Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Střílečka Brink není dokonalá, ale zabaví více než dobře

aktualizováno 
Nová sci-fi střílečka, určená primárně pro hru více hráčů, nedopadla špatně. Má ale určité rezervy. Soustředí se na klání většího počtu hráčů a kampaň pro jednoho působí jako ušitá rychlou jehlou. Pokud chcete hrát sami, bude lepší poohlédnout se jinde. Titul se řadí k nadprůměrným projektům, ale na elitní zástupce žánru prostě nemá.
75

Brink

Platforma: Xbox360
Výrobce: Splash Damage

  • Systém pohybu SMART
  • Netradiční grafické pojetí
  • Dobře navržené mapy
  • Malé rozdíly mezi povoláními
  • Pár technických problémů
  • Občas slušný zmatek

Sci-fi střílečka zacílená na hru pro více lidí, která disponuje povedenými mapami, mnoha možnostmi pro úpravu postavy, ale má i pár nešvarů.

Herní karta

Děj je zasazen do blízké budoucnosti. Odehrává se blízko pobřeží San Franciska, kde vzniklo obrovské plovoucí město nazvané jednoduše The Ark. Slouží jako jedna z posledních bašt lidstva po velké katastrofě.

Je tu ovšem jeden velký problém. Město je navrženo pro 5 tisíc obyvatel a v aktuální chvíli se v něm promenáduje 50 tisíc lidí. Chybějí zdroje a roste nespokojenost. Vzniká frakce, která si říká Resistance. Ta nehodlá přihlížet utrpení obyvatel a chce s tím něco udělat. Proti nim stojí organizace zvaná Security, jejímž cílem je udržet v The Ark relativní klid.

Brink

Brink

Příběh není nic moc. Je to klasická sci-fi zápletka o dvou skupinách, které si jdou po krku. Je na vás, jestli chcete čeřit vodu a přidat se k Resistance, nebo byste raději ty anarchistické spratky vyhnali z města a budete bojovat za Security.

V kampani, kterou lze hrát v jednom, se dozvíte útržky z dění v The Ark. Animace mezi úrovněmi nejsou špatné. Je to ale málo platné, když scénář není příliš chytlavý a jde o lehce zaměnitelný sci-fi námět, kterých jsou spousty.

Příběhový mód je poskládán z několika málo map, které jsou rozděleny podle frakcí. S jednou postavou klidně můžete hrát za obě strany, takže je vlastně jedno, s kým sympatizujete, protože není omezeno, jakou úroveň si zahrajete.

V Brink si vytváříte vlastního hrdinu, kterému navolíte vzhled. Je tu docela dost možností, od tělesných proporcí přes tetování až po oblečení. Některé atributy nejsou přístupné od začátku, ale získáváte je až poté, co dokončíte dané mise.

Brink

Brink

Kromě toho za získané zkušenosti nakupujete ještě různé schopnosti, kterých je několik desítek. Vylepšování daného hrdiny je fajn. Motivuje ke hraní a nabízí dost šancí, jak změnit nejen vzhled, ale i jiné vlastnosti, které vám opepří hraní.

Odemykatelné jsou i zbraně, kterých je od začátku k dispozici jen pár a spoustu dalších musíte otevřít. Arzenál je docela bohatý, přestože některé kousky jsou si funkčně vcelku podobné.

V Brink najdete čtyři různá povolání: medik, inženýr, voják a operativec (zhruba špion). Kromě odolnosti a rychlosti se liší v unikátních schopnostech. Medik léčí, inženýr deaktivuje miny, špión hackuje a voják si poradí s výbušninami.

Hlavní i postranní úkoly v jednotlivých misích jsou koncipovány tak, aby se ke slovu dostalo každé povolání. Pokud náhodou v týmu není ten, koho zrovna potřebujete, nic se neděje. Stačí doběhnout k nejbližšímu terminálu, kde se dají povolání bez omezení měnit.

Brink

Brink

V případě, že hrajete sami a zbytek týmu ovládá umělá inteligence, se nevyhnete častému střídání povolání. A po čase není moc zábavné běhat sem a tam.

To odpadá, pokud se účastní více "živých" hráčů, kteří si poctivě rozdělí role. To jen potvrzuje fakt, že kampaň je spíše takovou přípravou pro hru více hráčů. A to i přes přítomnost Challenge misí pro jednoho člověka, které nabízejí různé výzvy.

Když se vrátíme k povoláním, na papíře vypadají unikátně. Ale pokud odhlédneme od toho, že dané úkoly jsou splnitelné jen určitým typem postavy, pak se jejich jednotlivé styly hraní až tolik neliší. Medik není o mnoho méně odolný než voják a podobně. Určité rozdíly pocítíte, ale nejsou tak výrazné, jak by asi měly být. U všech povolání je možné sázet na podobný postup.

Brink

Brink

Novinkou, kterou Brink nabízí, je systém pohybu nazvaný SMART (Smooth Movement Across Random Terrain). V podstatě jde o to, že při přidržení jednoho tlačítka se postava rozběhne a s pomocí akrobatických prvků překonává překážky, které jí stojí v cestě.

Rychlost pohybu je závislá na zvoleném tělesném typu hrdiny a také na zbrani, kterou držíte v rukou. S pomocí SMART systému lze provádět velice pěkné kousky s minimální námahou.

Ovšem na hru se nahlíží z pohledu první osoby a někdy může být výhled lehce zmatený. Ve vyšší rychlosti umí být Brink pěkně zběsilý. Když se na mapě pohybuje 16 lidí, všude probíhají přestřelky, vy utíkáte před třemi soupeři, tak se někdy jen těžko orientuje v prostoru a ještě hůře se míří.

Obecně ale platí, že SMART je zajímavý a hlavně fungující nápad, který neposkytuje hraní úplně novou rovinu, ale určitě ho vylepšuje. Zároveň je to asi nejvýraznější prvek, který odlišuje Brink od konkurence.

Brink

Brink

Herní principy fungují ne dokonale, ale více než uspokojivě. Není toho moc, co by vás od hraní mohlo odradit nebo vám ho znechutit. Cíle misí jsou si někdy sice podobné a třeba eskortní mise jsou o nervy, ale střílečky pro více hráčů často nenabízejí zrovna vysokou originalitu, pokud jde o úkoly. Tedy až na čestné výjimky.

Map není přehnané množství, ale jsou navrženy dobře a některé jsou rozsáhlé a variabilní, takže jen tak neomrzí.

Vizuálně je Brink pojat s nadhledem. Postavy jsou tak trošku karikaturami, mají například nepřirozeně velké nosy, brady a podobně, což je docela nečekané, ale ne špatné. Grafika sama o sobě není nepovedená, ale občas se najde pár technických much. Za zmínku stojí úvodní film, který vás zasvětí do základů hraní. Je překvapivě dlouhý a podrobný (tedy nudný), ale jeho zhlédnutí je odměněno 1 000 zkušenostních bodů.

Splash Damage

Nezávislé britské vývojářské studio Splash Damage se dá nazvat specialistou na hry pro více hráčů. Od založení v roce 2001 (zformovalo se z nadšenců, kteří prosluli přídavkem Quake 3 Fortress) se postaralo o multiplayerový obsah pro tituly jako Return to Castle Wolfenstein Game of the Year Edition nebo Doom 3. Mělo na starosti i tituly Wolfenstein: Enemy Territory a Enemy Territory: Quake Wars.

Brink je zatím jejich poledním projektem a nutno poznamenat, že nejhůře hodnoceným. Pravděpodobně se od takových expertů na hru více hráčů čekalo o něco více. Brink není špatnou hrou, jen trochu pokulhává ve srovnání se starší tvorbou od Splash Damage.

Brink

Brink

Hudba dech nevyrazí, ale jako podbarvení pro dění na obrazovce bohatě stačí. Zvukové efekty i namluvení postav je povedené, takže naše uši si nestěžovaly.

Brink je zajímavá volba pro ty, kteří preferují hru více hráčů. Kromě toho, že nabízí velké množství úprav vzhledu i schopností postav, operuje se systémem pohybu SMART, slušným arzenálem a dobře navrženými mapami.

Ne úplně povedená je kampaň pro jednoho člověka, hraní umí být někdy zmatené a rozdíly mezi povoláními nejsou tak výrazné, jak by měly být. Úkoly se opakují. Ale klady přebíjejí zápory. Dá se tedy tvrdit, že u Brink lze strávit slušnou řádku hodin a dobře se pobavit.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

75 %

Čtenáři

60 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 190 čtenářů



Nejčtenější

Gary Oldman ve Star Citizen
Nejsme ve finanční tísni, vyvrací autoři Star Citizen

Chris Roberts a jeho tým vyvracejí domněnky, že by hra, která vybrala od fanoušků přes tři miliardy korun, byla ve finančních potížích.  celý článek

Elijah Wood chystá hru Transference pro virtuální realitu
V chystané hře Elijaha Wooda není virtuální realita bezpečná

Firma SpectreVision herce Elijaha Wooda chystá unikátní hororovou hru pro virtuální realitu Transference. Má být tak děsivá, až ji ani nebudete chtít hrát.   celý článek

Super Mario Odyssey
Super Mario Odyssey má být hit letošních Vánoc. První dojmy

Vypravil jsem se do německé centrály Nintenda zahrát si několik připravovaných her. Jako první jsem samozřejmě vyzkoušel hru, od které si Nintendo slibuje...  celý článek

SNES Mini - evropská verze
Zpátky do devadesátek. V září vyjde retro konzole SNES Mini

Na úspěšnou retro konzoli NES Mini, kterou přestalo Nintendo i navzdory vysoké poptávce vyrábět, letos v září naváže SNES Mini. Vrátíme se tak do devadesátých...  celý článek

John Romero prodává svoje originálky s Doomem 2
Kupte si originální diskety Dooma 2 přímo od Johna Romera

Slavný vývojář prodává originální kopii jedné ze svých nejslavnějších her. V tuto chvíli je cena zhruba 11 000 Kč a stále stoupá.   celý článek

Další z rubriky

Inner Chains
Lidé prohráli boj s technologií i přírodou. Recenze hororu Inner Chains

Dystopický svět může mít mnoho podob. Svoji vlastní verzi pokřiveného obrazu Země servíruje i nová nezávislá hororová střílečka Inner Chains z Polska.  celý článek

Hearthstone: Journey to Un’Goro
RECENZE: Hearthstone: Journey to Un’Goro je plný nových nápadů i nudy

Karetní expanze Hearthstone: Journey to Un’Goro přidává zajímavé herní mechanismy, ale i prvky z minula, které bychom oželeli.   celý článek

Sniper: Ghost Warrior 3
RECENZE: Sniper: Ghost Warrior 3 se příliš veze na vlně zájmu

Série Sniper: Ghost Warrior se vždy řadila spíše mezi ty, od kterých se toho očekávalo méně. Mezi vydáním druhého dílu a tím současným však uběhly čtyři roky a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.