Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stupid Invaders - nechte se zblbnout!

  12:00aktualizováno  6. září 10:06
Jak asi může dopadnout výlet pěti stupidních mimozemšťánků v plechovém létajícím talíři, který navíc ""řídí"" dvouhlavé Stereo? To se již brzy všichni dozvíme v nové praštěné adventuře, avšak ještě předtím bychom si vám dovolili nabídnout zcela nové informace a postřehy z hratelného dema.
Stupid Invaders

V říjnu to vypukne. Zatímco během posledního půl roku zažili příznivci adventur totální nedostatek zvlášť kvalitních her tohoto žánru (pochopitelně s výjimkou The Longest Journey), během příštích třech měsíců bychom se měli dočkat hned několika velmi slibně vypadajících titulů. Příval kvalitních adventur by se měl dostavit počátkem října, kdy se na pultech herních prodejen objeví šílená cartoon-adventura Stupid Invaders od UBI Softu.

Za tvorbou této hry však nestojí přímo UBI Soft, ale francouzská společnost Xilam, což je jakási odnož filmového Gaumontu. Ti se nechali inspirovat (alespoň ve Francii) známým animovaným seriálem Space Goofs a rozhodli se dle něj vyprodukovat až nezvykle humornou klasickou 2D point-and-click adventuru. Adventuru natolik šílenou, extravagantní, praštěnou, imbecilní a vůbec naprosto stupidní, při jejímž hraní se budete válet po podlaze smíchy! Nevěříte? Taky jsem nevěřil... dokud jsem si na vlastní riziko nevyzkoušel hratelnou demoverzi, která mě i přes svou krátkost dokázala přesvědčit o tom, že Stupid Invaders budou snad ještě komičtější hrou než byl (či stále je) samotný Monkey Island! (ojojoj, tohle ale bylo odvážně tvrzení, co?)

Stupid Invaders

Stupidní, samozřejmě v kladném slova smyslu, je už samotný příběh. Pětice praštěných mimozemšťanů - Etno, Bud, Gorgeous, Candy a Stereo :-) - se rozhodla vyrazit si na takový malý výlet po vesmíru ve své malé popelnici (rozuměj létajícím talíři). Jenomže když oni byli tak stupidní, že se svým "mercedesem" nedali přednost protiletícímu asteroidu a po téměř krvavé strážce havarovali na cizí planetě... bohužel pro ně, právě na Zemi. A jak známo, Země je plná sběratelů - ten sbírá motýly, onen zase dámské kalhotky... a jistý profesor Sakarin našel z bůhví jakého důvodu zalíbení ve sbírání zmražených mimozemšťanů. Naše pětka "vetřelců" s IQ pod 50 se tedy ocitá ve smrtelném ohrožení a vzhledem k již zmíněné hodnotě IQ padnou čtyři z nich brzy do profesorových rukou. Záchrana tím pádem visí na bedrech toho posledního zatím-ještě-unikajícího ufouna Etna. Tedy - alespoň zpočátku, protože během hry dostanete pod kontrolu postupně všech pět prazvláštních individuí... Dovedete si to představit? Ovládat hned pět idiotů najednou? Co na tom, že jsou roztomilí - Bohnice vás stejně neminou! :-)

Nekonečný humor Stupid Invaders má původ v mentalitě pěti hlavních hrdinů. Z těch vyzařuje stupidita již od pohledu - každý nich má jinou barvu pleti (tím nemyslím klasickou bílou, Stupid Invaders černou, žlutou ale například zelenou, červenou nebo fialovou), jeden je vysoký, jiný malý, některý má obrovskou hlavu a jiný zase krásně tvarovaný pivas. O jejich inteligenci jsem se již zmiňoval a tak si jistě dokážete představit, s jakým "šarmem" dokáží okomentovat jakoukoliv situaci či nějaký předmět, o vzájemných dialozích ani nemluvě. Ke všemu ještě přispívá dabing, k němuž mě nenapadá jiné přídavné jméno než "buranský". A že si ho vyslechnete docela požehnaně - ostatně 50 interaktivních postav a 2000 řádků dialogů hovoří za vše. Možnost zapnutí titulků zde samozřejmě taktéž nechybí.

Druhým naprosto charakteristickým znakem Stupid Invaders je "praštěná" grafika a animace. Znáte to - poměrně jednoduchý design lokací s křivými stěnami hrající těmi nejkřiklavějšími barvami, vzdáleně připomínající klasiku od LucasArts The Day of The Tentacle. Na první pohled se sice grafika může zdát až příliš jednoduchá, jenže postupem času zjistíte, že opak je pravdou a že by se nějaký komplikovaný grafický styl do téhle hry vůbec nehodil. Celkově hra běží v klasickém rozlišení 640x480 buď v 16-bitové nebo 24-bitové grafice a jistě nemusím dodávat, že rozdíl v počtu zobrazitelných barev je zatraceně vidět (hlavně na větších plochách jako je stěna nebo podlaha, které jsou vybarveny několika odstíny jediné barvy a při 16-bitové grafice jsou mezi jednotlivými odstíny viditelné skokové přechody).

Stupid Invaders

Stále jsem se ale ještě nezmínil o tom nejlepším, s čím na nás Stupid Invaders vyrukují. Ano, jsou to animace. A vypadají opravdu fantasticky! Ať už se jedná o in-game animačky jako je chůze mimozemšťánků a jejich manipulace s předměty, nebo full-motion video sekvence, vše je opravdu precizní, naprosto plynulé a až po okraj nabité humorem. Ostatně co se taky dalo čekat jiného, když na animacích pracoval stejný tým, který vytvořil i původní televizní seriál Space Goofs, že ano. Hra samotná bude doslova přecpána animovanými videi (v důsledku čehož se jen tak tak vměstná na 5 CD), což ale nebude v žádném případě na škodu - ostatně kdybyste viděli například odstřelovaní čápa komínem nebo divokou jízdu splašené motorové sekačky, dali byste mi zapravdu. Všechny tyto vizuální hody jsou samozřejmě stylově doplněny obrovským počtem "stupidních" zvukových efektů a "stupidní" orchestrální hudbou, takže doslova filmový zážitek je předem zajištěn.

Řekněme si ale nyní něco o herním interface a o ovládání. Přestože autoři o Stupid Invaders hovoří jako o 3D adventuře, ve skutečnosti je to klasická 2D hra s renderovanými lokacemi ovládaná výhradně myší. Každá z více než 120 lokací je potom zobrazena v průměru ze čtyř různých pohledů, Stupid Invaders které se automaticky přepínají podle toho, kam se svojí postavičkou vkročíte. Jenže právě v tomto systému shledávám asi jediný vážnější nedostatek hry - abyste totiž odhalili všechny možné pohledy na každou lokaci (což je nezbytně nutné k objevení klíčových interaktivních předmětů), musíte postavičku prohánět po všech koutech na všech lokacích, jinak vás nemine řada naprosto zbytečných zákysů. Přestože demoverze byla poměrně krátká, dostal jsem se do podobného problému hned dvakrát, což mi upřímně řečeno dvakrát po chuti nebylo.

Vraťme se však zpět k ovládání. To je ve své podstatě naprosto klasické a intuitivní - veškeré interakce se provádějí pouze kurzorem myši ve tvaru ruky, který je navíc slušně animován a mění se dle typu možné interakce s předmětem (jsou celkem čtyři - prozkoumej, seber, použij a mluv). Inventář se sebranými předměty pak vyvoláte mezerníkem a objeví se v dolní části obrazovky.

Tak co, jaké mínění o této hře se mi ve vás podařilo navodit? Stupid Invaders Stupidní? Tak to je přesně to, co jsem chtěl! Nenechte se ale zmást - přestože je Stupid Invaders naprosto stupidní hra, jeví se téměř po všech stránkách naprosto precizně a já od ní očekávám naprostou komediální bombu. A jsem si naprosto jist, že se tentokráte má očekávání naplní bezezbytku. Pochybujete? Však jen počkejte - v říjnu se ukáže!

Ve zkratce:

  • stupidní klasická adventura
  • se stupidním příběhem
  • s pěti stupidními mimozemšťany
  • s naprosto stupidní grafikou a animacemi
  • a neuvěřitelně stupidním humorem, který rozesměje i hrobaře s mnohaletou praxí

  • Autor:




    Nejčtenější

    Příznivci krajní pravice v Charlottesville ve Virginii (11. srpna 2017)
    Končím s vtipy o nacistech, slibuje populární youtuber PewDiePie

    Po nedávných událostech v Charlottesville se jeden z nejpopulárnějších youtuberů rozhodl, že už nebude dělat žádné vtipy o nacistech.  celý článek

    Kingdome Come: Deliverance
    Nový trailer na Kingdom Come poodhaluje příběh a létají v něm výkaly

    Nová ukázka z historického RPG ukazuje násilný přechod hlavního hrdiny z bezstarostného mládí do dospělosti.   celý článek

    Zaklínač 3: Srdce z kamene
    VIDEO: Vtipný mod do Zaklínače 3. Geralt sviští jako profík na skejtu

    Tohle video pobaví. Geralt se díky volně stažitelné modifikaci hry Zaklínač 3 pohybuje po herním světě jako na skateboardu.   celý článek

    Fishing Planet
    VIDEO: Simulátor rybaření aspiruje na nejlepší trailer roku

    V podání autorů chystané hry Fishing Planet vypadá rybaření napínavěji než většina současných stříleček. Volume doprava!  celý článek

    Sudden Strike 4
    Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

    Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

    Další z rubriky

    Assassin’s Creed: Origins
    Královna Kleopatra a zrození asasínů. Velký speciál o Assassin’s Creed: Origins

    Že letošní Assassin’s Creed bude zasazen do starověkého Egypta, nebylo žádným tajemstvím. Oficiální oznámení uskutečněné v rámci herního svátku E3 však...  celý článek

    Genital Jousting
    Vyzkoušeli jsme jednu z nejúchylnějších her vůbec. Ukazuje start nové éry

    Předpovědi z odborných kruhů se staly realitou. Vývojáři i analytici již několik let hovoří o nadcházející vlně her vytvářených ve snaze těžit z popularity...  celý článek

    Ghost Recon: Wildlands
    Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

    O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

    Najdete na iDNES.cz



    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.