Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: BW

Polovina hráčů při nákupech čeká na slevy

  • 5
PC hráči mnohdy navštěvují digitální obchody s očekáváním, že tam objeví tituly ve slevách, v reakci na to kupují méně her za plnou cenu. Odhalila to studie výzkumné a poradenské společnosti NPD Group.

Zkoumání se zaměřovalo právě na PC hráče a vyplynulo z něj, že tato skupina lidí u her tráví v průměru 6,4 hodiny týdně. A pohlaví již nepředstavuje žádný zásadní rozdíl. Muži totiž tvoří 51 % této skupiny a zbytek náleží ženám. Průměrný věk počítačových hráčů navíc dosahuje 38 let.

Za poslední rok 46 % PC hráčů navštívilo digitální distribuci, kde měli v plánu zakoupit nějaký titul. Oproti ostatní skupinám však počítačoví hráči méně často kupují hry za plnou cenu. Téměř polovina z nich raději vyčkává na slevovou akci.

"Vzhledem k tomu, že polovina PC příznivců hrajících digitální a/nebo krabicové hry na počítači očekává, že za rohem vždy bude nějaká sleva, vydavatelé a prodejci musejí lépe zpracovat tato očekávání," říká analytik Liam Callahan ze společnosti NPD Group.

Studie hráče rozdělila na tři typy. Heavy Core jsou lidé, kteří tráví u her více jak pět hodin týdně a hrají tradiční tituly jako například střílečky či strategie. Light Core jsou příznivci stejného typu her, tráví u nich však méně než pět hodin týdně. A Casual (občasní) hrají pouze odlehčenější tituly.

Heavy Core představuje 20 % trhu, Light Core 24 % a Casual zabírá 56 % pomyslného grafu. Kategorie určují i poměr žen a mužů ve skupině. Muži jasně převládají v obou Core skupinách, občasnému hraní však vévodí ženy.