Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Střílečka Bodycount je nonstop akce a většinou i nonstop nuda

aktualizováno 
Ve videohře Bodycount dostanete do rukou moderní zbraně, před sebe řady nepřátel a váš úkol bude jednoduchý: zabít vše, co se hýbe.
50

Bodycount

Platforma: PlayStation 3
Výrobce: Codemasters

  • Interaktivní prostředí
  • Opravdová nonstop akce
  • Zpočátku zábavný multiplayer
  • Značně omezený multiplayer
  • Technicky zastaralé
  • Fádní arzenál okoukaných zbraní

Na chvíli zábavná nonstop akce, která sice není kdovíjak dlouhá, ale už před koncem nudí. Jen pro vyznavače frenetického kosení nepřátel.

Herní karta

Střílečky z pohledu první osoby nemusejí být jen absolutní řežbou, při jejichž hraní vůbec nemusíte používat mozek. Mohou vyprávět poutavý příběh, zaměřovat se na vylepšování postavy i zbraní. A přesně mezi tyto propracovanější střílečky Bodycount jednoznačně nepatří. Jde totiž o nefalšovanou nonstop akci, při jejímž hraní nesundáte prst ze spouště až do závěrečných titulků.

Bodycount

Bodycount naprosto rezignuje na jakoukoliv snahu o poutavé představení příběhu. Jste prostě nějaký žoldák pracující pro agenturu jménem Síť, která vás vysílá likvidovat bezejmenné vojáky do zemí třetího světa. Toť vše k "příběhu".

Podíváte se do Afriky a Asie, kde budete likvidovat zástupy žoldáků. Protivníci jsou hloupí a jejich jedinou strategií je agrese. Naběhnou na vás, střílí, co jim síly stačí, ale aby mysleli na svoje bezpečí, to nehrozí. Slabá umělá inteligence nepřátel tak bude po celou hru vaším silným spojencem při jejich likvidaci.

Bodycount

Tím dalším bude naprosto standardní arzenál zbraní, jenž čítá deset kousků. Najdeme zde pistole, brokovnice, automatické pušky, prostě vše, co jsme již nesčetněkrát viděli jinde. A nesčetněkrát jsme tyto zbraně viděli zpracované a ozvučené mnohem lépe.

Alespoň, že tvůrci přidali do hry možnost vyklánět se zpoza rohu. I když jde o aktivitu pro nonstop akci nepříliš očekávanou, i zde přijde taktičtější likvidace nepřátel vhod.

Za jejich odchod ze světa budete odměněni intelem, poletujícími ikonkami, které doplňují ukazatel vašich speciálních schopností. Pokud ale máte ukazatel plný, ikonky se povalují všude kolem, což sice ukazuje jasnou arkádovost hry, ale k stylovému pojetí akční řežby se vůbec nehodí. Na rozdíl od vtipných slovních ohodnocení obzvláště vypečených zásahů.

Bodycount

Již zmiňované speciální schopnosti vás na omezený okamžik učiní ještě silnějším ostrostřelcem, ale drtivou většinu hry lze projít i bez jejich použití. Obohacený adrenalin vás vybaví chvilkovou nezranitelností, vybuchující kulky mluví samy za sebe, stejně jako útočná pulzní vlna a letecký útok. Že by měly speciální schopnosti jakýkoliv pozitivní dopad na hratelnost, se říct nedá, ale jde aspoň o nějaké rozptýlení.

Bodycount totiž sází od začátku do konce na osvědčenou akční formuli. Spád hry je zejména ze začátku hry poutavý, ale postupně ztrácí Bodycount na kráse, protože obsah hry se po celou její dobu prakticky nemění. Pokud ale hledáte akci, u které nemusíte přemýšlet a jen se starat o regulaci populace v Africe a Asii, jste na správné adrese. Nějaké to zmáčknutí tlačítka nebo přepnutí vypínače vás nerozhodí.

Bodycount

Příběhový režim čítá sedmnáct misí, které budete mít za zhruba šest hodin za sebou. Málo? Jednoznačně, ale při stále stejné náplni hry je už její konec víc než úmorný. Všechny úrovně si pak budete moci zahrát znovu v Bodycount režimu, kde nejde o nic jiného, než sejmout co nejvíc protivníků. Takže prakticky o to samé, co v kampani.

Jako záchrana se zdál být zpočátku on-line multiplayer prostřednictvím PlayStation Network, byť s žalostným počtem režimů. Je zde totiž k dispozici pouze deathmatch, jeho týmová variace a kooperace. Poslední režim však není variací na kampaň, pouze se budete snažit s dalším hráčem přežít útočící vlny nepřátel. Ano, pouze s jedním dalším hráčem.

Bodycount, duchovní pokračovatel Black

Na Bodycountu pracoval se svým týmem Stuart Black, tvůrce populární střílečky Black pro Xbox a PlayStation 2. A opravdu, s touto hrou má Bodycount spoustu společného. Zástupy nepřátel, téměř nulový příběh, zničitelné prostředí a také při hraní vzbuzuje pocit, že hrajete něco, co je pět let staré. To ale Black na rozdíl od Bodycountu opravdu je. Že novinka zavání průšvihem, se dalo tušit už podle toho, že Stuart Black opustil Codemasters už v průběhu vývoje hry. Prý nevěnovali propagaci hry a její podpoře dostatečné prostředky a úsilí. Inu, jak by asi dopadl lehce nadprůměrný Black bez pořádné reklamy od Electronic Arts?

Bodycount

Zábavnost multiplayeru spočívá v jinak otravném intelu, který vypadává z poražených nepřátel. Po jejich zlikvidování získáte přístup ke speciálním schopnostem a novým zbraním, takže s ostatními můžete rychle zatočit. Na dvě, tři hodiny zábava, ale pak na vás tuctovost hry dopadne i zde a vy zjistíte, že ani multiplayer toho příliš nenabízí.

Při pohledu na Bodycount se všechno třpytí, svítí a leskne. Jde o nejrůznější rozmazávací filtry, které maskují, že kvalita textur je prachbídně nízká, animace postav pofiderní, a vzhledově tak není Bodycount kdovíjak daleko od her minulé generace konzolí. Alespoň, že interaktivita prostředí je při přestřelkách patrná. Rozbít se sice nedá všechno, ale prostřelit můžete ledacos, včetně tenčích zdí. O nejrůznějších světlech a sklech, které jako by vyzývaly "znič mě" ani nemluvě.

Pokud tedy máte chuť na ničím nerušenou řežbu na jedno odpoledne, zde ji máte. Jestli chcete cokoliv obsáhlejšího a propracovanějšího, Bodycountu se vyhněte obloukem, byla by to herní sebevražda.



Hodnocení hry

Redakce

50 %

Čtenáři

33 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 68 čtenářů



Nejčtenější

Super Nintendo Entertainment System: Super NES Classic Edition
Zpátky do devadesátek. V září vyjde retro konzole SNES Mini

Na úspěšnou retro konzoli NES Mini, kterou přestalo Nintendo i navzdory vysoké poptávce vyrábět, letos v září naváže SNES Mini. Vrátíme se tak do devadesátých...  celý článek

Nintendo Post E3 2017 Event
Na návštěvě v Nintendu: fronta na králíky a skvělý Yoshi ve světě miniatur

Hlavním tahákem při návštěvě německé centrály Nintenda byla akce Super Mario Odyssey, o níž jsme psali v pondělí. Fronty se ovšem tvořili ještě z hry, u níž by...  celý článek

Bethesda.net Launcher
Blýská se na lepší časy? Nový Quake nebude vyžadovat vlastního klienta

Plná verze hry Quake Champions již nebude vyžadovat instalaci Bethesda.net Launcheru jako aktuální beta verze.   celý článek

Super Mario Odyssey
Super Mario Odyssey má být hit letošních Vánoc. První dojmy

Vypravil jsem se do německé centrály Nintenda zahrát si několik připravovaných her. Jako první jsem samozřejmě vyzkoušel hru, od které si Nintendo slibuje...  celý článek

Days Gone
V krvavém Days Gone budete zabíjet zombie po stovkách

Chystaná akční hra vás zavede do světa, kde se zbytky lidstva snaží přežít ať to stojí, co to stojí. Stovky zombies najednou a až nechutně realistické násilí...  celý článek

Další z rubriky

Impact Winter
RECENZE: Postapokalyptický Impact Winter vás odnaučí milovat zimu

Očekávaný simulátor přežití Impact Winter vám ukáže, že konec světa bude pěkně ledový. Jako vedoucí skupiny přeživších se budete muset postarat nejen o sebe,...  celý článek

The Surge
RECENZE: Ve sci-fi The Surge budete umírat na každém kroku. Stojí to za to

S tím, jak se v posledních let řada vývojářů vydala cestou zjednodušování a větší přístupnosti pro širší publikum, nastoupil i opačný trend. Nejznámějším...  celý článek

Sniper: Ghost Warrior 3
RECENZE: Sniper: Ghost Warrior 3 se příliš veze na vlně zájmu

Série Sniper: Ghost Warrior se vždy řadila spíše mezi ty, od kterých se toho očekávalo méně. Mezi vydáním druhého dílu a tím současným však uběhly čtyři roky a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.