Sudden Strike II – znovu super strategie

  • 81
Hra Sudden Strike patří mezi nejlepší válečné strategie, které se kdy objevily, a je proto pochopitelné, že autoři se rozhodli vyrobit i druhý díl. Gameska Sudden Strike II by si měla zachovat skvělou realističnost a autentičnost prvního dílu a navrch přináší obrněné vlaky, boje v Tichomoří, nové příkazy a mnoho dalšího.
Sudden Strike II

Německá vydavatelská společnost CDV není pro fanoušky počítačových her žádnou neznámou. Tato firma se před více než rokem uvedla na trh skvělou válečnou strategií Sudden Strike a pak pokračovala v nasazeném tempu dalšími skvělými tituly – za všechny jmenujme alespoň historickou strategii Cossacks: European Wars. Již zmiňovaná hra Sudden Strike se přitom dočkala takového úspěchu, že na podzim minulého roku k ní vývojáři z týmu Fireglow připravili datadisk s novými kampaněmi, jednotkami a dalšími novotami. V současné době autoři navíc pilně pracují na druhém díle, o kterém do současné chvíle sice nebylo k dispozici mnoho informací, ale díky nedávné aktualizaci oficiálních stránek je dnes již situace jiná a my vám proto můžeme přinést tento článek, ve kterém si připravovaný druhý díl pěkně rozebereme.

Pro hráče neznalé prvního dílu této realtimové strategie ve stručnosti shrnu, že hra Sudden Strike nabízela několik kampaní zasazených do druhé světové války, přičemž jednotlivé mise byly zpracovány v přehledném izometrickém pohledu. Sudden Strike II Hra byla vychytaná zejména co se historické autenticity a bojové realističnosti týče – od faktu, že všechny jednotky a stroje byly založeny na historických podkladech a každý voják získával bojové zkušenosti přes možnost schovávání pěchoty do domů a nutnost doplňovat munici až po obsazování nepřátelských děl, zaminovávání silnicí či stavění pontonových mostů a zátarasů z ostnatých drátů.

Sudden Strike 2 (dále jen SS2) samozřejmě nemění hlavní systém hry a dobu, do které jsou boje zasazeny. Autoři připravují pět kampaní – německou, ruskou, americkou, anglickou a japonskou. Už tento výčet napovídá, že se setkáme s úplně novým národem, Japonci, a můžeme se tedy těšit na boje v Tichomoří. Ve hře se objeví i některá úplně nová prostředí, mimo klasického mírného pásu bychom se měli podívat i na ostrůvky porostlé džunglí či do pouštních pustin. Kromě nových misí a map se můžeme samozřejmě těšit i na spoustu nových jednotek. K přímému ovládání vám autoři nabídnou nejen klasické pozemní jednotky, ale také lodě, letadla a vlaky, přičemž tyto stroje budou sloužit jak k boji, tak k přepravě pěšáků. Vývojáři navíc kompletně předělali systém atributů všech jednotek a podle jejich slov by to mělo přispět k prohloubení unikátnosti jednotlivých znepřátelených stran. SS2 Sudden Strike II bude obsahovat i další změny týkající se jednotek, například realističtější model poškození, potěší i nový příkaz pro udržování stejné rychlosti celé vybrané skupiny (takže už se vám nestane, že kolona lehkých a těžkých tanků se na delší cestě "roztrhá"). Narozdíl od prvního dílu bude v některých misích možné ponechat si některé zkušené jednotky do dalšího scénáře. Autoři slibují i další novinky, například vliv počasí na viditelnost nebo protipěchotní miny (v prvním díle byly, pokud se nemýlím, pouze protitankové). Potěšitelná je také možnost zvolit si obtížnost hry (což vám sice možná připadá jako samozřejmost, ale v prvním díle tato volba vůbec nebyla, i když v datadisku již ano).

Už díl první byl velice precizní a SS2 bude v tomto trendu pravděpodobně úspěšně pokračovat. Kromě všech již zmíněných vychytávek a propracované grafiky (která je mimochodem stále 2D) pracují vývojáři i na podpoře multiplayeru a připraven je i kvalitní editor scénářů. Hra bude podporovat rozlišení 640x480, 800x600 a 1024x768, minimální hardwarové požadavky jsou Pentium II 333 MHz a 64 MB RAM. Německá verze by měla být hotová během druhého čtvrtletí tohoto roku, ostatní (včetně nás) si budou muset počkat o trochu déle.


Témata: Vlak