Stuart Little 2 - jak jsem začal nenávidět myši

• 1
Chytrá myška Stuart byla adoptována rodinou Littleových již před několika lety a právě v těchto dnech malý Stuart zachraňuje svoji lásku před zlým sokolem. Druhý díl úspěšného trikového filmu Myšák Stuart Little pro celou rodinu totiž vtrhl do kin. Namlsané myšce je již celuloid těsný a tak si to zamířila v duchu své velikosti na GBA.
Stuart Little 2

Myšák Stuart Little 2 již nějakou dobu okupuje evropské biografy a tak se sama nabízela možnost zvýšit jeho návštěvnost vhodnou hrou na motivy filmu. Hozenou rukavici zvedl Activision, pročež tu máme „roztomilou plošinovku s dobrodružnými prvky, přebírající některé pasáže ze stejnojmenného filmu“. Na krabici se skví doporučení „pro děti od tří let“ a tak jsem očekával infantilní procházku růžovým sadem. V tom mě dále utvrdil barevný manuál, ve kterém jsou představeny všechny úrovně hry, včetně příslušného ovládání hlodavce. Člověk alespoň ví, co ho čeká.

Po dohrání Stuarta musím zcela odpovědně prohlásit, že tento kousek je tou nejrozporuplnější hrou, jaká se mi dostala do drápků. Tak předně je velmi infantilní, ale to by nějak nevadilo, když by ji měly hrát menší děti, pro které je určena. Tak vypadá i úvodní dějství, v němž máte za úkol v úloze Stuarta najít barvy pro dokončení modelu letadla. Vesele si skáčete po pokoji a sbíráte barvy do paletky - pohoda Vánoc. Říkám si: „Pro děti okouzlené filmovým Stuartem skvělé.“ Ovšem následující části mi zamotaly hlavu jak Rubikova kostka na nejtěžší obtížnost.

Stuart Little 2

Celé putování v myšákově kůži je rozděleno na deset částí. Jejich obtížnost je silně kolísavá a velmi často doslova frustrující. Vězte, že střídání pasáží nudných i pro tříleté děcko s přetěžkými úkoly i pro staré „pařany“ je zde zcela normální. Takže poopravuji hlášení: hra není určena pro děti od tří výše, nýbrž pro potrápení celé rodiny!

Stuart sám toho kupodivu moc neumí. Chodit tedy ano, někdy dokonce popoběhne, občas se plazí a dovede šikovně využívat rozličných dopravních prostředků. Tudíž po nabarvení svého letadla se nerozpakuje nový dvojplošník zaletět. Po přistání ve škole přeskáče pár lavic a zbytek dojede na skejtu. A ze školy domů už jede frajersky svým roadsterem. Ale v tuto chvíli narazíte na první komplikace. Autíčko s myšákem vidíte z ptačí perspektivy a tak je výhled do okolí velmi omezen. Cestu domů musíte zvládnout na čas podle kompasu se šipkou. V případě sebemenšího odchýlení z předem dané cesty ztrácíte kus života a jedete od začátku. Dokonce i když pojedete správným směrem, ovšem ne po chodníku, jak se správně musí, nýbrž vedle po silnici, je to špatně!

Stuart Little 2

Následuje opravdová noční můra, kdy paní Littleové spadne prstýnek do výlevky dřezu. Ta je zde hluboká odhadem několik metrů a nevlezl bych do ní ani já, natož bezbranná myš. Táta vás spustí dřezem na rybářském háčku, abyste se baterkou po prstýnku podívali. Sunete se tedy dolů temným sifonem a ze všech stran na vás útočí pavouci a jiný hmyz. Není se co divit, protože bílá myš neleze do dřezu každý den. Vy usilovně mácháte rozsvícenou baterkou do osmi směrů, ze kterých vás ohrožují. Zde je pro změnu implementován snad nejhorší kolizní systém v dějinách. Pavouků je požehnaně a když na některé posvítíte, měli byste je vyplašit. Ovšem často na ně můžete svítit jako Las Vegas v noci, ale osminožec na kužel světla pranic nedbá a klidně vás kousne do kožíšku. Až druhý blik na jeho tělíčko mu řádně prožene luxy a kandely mozkem. Sice se můžete pohybovat na vlasci a mírně se kývat, ale to je vám houby platné, protože je nutné držet myšáka ve středu, aby vás některý pavouk nepřekvapil zpoza displeje. Navíc po splnění úkolu vás nemine stejně obtížná zpáteční cesta. Po bezpočtu marných pokusů, kdy jsem se snažil odhalovat úmysly pavouků a po jejich objevení na ně pohotově blikat, jsem zkusil jednoduše zběsile točit svítilnou dokola co nejrychleji a ejhle, začalo to působit i na světlu odolné jedince!

Stuart Little 2

Po nalezení prstýnku Stuart sesbírá dolárky na zakoupení balónků, načež v nich obletí barák, kde ho drapne zlý sokol a shodí na skládku. Tento level, kde musíte najít ztracené díly svého letadla, je asi nejlepším v celé hře. Na pěkně provedené scrollovací skládce jsem byl jako doma. Ke všudypřítomnému skákání a prolézání odpadků se ještě připojuje hledání té správné cesty k dílům dvojplošníku. Ty jsou docela umně poschovány v haraburdí a cesta k nim není vůbec přímá.

Nakonec přijde obtížný finální boss v podobě zlého sokola. Váš letounek dovede pěkný přemet a ten musíte ve správný čas použít na nalétávajícího sokola, aby dostal vrtulí do peří. Jakmile dostanete správný grif do rukou, nejedná se o nic složitého. Jenže letadélku narychlo sestavenému na skládce rapidně ubývá energie. Nemůžete si dovolit nechat se nabrat sokolem na zobák, protože časový úsek na jeho eliminaci je krátký, zatímco letadélko i s vámi se blíží vytrvale záhubě. Když se podívám výše, tak si říkám, jestli jsem vám zbytečně neodkryl celou hru. Nevadí, protože v manuálu ke hře je stejně celá popsána, a tak alespoň můžu mít čisté svědomí, že jsem vás varoval.

Stuart Little 2

Multiplayer nabízí jízdu s autíčky a „běhací“ závod pro dva. Zde je jasně vidět okopírování titulů jako Micro Machines a jim podobných. Navíc musí mít každý z dvojice svoji kazetu se hrou. Zvuk je ovšem docela solidní. Hudba je stále stejná a časem omrzí, ale pro hru byly digitalizovány původní samply z filmu. Obtížnosti jsou tu dvě, při volbě té první vám ruka ukazuje cestu, při těžší nikoliv. Vzhledem ke značné lineárnosti je ruka celkem zbytečná. Ukládání se pak děje přes čtyřmístný kód: děti si zapamatují obrázky a tátové čísla nad nimi.

Je do očí bijící, že tato hra bez nápadu, spíchnutá horkou jehlou a místy nehorázně obtížná, se snaží pouze vytřískat co nejvíce z oblíbenosti filmu a těžit na popularitě Myšáka Stuarta. Pro malé je nehratelná a pro velké nudná. Radím vám dobře, Stuarta hoďte radši hadovi!

Film Myšák Stuart Little 2

V úspěšném prvním díle se Littleovými adoptovaný myšák Stuart nakonec udobřil s jejich kocourem Snížkem, jezdil do školy v autě a lepil si letadla. Jelikož to byl film velmi úspěšný, natočil Rob Minkoff podle scénáře Bruce Rubina další snímek na motivy knihy E.B. Whitea, který u nás dostal název Myšák Stuart Little 2. V něm se Stuart postupně seznámí a zamiluje do opuštěné ptačí slečny s tajemnou minulostí jménem Margalo, která bojuje proti zlému dravci. Ta se zakrátko ztratí a milý Stuart se vydává za jejím nalezením… Film je dlouhý 78 minut a hlas Stuartovi propůjčil oblíbený Martin Dejdar.

Stuart Little 2
Výrobce/Distributor Creations/ Activision
Ukládání pozic: ne, passwordy
Verdikt: Nuda se střídá s frustrací. Můžou za to úrovně bez nápadu s kolísající obtížností, které vymyslí i malé děti, pro které je hra zbytečně určena. Snad nejhorší hra podle filmu, kterou jsem hrál.
Hodnocení: 30% (info)

Témata: Manuál