Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Očima analytiků: Uspěje Super Mario Run se svým obchodním modelem?

  16:59aktualizováno  16:59
První kroky Nintenda na trh s mobilními hrami ignorují stávající trendy. Většina titulů totiž vychází s modelem free to play a zahrnuje mikrotransakce. Aplikace Super Mario Run oproti tomu nabízí demoverzi a plnou hru lze koupit za jednorázový poplatek.

Super Mario Run | foto: Nintendo

To dnes působí takřka jako odvážná strategie a herní průmysl napjatě očekává, jestli se postup Nintendu vyplatí. Analytici se navíc neshodují například v otázce, jestli Nintendo aplikaci mělo vydat pouze pro mobilní zařízení s operačním systémem iOS.

„Zviditelnění, které hra získala oznámením na pódiu (Applu) a v obchodě iOS Store, jí bylo prospěšné. A je pravděpodobné, že exkluzivita zahrnovala i nějakou finanční dohodu. Za zmínku stojí také, že na iOS lidé za aplikace utrácejí v průměru více než na Androidu,“ tvrdí Joost van Dreuen, ředitel výzkumné firmy Superdata.

Cílit na zákazníky Applu s ohledem na obchodní model hry tak prý byl dobrý plán.

Super Mario Run
Super Mario Run
Super Mario Run
Super Mario Run

Super Mario Run

Analytik Piers Harding-Rolls ze společnosti IHS Technology tvrdí, že Nintendo s obchodním modelem našlo vyvážené poměr mezi výdělky a péčí o pověst firmy. „Očekáváme, že poměr nakupujících bude v porovnání s jiným tituly vysoký,“ řekl navíc Harding-Rolls pro server Games Industry.

Analytik Michael Pachter pro změnu tvrdí, že si hru koupí jen velmi malá část hráčů. „Očekávám veliký počet stažení (100 milionů rychle a 500 milionů časem). Ale jen 2-5 % si titul pořídí. Není tedy pravděpodobné, že by aplikace dosáhla popularity Pokémon Go,“ prohlásil Pachter.

Chybou údajně může být požadavek být s hrou neustále on-line. „Řekl bych, že to odráží zásadní nepochopení způsobu, jakým lidé na mobilech hrají, a může části lidí zkazit zážitek,“ konstatoval Harding-Rolls.

Autor:




Nejčtenější

StarCraft: Remastered
Strategická legenda baví i po 19 letech. Recenze StarCraft: Remastered

Blizzard ohlásil něco, co snad každého hráče z devadesátých let muselo zahřát na duši. Remaster nejproslulejších her, na kterých už se, buďme upřímní, zub času...  celý článek

Shenmue 3
VIDEO: Trailer k Shenmue 3 nejspíše sám o sobě nikoho nenaláká

Mezi všemi těmi naleštěnými trailery působí ukázka z Shenmue 3 jako ošklivé kačátko. Hra však sází na úplně jiné trumfy než jen líbivou grafiku.  celý článek

Call of Duty: WW2
Letošní Call of Duty nabídne i prostor pro poflakování se s kamarády

Součástí Call of Duty: World War II bude i prostor pro socializaci nazvaný Headquarters, v němž se můžete setkávat s přáteli a soutěžit v různých disciplínách.  celý článek

World of Warcraft: Shadows of Argus
Bitva o Argus začne ve World of Warcraft na konci srpna

Fandové on-line hry na hrdiny World of Warcraft se 30. srpna dočkají obsahové aktualizace Shadows of Argus. Datadisk Legion tak pomalu míří do finále.  celý článek

Biomutant
Nově oznámený Biomutant vypadá jako Kung Fu Panda pro dospělé

Konečně zase nově oznámená hra, která nemá v názvu číslovku. Biomutant láká na otevřený svět a možnost přizpůsobit si vlastního hrdinu k obrazu svému.  celý článek

Další z rubriky

The Elder Scrolls V: Skyrim
Podpora virtuální reality pro Fallout, Doom i Skyrim bude do konce roku

Tři nejočekávanější hry pro virtuální realitu plánuje firma Bethesda vydat ještě dokonce roku. Majitelé přileb Oculus Rift však mají zřejmě smůlu.  celý článek

Shenmue 3
VIDEO: Trailer k Shenmue 3 nejspíše sám o sobě nikoho nenaláká

Mezi všemi těmi naleštěnými trailery působí ukázka z Shenmue 3 jako ošklivé kačátko. Hra však sází na úplně jiné trumfy než jen líbivou grafiku.  celý článek

Age of Empires 4
Skvělá zpráva, Microsoft oznámil Age of Empires 4

Přání fanoušků byla vyslyšena. Microsoft oživuje legendární značku historických strategií, jejíž poslední díl vyšel již před dlouhými 12 lety.  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.