleko od pravdy.

Na tomto místě nelze udělat nic jiného, než poznamenat, že k hraní titulu se budete přemáhat s velkými obtížemi, a pokud se ke koupi navzdory recenzi odhodláte, pak nejspíš budete svých peněz litovat (a to SOM stojí jen tři stovky).

Upřímně řečeno, já jsem dost dobře nevěděl, co si mám o hře myslet a ani jsem neměl sebemenší chuť dále zkoumat veškeré možnosti, jež SOM nabízí. Nakonec jsem u titulu strávil několik hodin a sám sobě se divím, že jsem po tom všem schopen napsat tyto řádky.

Dost možná se hra jen krutě netrefila do mého vkusu, ale opravdu pochybuji, že se najde mnoho lidí, u nichž se tak stane.

Mezi opravdové pohromy se řadí i modely vozidel. Ty buď připomínají některé z reálných vozidel (s licencemi zde nepočítejte), nebo se dají bez ostychu zařadit mezi kousky z automobilového panoptika.

Samotné závodění

Streets Of Moscow (PC)Některé z důvodů proč zde hra selhává, jsem popsal výše. Jen dodám, že herní módy v oblasti závodů nepatří mezi nikterak originální (klasický závod, drag race, kaskadérská jízda, „znič, co můžeš“ atd.) a ani nijak zvlášť dobře provedené.

Tratě jsou podivně jalové, soupeři se řadí mezi tupce a protijedoucí civilní vozy mají tendence do vás každou chvíli narážet. Nejspíš mají zadáno, ve kterém úseku zatočí do vedlejšího pruhu a je jim jedno, že v něm zrovna jedete vy.

Technické zpracování

Tato část koresponduje se zbytkem hry a dost možná, že laťku o pěkných pár příček snižuje. Ano, špatné tituly po stránce hratelnosti nalezneme často, ale třeba se na ně aspoň z části hezky kouká.

Streets Of Moscow (PC)U SOM tohle neplatí a grafika je vyloženě hnusná (s prominutím) a zvuky na tom nejsou o mnoho lépe. Upozorňuji na to, že obrázky v recenzi jsou dělány na nejvyšší možné nastavení, co jen šlo. Navíc vypadají o něco lépe, než jaká byla skutečnost. No jo, blur dělá divy.

Na druhou stranu se titul na maximální kvalitě detailů hýbal naprosto bez problémů a nepamatuji si, že by mi hra byť jen jednou spadla. Alespoň zde tedy najít něco kladného.

Mírumilovné zhodnocení

Streets Of Moscow (PC)Z výše popsaného musí být jasné, že alespoň z mého pohledu nemá SOM, co nabídnout. Pokud si myslíte, že máte silné nervy, tak hru klidně zkuste, uvidíme.

Opravdu nevidím důvod, proč se vydat do ulic Moskvy v takto prachmizerném provedení. Rozhodně lepší variantou bude vytáhnout postarší NFS: Underground (2), které tuhle skoro hru drtí na plné čáře. Grafikou počínaje, hratelností konče.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

20 %

Čtenáři

38 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 733 čtenářů

Témata: jízdné


Nejčtenější

Zaklínač 3: Srdce z kamene
VIDEO: Vtipný mod do Zaklínače 3. Geralt sviští jako profík na skejtu

Tohle video pobaví. Geralt se díky volně stažitelné modifikaci hry Zaklínač 3 pohybuje po herním světě jako na skateboardu.   celý článek

Mass Effect: Andromeda
Je to oficiální. Žádný další příběhový přídavek pro Andromedu nebude

To, o čem se dosud jen neoficiálně šeptalo, je nyní potvrzené. Mass Effect: Andromeda opravdu nedostane žádný další přídavek do hry jednoho hráče.   celý článek

Project Scorpio
Seznam her, které využijí výkonu Xboxu One X. Je jich přes sto

Xbox One X bude na nějaký čas nejvýkonnější konzole na světě. Prodávat se začne 7. listopadu za 13 490 korun a níže můžete nahlédnout do seznamu her, které...  celý článek

Dark Souls 3
Ovládá hry taneční podložkou, volantem a banány. A je v tom fakt dobrý

Jako by série Dark Souls nebyla dost obtížná sama o sobě, rozhodl se ji youtuber ATwerkingYoshi pokořit pouze pomocí taneční podložky.  celý článek

Age of Empires 4
Skvělá zpráva, Microsoft oznámil Age of Empires 4

Přání fanoušků byla vyslyšena. Microsoft oživuje legendární značku historických strategií, jejíž poslední díl vyšel již před dlouhými 12 lety.  celý článek

Další z rubriky

Sniper: Ghost Warrior 3
RECENZE: Sniper: Ghost Warrior 3 se příliš veze na vlně zájmu

Série Sniper: Ghost Warrior se vždy řadila spíše mezi ty, od kterých se toho očekávalo méně. Mezi vydáním druhého dílu a tím současným však uběhly čtyři roky a...  celý článek

Impact Winter
RECENZE: Postapokalyptický Impact Winter vás odnaučí milovat zimu

Očekávaný simulátor přežití Impact Winter vám ukáže, že konec světa bude pěkně ledový. Jako vedoucí skupiny přeživších se budete muset postarat nejen o sebe,...  celý článek

Inner Chains
Lidé prohráli boj s technologií i přírodou. Recenze hororu Inner Chains

Dystopický svět může mít mnoho podob. Svoji vlastní verzi pokřiveného obrazu Země servíruje i nová nezávislá hororová střílečka Inner Chains z Polska.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.